کدام شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده واقعیت دارد؟

0
رپورتاژ

یکی از اصلی ترین نگرانی های قبل از عمل اسلیو معده شایعات و حقایقی است که دهان به دهان می گردند. این موضوع باعث سردرگمی شده و این سؤال ایجاد می شود که کدام شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده واقعیت دارد؟ بالاخره عمل اسلیو معده بهترین روش عمل لاغری است یا خطرناک است و با احتمال مرگ و عوارض خطرناک همراه است؟ اگر این سوالات برای شما هم ایجاد شده پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا بدانید کدام شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده واقعیت دارد…

شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟

 

در این قسمت از واقعیت با شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده را می خوانید:

1- بسیاری از افراد که عمل اسلیو معده را انجام نداده اند، وقتی می شنوند که عمل اسلیو معده به وسیله برش معده و خارج کردن 70 الی 80 درصد از حجم معده انجام می شود، دچار ترس و نگرانی می شوند. اینجاست که پای حدس و گمان های نگران کننده به میان می آید. حدس و گمانه زنی هایی که به مرور تبدیل به شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده می شود.

به طور مثال فرض را بر این می گیرند که هر کسی این عمل را انجام دهد، احتمال مرگ در اثر خونریزی خواهد داشت. همچنین تصور می شود که بعد از عمل اسلیو معده ممکن است قسمت برش خورده معده باز شود و معده پاره شود و ….

در مورد عمل اسلیو معده باید بگوییم، این شیوه جراحی لاغری ایمن ترین روش جراحی در دنیا محسوب می شود و امروزه بیش از 70 درصد از عمل های لاغری به روش اسلیو معده انجام میشود. البته این به معنی بدون عوارض بودن عمل اسلیو معده نیست.

2- در مواردی نیز بیماران توسط جراح غیر متخصص و یا پزشک عمومی که تجربه کافی در زمینه عمل اسلیو معده ندارد، مورد عمل جراحی قرار می گیرند. در این حالت عوارض خطرناک عمل اسلیو معده دور از انتظار نیست. عوارضی نظیر خروج مواد غذایی و نوشیدنی ها از زخم های معده، آلبومی و عفونت معده، خونریزی معده، دردهای شدید معده، سوزش معده و … که به دلیل عدم استفاده از دستگاه های به روز عمل جراحی، نداشتن تخصص عملی و مهارت عملی در انجام عمل اسلیو معده می باشد.

اما درباره این جراحی لاغری شایعاتی اعم از اینکه جراحی اسلیو جان شما را به خطر می اندازد! احتمال بازگشت وزن پس از عمل اسلیو معده بسیار بالا است، با عمل اسلیو مواد مغذی مورد نیاز به بدن نمی رسد، زخم های ایجاد شده پس از این عمل لاغری از بین نمی رود، خطر مرگ در کمین افرادی است که جراحی اسلیو معده انجام داده اند و … وجود دارد که افراد را برای انجام جراحی لاغری دچار شک و تردید می کند؛ به همین دلیل ما قصد داریم طبق مطالعات علمی انجام شده صحت و سقم این شایعات را بررسی کنید.

3- حالت سوم واقعیت تا شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده این است که آیا جراحی اسلیو جان بیمار به خطر می اندازد یا خیر…. برخی از بیماران که عمل اسلیو معده را انجام داده اند، از درد کشنده و وصف ناپذیر اسلیو معده می گویند. اما آیا واقعا این عمل درد کشنده ای دارد؟ پس چطور بیش از 70 درصد از عمل های لاغری به این روش انجام می شود و پر طرفدارترین روش لاغری در جهان به شمار می رود؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، میزان درد عمل اسلیو معده، در حد متوسط است. معمولا جراحان داورهای مسکن و ضد درد تجویز می کنند تا طول درمان معده به پایان برسد. اما نکته مهمی که در مورد درد عمل اسلیو معده وجود دارد این است که آستانه صبر و تحمل درد در افراد مختلف متفاوت می باشد زیرا عملکرد سیستم عصبی افراد مختلف با هم متفاوت بوده و درد را به میزان متفاوتی احساس می کنند. بنابراین اگر می خواهید بدانید درد عمل اسلیو معده برای شما قابل تحمل است یا خیر، لازم است آستانه تحمل درد خودتان را بدانید.

4- حالت چهارم از واقعیت تا شایعات رایج درباره عمل اسلیو معده این است که بعضی از کسانی که عمل اسلیو معده را تحت نظر متخصص جراحی لاغری انجام داده اند نیز از عوارض شدید بعد از عمل می گویند از بازگشت اضافه وزن بعد از عمل اسلیو معده شکایت دارند. اما شایعه تا واقعیت این ماجرا چیست؟

آیا بعد از عمل اسلیو معده، چاقی و اضافه وزن بازگشت پذیر است؟ آیا عوارض بعد از عمل اسلیو معده حتی توسط متخصص جراحی لاغری، امری اجتناب ناپذیر است؟ در پاسخ به این موضوع باید بگوییم، در واقع انجام عمل اسلیو معده توسط متخصص جراحی لاغری با مدرک فلوشیپ که از تجربه خوبی در انجام این عمل برخوردار است، عوارض ناشی از عمل را به کمتر از 2 درصد کاهش داده و در صورت رعایت توصیه های پزشکی بعد از عمل اسلیو، میزان این عوارض می تواند تا حدود صفر برسد.

بعد از عمل اسلیو لازم است رژیم غذایی سالم و کم حجم رعایت شود، علاوه براین لازم است مراقبت های بعد از عمل، اجرا شود. در غیر این صورت درد، خونریزی، احتمال نشتی آب از زخم برش معده، عفونت، آمبولی معده، بازگشت چاقی و … وجود خواهد داشت.

چطور می توان از عوارض رایج درباره عمل اسلیو معده در امان ماند؟

تا اینجای مطلب، از شایعات تا واقعیت های بعد از عمل اسلیو معده مطلع شده اید، اما چطور می توان از عوارض رایج درباره عمل اسلیو معده در امان ماند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم، اولین قدم برای انجام عمل اسلیو معده موفق با کمترین عوارض ممکن، انتخاب متخصص جراحی لاغری است.

لازم است برای انتخاب بهترین جراح لاغری اسلیو معده، توجه داشته باشید که حتما جراح دارای مدرک فلوشیپ و مسلط به لاپاراسکوپی انجام شود. دکتر موسوی نائینی متخصص جراحی لاغری با مدارک عملی ذکر شده است این پزشک متخصص قبل از توصیه عمل جراحی، بررسی می کند که آیا بیمار واجد شرایط انجام عمل جراحی اسلیو معده هست یا خیر، سپس با استفاده از مهارت و تجربه و در اختیار داشتن دستگاه های مدرن جراحی برای انجام اسلیو معده اقدام می کند. بعد از عمل جراحی نیز، پزشک تمامی دستورالعمل های لازم و رژیم غذایی مناسب را در اختیار بیمار می گذارد تا از عوارض عمل اسلیو معده در امان باشد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده نمونه قبل و بعد از عمل اسلیو معده به سایت دکتر موسوی متخصص جراحی اسلیو معده مراجعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.