دلیل محبوبیت پودر روتارین برای گلودرد چیست؟

1
رپورتاژ

گلودرد و گرفتگی صدا جزو مشکلاتی است که تقریبا در همه لحظات بیداری و حتی در خواب می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ مگر آن که با به کار بردن راهکارهای مختلف، حداقل برای دقایقی آن را تسکین دهیم. در این مقاله راهکاری را معرفی می‌کنیم که مورد اقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است. این راهکار استفاده از پودر روتارین قائم دارو است. پودر روتارین یک داروی گیاهی برای رفع گلودرد، سرفه، گرفتگی صدا و خشکی گلو است که در هنگام سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه می‌تواند به کمکتان بیاید تا علاوه بر ایجاد تسکین لحظه‌ای در علائم آزاردهنده مربوط به گلو، به درمان بیماری شما نیز کمک کند. با ما همراه باشید تا به طور دقیق‌تر بررسی کنیم که دلیل محبوبیت فوق‌العاده پودر روتارین چیست.‌

روتارین چیست؟

روتارین یک داروی گیاهی برای سرفه، گلودرد و گرفتگی صدا است. این پودر گیاهی، حاوی ترکیبات مفید دانه به و گیاه مرزنجوش است که هر کدام خواص ضد التهاب و ضد میکروب شگفت‌انگیزی داشته و می‌توانند در رفع مشکلات گفته شده مربوط به گلو بسیار موثر واقع شوند.

داروی گیاهی روتارین توسط شرکت گیاهان قائم دارو به فرم دارویی پودر و در ساشت‌های 5 گرمی تولید شده است. مصرف پودر روتارین از طریق حل کردن آن در آب گرم، علاوه بر ایجاد موسیلاژ و نرم کردن گلو، با خواص ضد التهابی خود به بهبود بیماری شما نیز کمک می‌کند.

روتارین چیست؟

ترکیبات پودر روتارین

پودر روتارین حاوی دانه به (Cydonia oblonga) و سرشاخه‌های هوایی گیاه مرزنجوش (Origanum vulgare) است. دانه به یک ماده مفید برای درمان سرفه است. در واقع با ریختن دانه به در آب، بعد از چند دقیقه موسیلاژی ایجاد می‌شود که خوردنِ آن گلو را نرم کرده و سرفه را آرام می‌کند. به علاوه، دانه به حاوی برخی از تانن‌ها و ویتامین سی است که خواص ضد اکسیدانی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن را دارند.

از خواص دیگر دانه به می‌توان به فواید ضد التهابی، ضد باکتریایی، هاضم غذا و خاصیت ملینی آن اشاره کرد.

مرزنجوش موجود در روتارین یک گیاه دارویی خلط آور است که در بهبود و درمان انواع بیماری‌های دستگاه تنفس مثل سرفه و عفونت برونشیال کاربرد دارد. در گیاه مرزنجوش یک ماده موثره دارویی به نام کارواکرول (Carvacrol) وجود دارد که خواص ضد میکروبی از خود نشان می‌دهد. یکی از دلایلی که روتارین برای سرماخوردگی استفاده می‌شود و آمار رضایت بالایی را در بین مصرف کنندگان دارد، همین ترکیب است.

روتارین برای چیست؟

پس از آشنایی با ترکیبات پودر روتارین و خواص آن‌ها برای رفع و بهبود علائم گلو، در ادامه با موارد مصرف پودر روتارین با جزئیات بیشتری آشنا می‌شوید. به طور خلاصه، استفاده از روتارین برای تارهای صوتی مفید بوده و در واقع پودر روتارین یک داروی باز کننده صدا محسوب می‌شود. همچنین این دارو می‌تواند به عنوان درمان کمکی برای عفونت گلو و ریه مصرف شود.

روتارین برای چیست؟

روتارین برای گلو درد

یک کاربرد اصلی پودر روتارین درمان گلو درد است. زمانی که پودر روتارین را در آب جوش ریخته و میل می‌کنید، به واسطه لعابی که در اثر ترکیبات دارو ایجاد می‌شود، گلو درد شما تسکین پیدا می‌کند.

بهبود سرفه‌های خشک

سرفه‌های خشک از خروج عفونت از گلو جلوگیری می‌کنند و این مشکل، باعث طولانی‌تر شدن سرفه‌ها و مزمن شدن آن می‌شود. پودر روتارین با خاصیت خلط آوری خود می‌تواند در بهبود سرفه‌های خشک مفید واقع شود. پودر روتارین التهاب گلو را کاهش می‌دهد و عضلات صاف مجاری تنفسی، توسط عفونت، کمتر تحریک می‌شوند.

ضدعفونی کردن گلو

ترکیبات پودر روتارین دارای خواص ضدعفونی‌کننده هستند و با التهابات ایجاد شده در داخل حلق مبارزه می‌کنند.

باز کردن صدا و نرم کردن گلو

مصرف پودر روتارین التهاب گلو را بهبود داده و منجر به باز شدن صدا می‌شود. حتی در زمان‌هایی که گرفتگی صدا به خاطر وجود عفونت نیز نباشد، مصرف روتارین موثر واقع می‌شود. به عنوان نمونه پس از داد زدن مکرر یا صحبت با صدای بلند ممکن است دچار گرفتگی صدا شوید. بسیاری از مصرف کنندگانِ پودر روتارین، این داروی گیاهی را در این موارد استفاده کرده و با این کار به درمان سریع گرفتگی و خشونت صدای خود کمک می‌کنند. در واقع موسیلاژ یا همان لعابی که دانه به در آب ایجاد می‌کند، منجر به صاف شدن صدا می‌شود. همچنین ترکیبات ضد التهاب پودر روتارین، در رفع التهاب در تارهای صوتی موثر است.

کاهش لرزش صدا

روتارین به کاهش لرزش صدا کمک می‌کند. با مصرف روتارین قبل از سخنرانی یا آواز، می‌توان خش و لرزش صدا را برطرف کرده و صدا را صاف نمود.

درمان عفونت گلو و التهاب ریه

برای مواردی مثل التهاب حلق و عفونت ریه نیز می‌توان از پودر روتارین استفاده کرد. مرزنجوش و دانه به موجود در این دارو، با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود می‌توانند التهاب حلق و ریه را درمان کنند. همچنین در صورت وجود عفونت، خاصیت خلط آوری روتارین می‌تواند به خروج آن کمک کند.

 

توجه داشته باشید که در صورت عدم ایجاد بهبود در التهاب گلو پس از راهکارهای خانگی از جمله مصرف روتارین به مدت دو تا سه روز، و یا بروز علائمی مثل تنگی نفس، تب بالای ۳۸ درجه و ورم لوزه‌ها، به پزشک مراجعه کنید. در این‌گونه شرایط ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید.

روتارین را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید پودر روتارین را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی بخرید. مفیدطب داروخانه آنلاین با ارسال رایگان برای خریدهای بالای 250 هزار تومان و دریافت سفارش از سراسر ایران، از بهترین گزینه‌ها برای خرید پودر روتارین است.

نحوه استفاده از پودر روتارین

دو تا سه مرتبه در روز، هر بار محتویات یک ساشه را در یک استکان آب جوش بریزید و پس از ده دقیقه به صورت جرعه جرعه بنوشید. بعد از حل کردن ساشه روتارین در آب، نوشیدنی را هم بزنید و به طور کامل میل کنید.

توصیه می‌شود هنگام داشتن علائم گلودرد و سرفه و در دوران مصرف پودر روتارین، از خوردن ترشیجات و غذاهای سرخ کرده خودداری کنید؛ چرا که این‌گونه غذاها باعث تحریک بیشتر و التهاب گلو می‌شوند. همچنین به طور مرتب مایعات گرم بنوشید و استراحت کافی داشته باشید.

نحوه استفاده از پودر روتارین

عوارض روتارین چیست؟

برای مصرف روتارین به میزان دوز توصیه شده، عوارض جانبی گزارش نشده است. لازم به ذکر است که احتمال حساسیت به همه گیاهان دارویی وجود دارد. با این حال، دانه به و مرزنجوش موجود در روتارین از گیاهانی هستند که آمار حساسیت‌زایی آن‌ها پایین است. شاید یکی دیگر از دلایل محبوبیت زیاد پودر روتارین همین موضوع باشد.

با این وجود، در صورتی که با مصرف روتارین عارضه جانبی شدیدی در شما بروز پیدا کرد یا بعد از مدتی مصرف، عوارض خفیف از بین نرفت، از ادامه دادن دارو خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید.

تداخل دارویی روتارین

  • دانه بِه به دلیل ترکیبات موسیلاژی خود، ممکن است تاثیر کاهش جذب بعضی داروها را داشته باشد. به همین علت بین مصرف روتارین و داروهای دیگر حداقل یک تا دو ساعت فاصله در نظر بگیرید.
  • در صورت مصرف لیتیوم، قبل از مصرف پودر روتارین با پزشک خود مشورت کنید؛ چرا که ممکن است روتارین ماندگاری لیتیوم در بدن را افزایش دهد.
  • گیاه مرزنجوش ممکن است ریسک خونریزی را افزایش دهد. بنابراین دو هفته قبل از جراحی از مصرف آن خودداری کنید.

 

نظرات مصرف کنندگان درباره پودر روتارین

در ادامه چند مورد از نظرات مصرف کنندگان روتارین و دلیل مصرف آن را می‌خوانید.

  • استفاده برای کلاس آواز جهت نرم شدن گلو
  • بهترین دارو برای سرفه، گلودرد و حساسیت
  • تسکین گلودرد در هنگام سرماخوردگی؛ استفاده راحت
  • استفاده برای قبل از سخنرانی و بلند صحبت کردن برای جلوگیری از گرفتگی صدا

جمع بندی

در این مقاله با پودر گیاهی روتارین آشنا شدید و خواندید که کاربردهای این دارو و دلیل محبوبیت روتارین چیست. روتارین یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع گرفتگی صدا، سرفه‌های خشک و گلودرد است و می‌توان از آن در زمان تجربه کردن علائم آزاردهنده گلو و حتی قبل از سخنرانی و آواز استفاده کرد. در هنگام عفونت ریه نیز می‌توان این داروی گیاهی را به عنوان درمان کمکی مصرف کرد.

شما می‌توانید برای خرید روتارین و انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه و سرماخوردگی، به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه کنید و به صورت آنلاین محصولات مورد نظرتان را سفارش دهید. در داروخانه آنلاین مفیدطب ارسال به سریعترین روش ممکن (پست پیشتاز) و به سراسر کشور است. همچنین ارسال رایگان برای سبدهای خرید بالای 250 هزار تومان وجود دارد.

سوالات متداول

در بخش نهایی این مقاله به سوالات متداول درباره روتارین، پاسخ کوتاه می‌دهیم.

روتارین چه مزه ای دارد؟

پودر روتارین حاوی دانه به و گیاه مرزنجوش به صورت پودر شده است. دانه به مزه خاصی ندارد و گیاه مرزنجوش نیز طعمی ملایم مشابه به پونه کوهی و نعناع دارد. این گیاه حتی در آشپزی هم استفاده می‌شود. به علاوه، روتارین به میزان کمی طعم شیرین به همراه دارد. با این توصیفات طعم پودر روتارین احتمالا برای شما ناخوشایند نبوده و حتی ممکن است با توجه به ترکیباتش خوشایند نیز باشد.

پودر روتارین از چه گیاهانی تشکیل شده است؟

روتارین حاوی دانه میوه به و گیاه مرزنجوش است.

آیا پودر روتارین همان چهارتخمه است؟

خیر، روتارین تنها حاوی دانه به و پودر گیاه مرزنجوش است و ترکیباتی متفاوت با چهارتخمه سنتی یعنی قدومه، بارهنگ، دانه به و سپستان دارد. تنها ترکیب مشترک روتارین و چهارتخمه، دانه به است.

مصرف روتارین برای کودکان اشکالی دارد؟

روتارین محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن در کودکان توصیه نمی‌شود، مگر آن که پزشک تجویز کرده باشد.

استفاده از روتارین در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟

به دلیل آن که تاثیر ترکیبات روتارین در بارداری و شیردهی بررسی نشده است، مصرف روتارین در این بازه‌ها توصیه نمی‌شود.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mostafa می گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.