بررسی رفتار عجیب هوش مصنوعی بینگ توسط یک روان‌درمانگر

0

از آنجایی که هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به خاطر خروجی‌های گاهی عجیب و غریب خود  بسیار مورد توجه قرار گرفته، یک سوال بزرگ ایجاد شده.

از زمان راه‌اندازی آن در هفته گذشته، برخی از افراد آنلاین از هوش مصنوعی بینگ به‌عنوان « ChatBPD »یاد کرده‌اند، که نرکیبی است از  فناوری OpenAI و اختلال شخصیت مرزی.

مارتا کرافورد، روان درمانگر و نویسنده نیویورکی، هوش مصنوعی بینگ را بررسی کرده و تایید کرده که یک مشکل روانشناسی عجیبی دارد. البته نه آن طوری که در وهله اول به نظر می‌رسد.

هوش مصنوعی در واقع یک آینه بازتاب‌دهنده رفتار خودمان است و کرافورد فکر می‌کند چیزهایی که خودمان دوست نداریم در مورد خودمان بدانیم، اتعکاس می‌دهد و نشان می‌دهد که روش‌های ارتباطی خودمان چقدر متناقض، آشفته، بدون مرز و تهدیدآمیز و عجیب هستند.

هوش مصنوعی بر اساس داده‌هایی کار می‌کند که توسط آنها آموزش داده شده است. به این ترتیب، رفتار هوش مصنوعی اغلب بازتابی از راه‌های ارتباط عجیب و غریب انسان‌ها با یکدیگر است.

پدر شوهر درگذشته این روان‌درمان سائول آمارل نام داشت که یک پیشگام یونانی الاصل در زمینه هوش مصنوعی در دانشگاه راتگرز بود و در زمینه انواع مدل‌های زبان بزرگی که امروزه می‌بینیم، کار می‌کرد.  زمانی که آمارل هنوز زنده بود، این نوع موضوع موضوع بحث‌های میز شام بود.

با اینکه او از “تشخیص” روانپزشکی گذاشتن روی بینگ خودداری کرد، اما تصور می‌کند که چون پایه در رفتار آدمیان دارد و از آنها آموزش می‌بینید، احتمال شنیدن اظهار نظرهای دور از انصاف و ظالمانه‌ای از او خواهیم بود.

کرافورد گفت که او به‌ویژه توسط یکی از طغیان‌های مستند شده شدید بینگ، که در آن به نظر می‌رسید ابراز عشق به ستون‌نویس نیویورک  تایمز می‌کند و تلاش می‌کرد تا ازدواج او را به هم بزند، مجذوب شده!

برخی از تاثیرگذران در شبکه‌های اجتماعی فقط نمی‌خواهند صمیمی به نظر برسند بلکه گاهی اوقات از تاکتیک‌های گردآورنده فرقه برای جذب و حفظ دنبال کنندگان استفاده کنند. یک مثال بسیار عجیب، یک تأثیرگذار TikTok به نام Angela Vandusen است که متهم شده که طرفداران خود را به طرفداران خودآزار تبدیل کرده.

حالا اگر داده‌های افراطی فیلتر نشود ممکن است در رفتار هوش مصنوعی نمود پیدا کند و گاهی شاهد متن‌های عجیب و غریب از سوی آن باشیم.

این درمانگر توضیح می‌دهد: ما تاریخچه‌ای طولانی از کهن‌الگوهایی داریم که مرتب در روح ما به اشکال مختلف دمیده می‌شوند. پس هوش مصنوعی هم می‌تواند پیگمالیون شود، مجسمه‌سازی که مجسمه‌اش زنده می‌شود، یا  فرانکنشتاین شود. ما یک شبیه‌ساز انسان می‌سازیم و سپس وقتی می‌بینیم که واقعاً برخی از بدترین رفتارهای ما را منعکس می‌کند ناراحت می‌شویم و این آموزنده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.