مروری بر تیپ شخصیتی ENFJ، که گاهی اوقات “بخشنده” نامیده می‌شوند

0

ENFJ،  یکی از 16 تیپ شخصیتی است که توسط شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI) شناسایی شده است.  ENFJ مخفف برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتی است که هر جزء نشان دهنده دسته های مختلف MBTI است.

افراد دارای تیپ شخصیتی ENFJ اغلب به عنوان افرادی خونگرم، صمیمی، وفادار و حساس توصیف می شوند.

از بین تمام تیپ های شخصیتی، ENFJ اغلب به عنوان قوی ترین “فرد مردم” تلقی می شود. آنها می توانند با همه تیپ های شخصیتی دوست شوند، حتی با افراد درونگرا یا کم حرف تر.

به دلیل توانایی آنها در درک احساسات دیگران و تأثیرگذاری بر رفتار افراد، آنها توانایی تأثیرگذاری و حتی دستکاری دیگران را دارند. این با سیستم ارزشی قوی و تمایل آنها به کمک به دیگران برای اینکه بهترین باشند متعادل می شود. ENFJ برعکس تیپ شخصیتی ISTP است .

شخصیت ENFJ یکی از نادرترین انواع شخصیت است. روانشناس دیوید کیرسی پیشنهاد می کند که تقریباً 2٪ تا 5٪ از همه افراد دارای شخصیت ENFJ هستند.

ویژگی های کلیدی ENFJ

  • ENFJ ها برونگراهای قوی هستند و از گذراندن وقت با افراد دیگر لذت می برند. به همین دلیل، آنها به ندرت تنها هستند.
  • ENFJ ها مهارت های مردمی فوق العاده ای دارند و اغلب خونگرم، محبت آمیز و حامی هستند.
  • ENFJ ها در تشویق دیگران عالی هستند و رضایت شخصی را از کمک به دیگران به دست می آورند.
  • ENFJ ها خودخواه نیستند و اغلب آنقدر علاقه دارند که وقت خود را به دیگران اختصاص دهند که می توانند نیازهای خود را نادیده بگیرند.
  • ENFJها نیز تمایل دارند بیش از حد نسبت به خود سختگیر باشند، خود را به خاطر زمانی که همه چیز اشتباه می‌شود سرزنش می‌کنند و زمانی که همه چیز درست پیش می‌رود به خود اعتبار کافی نمی‌دهند. به همین دلیل، افراد با این تیپ شخصیتی باید به طور منظم زمانی را برای رسیدگی به نیازهای خود اختصاص دهند.
  • ENFJ ها در ایجاد اجماع بین افراد مختلف خوب هستند. به همین دلیل، آنها می توانند رهبران برجسته ای باشند و شور و شوق را به گروهی بیاورند که می تواند انگیزه دهنده و الهام بخش باشد.
برخی از نسخه‌های آزمون بین دو نوع مختلف ENFJ تمایز قائل می‌شوند: ENFJ-A و ENFJ-T. A نشان دهنده قاطعیت است، در حالی که T نشان دهنده آشفته است. یک ENTFJ-A برون‌گراتر است و احتمالاً در مورد احساسات خود صحبت می‌کند، در حالی که یک ENFJ-T اغلب احساسات را تا زمانی که همه چیز به نقطه شکست برسد نگه می‌دارد.

یک افسانه رایج در مورد شخصیت قهرمان این است که آنها همیشه اجتماعی هستند. در حالی که مردم را دوست دارند، برای جذب و سازماندهی افکار خود به زمان تنهایی نیاز دارند .

نقاط قوت

  • برونگرا و خونگرم
  • همدل
  • دایره اجتماعی گسترده
  • دلگرم کننده
  • سازماندهی شده است
  • محبت آمیز
  • متقاعد کننده

نقاط ضعف

  • تایید خواهی
  • بیش از حد حساس
  • بلاتکلیف
  • از خود گذشتگی
  • سفت و سخت و سازش ناپذیر
  • بیش از حد محافظ
  • دستکاری

کارکردهای شناختی

هر تیپ شخصیتی مایرز-بریگز را می توان با مجموعه ای سلسله مراتبی از عملکردهای شناختی که نشان دهنده نحوه تعامل هر فرد با جهان است، شناسایی کرد. این توابع بر چگونگی دریافت اطلاعات در مورد جهان و نحوه استفاده از این اطلاعات برای تصمیم گیری تمرکز دارند.

غالب: احساس برونگرا

ENFJ ها این عملکرد شناختی را از طریق رفتار اجتماعی جذاب و روابط اجتماعی هماهنگ خود بیان می کنند. آنها با احساسات دیگران هماهنگ هستند، اغلب تا حدی که نیازهای خود را نادیده می گیرند تا دیگران را راضی کنند.

افرادی که شخصیت قهرمان داستان دارند، هنگام تصمیم گیری بیشتر بر ملاحظات شخصی و ذهنی تأکید می کنند تا معیارهای عینی. اینکه چگونه یک تصمیم بر دیگران تأثیر می گذارد، اغلب یک نگرانی اصلی است.

کمکی: شهود درونگرا

ENFJ ها دوست دارند به آینده فکر کنند تا حال. آنها اغلب ممکن است آنقدر روی هدف بزرگتر متمرکز شوند که جزئیات فوری را از دست بدهند.

همانطور که ENFJ ها اطلاعات مربوط به جهان را دریافت می کنند، شهود درونگرا آنها این داده ها را پردازش می کند تا برداشت ها، ایده ها و افکار را ایجاد کند. این به آنها اجازه می دهد تا الگوها را شناسایی کنند و داده های پیچیده یا انتزاعی را درک کنند.

سوم: حس برونگرا

حس برونگرایی باعث می شود که ENFJ ها در لحظه حال حاضر شوند و جزئیات عینی و اطلاعات حسی را از محیط جمع آوری کنند. به همین دلیل، آنها اغلب به دنبال تجربیات و احساسات جدید یا جالب هستند.

افرادی که تیپ شخصیتی قهرمان داستان دارند از محیط فعلی خود بسیار آگاه هستند. این می تواند به قدردانی زیادی از زیبایی شناسی و تمایل به ایجاد فضایی دلپذیر منجر شود.

فرودست: تفکر درونگرا

ENFJ ها سازماندهی شده اند و از ساختار و برنامه ریزی دقیق لذت می برند. پایبندی به یک برنامه قابل پیش بینی به ENFJ ها کمک می کند تا کنترل دنیای اطراف خود را کنترل کنند.

از آنجایی که این یک عملکرد ضعیف است، ENFP ها ممکن است اعتماد زیادی به توانایی خود برای منطقی و سازماندهی نداشته باشند.

توسعه این عملکرد می تواند به افراد با این تیپ شخصیتی کمک کند احساس تعادل و کنترل بیشتری بر فرآیند تصمیم گیری خود داشته باشند. نادیده گرفتن این جنبه از شخصیت می تواند منجر به اتکای صرف به ارزش های شخصی در هنگام تصمیم گیری شود.

ENFJهایی که ممکن است بدانید

  • آبراهام مزلو ، روانشناس
  • پیتون منینگ، بازیکن فوتبال
  • باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا
  • بونو، نوازنده
  • الیزابت بنت، شخصیت در “غرور و تعصب”

ارتباطات شخصی

ENFJ ها برای افراد دیگر ارزش زیادی قائل هستند و در روابط شخصی صمیمی، پرورش دهنده و حامی هستند. گاهی اوقات، آنها ممکن است بسیار درگیر مشکلات دیگران شوند.

آنها نوع دوست هستند و علاقه مند به کمک به دیگران هستند، که گاهی اوقات ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد. با وجود این، آنها معمولاً بسیار مورد علاقه هستند و مردم از نگرانی و مراقبت واقعی آنها قدردانی می کنند.

به عنوان والدین، ENFJ ها پرورش دهنده و گرم هستند، اگرچه گاهی اوقات می توان آنها را متهم کرد که به اصطلاح “والدین هلیکوپتری” هستند. آنها مستقیماً در زندگی فرزندان خود نقش دارند، اگرچه گاهی اوقات می توانند کاملاً سختگیر و حتی گاهی اوقات سختگیر باشند.

ENFJ ها باید به خاطر داشته باشند که به فرزندان خود فضایی برای کشف و بیان فردیت خود بدهند، به ویژه در سنین نوجوانی.

ENFJ ها شخصیتی برونگرا دارند و از گذراندن وقت با افراد دیگر لذت می برند. حضور در محیط های اجتماعی به آنها کمک می کند تا احساس انرژی کنند.

در دوستی‌ها و سایر روابط، افراد معمولاً افرادی را که شخصیت قهرمان داستان دارند به‌عنوان حامی و سرگرم‌کننده توصیف می‌کنند. آنها به خصوص در برقراری ارتباط با دیگران خوب هستند و به افرادی که وقت خود را با آنها می گذرانند کمک می کنند تا بهترین ها را نشان دهند.

مسیرهای شغلی

ENFJ ها اغلب در مشاغلی که می توانند به افراد دیگر کمک کنند و زمان زیادی را صرف تعامل با دیگران می کنند، بهترین عملکرد را دارند. به دلیل مهارت های ارتباطی و سازمانی قوی، ENFJ ها می توانند رهبران و مدیران بزرگی باشند.

آنها در سازماندهی فعالیت ها، کمک به هر یک از اعضای گروه برای دستیابی به پتانسیل بالقوه خود و حل تعارضات بین فردی خوب هستند. آنها برای ایجاد هماهنگی در همه موقعیت ها تلاش می کنند و به نظر می رسد همیشه می دانند که برای کاهش تنش ها و به حداقل رساندن اختلافات چه باید بکنند.

مشاغل محبوب ENFJ

  • مشاور
  • معلم
  • روانشناس
  • کارگر اجتماعی
  • مدیر منابع انسانی
  • نماینده فروش
  • مدیر

نکاتی برای تعامل با ENFJ ها

دوستی ها

یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک دوست خوب برای یک ENFJ، پذیرش مراقبت و حمایتی است که آنها به طور طبیعی ارائه می‌دهند. افراد با این تیپ شخصیتی از کمک به دوستان خود لذت می برند و مهم است که نشان دهید آنچه را که آنها ارائه می دهند را می پذیرید و قدردانی می کنید.

با این حال، همچنین مهم است که در ازای آن حمایت خود را ارائه دهید. ENFJ ها همیشه در درخواست کمک زمانی که به آن نیاز دارند خوب نیستند. در بسیاری از موارد، صرفاً تمایل به گوش دادن به آنچه که آنها باید به اشتراک بگذارند می تواند بسیار مفید باشد.

فرزندپروری

ممکن است برای کودکان ENFJ سخت باشد که به استثناهای بالای والدین خود عمل کنند. گاهی اوقات، رویکرد عملی والدین ENFJ به فرزندپروری می‌تواند خفه‌کننده باشد و کاوش در جهان را برای بچه‌ها دشوار کند.

والدین کودکان ENFJ باید بدانند که فرزندان آنها بسیار همدل هستند، گاهی اوقات تا حدی که ممکن است تحت تأثیر احساسات شدیدی که دیگران برمی انگیزند، غرق شوند. این کودکان بخشش و مراقبت می‌کنند، اما ممکن است سخت باشد که دیگران را زیر بار مبارزات خود بکشند.

اگر فرزند شما شخصیت قهرمان داستان دارد، او را تشویق کنید تا از دیگران مراقبت کند و در عین حال مراقب سلامت عاطفی خود باشد.

روابط

از آنجایی که ENFJ ها نسبت به احساسات دیگران بسیار حساس هستند، شادی شما برای شادی شریک زندگی شما بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما حتی ممکن است نیازهای خود را به منظور اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما مطرح کند.

به شریک ENFJ خود اطلاع دهید که چقدر از حمایت و مراقبتی که ارائه می دهد قدردانی می کنید و مایلید در ازای آن همان حمایت را ارائه دهید – حتی اگر برای درخواست کمک مشکل داشته باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.