جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

0

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.

جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال 1795 به جرم سرقت محکوم شد. او به هفت سال محکوم شد و پس از چند سال گذراندن دوره محکومیت در انگلستان، به مستعمره استرالیا منتقل شد.

در آن زمان، بریتانیا یک شهرک برای زندانی‌های در سیدنی کوو در مستعمره نیو ساوت ولز داشت.  امنیت این شهر ضعیف بود زیرا تصور این بود که هر محکوم فراری نمی‌تواند در محیط خشن و وحشی استرالیا زنده بماند.

در شب 25-26 آگوست 1803، ساموئل و گروهی از محکومان مخفیانه از اردوگاه بیرون آمدند و به خانه یک زن ثروتمند نفوذ کردند و مبلغی حدود 24 گینی و برخی وسایل دیگر او را دزدیدند.

مالک دزدی را به پلیس گزارش داد و پاسبانی به نام جوزف لوکر که خود یک محکوم سابق بود برای تحقیق به بیرون رفت. صبح روز بعد، جسد کتک خورده او در کنار جاده کشف شد و مغزش متلاشی شده بود.

این قتل وحشیانه جامعه کوچک را تکان داد. این اولین بار بود که یک پلیس در حین انجام وظیفه در استرالیا کشته می‌شد. همه افسران، چه نظامی و چه غیرنظامی، برای کمک در جستجوی قاتلان فراخوانده شدند. تمام جاده های منتهی به خارج از شهر مسدود شد و تعداد زیادی شخصیت بدنام دستگیر شدند.

سرانجام جوزف ساموئلز و شرکای او در خانه‌ای که مخفی شده بودند پیدا شدند. این گروه بلافاصله نزد قاضیبرده شدند و متهم به قتل شدند. این باند اتهامات را رد کرد.

ساموئل به سرقت اعتراف کرد، اما قتل پلیس را انکار کرد. او در نهایت مجرم شناخته شد و به اعدام با دار محکوم شد. بقیه به دلیل نبود مدرک تبرئه شدند.

در 26 سپتامبر 1803، ساموئل و جنایتکار دیگری به نام جیمز هاردویک، که به جرم سرقت متفاوتی محکوم شده بود، با گاری به پاراماتا، جایی که صدها نفر برای تماشای اعدام جمع شده بودند، برده شدند. کشیش حاضر در چوبه دار از ساموئل خواست تا اعتراف کند، اما در عوض، ساموئل شروع به متهم کردن یکی دیگر از اعضای باند به نام سیمونز به قتل کرد و گفت که سیمونز به جرم خود در سلول آنها اعتراف کرده است. سیمونز که برای تماشا پای چوبه دار آمده بود،  اظهار بیگناهی کرد، اما جمعیت که اکنون خشمگین شده بودند به دنبال او رفتند و مجبور شدند او را هم دستگیر کنند.

سپس ساموئل آخرین لحظات خود را وقف عبادت کرد و پس از مدتی علامت داده شد و گاری از زیر به داخل منتقل شد. دور گردن ساموئل حلقه‌ای بود که از پنج طناب کنفی تشکیل شده بود. اما با دور شدن گاری، طناب پاره شد و ساموئل روی زمین افتاد. جلاد خجالت زده با عجله طناب دیگری را آماده کرد. ساموئل را روی پاهایش کشیدند و دوباره به زور داخل گاری انداختند و طناب تازه آماده شده را در گردنش انداختند. دوباره گاری رانده شد، اما این بار حلقه به طرز مرموزی باز شد و ساموئل به آرامی به زمین افتاد.

جمعیت غوغا کردند و خواستار آزادی ساموئل شدند. جلاد خیلی سریع طناب پنج کنفی دیگر را آماده کرد، دستور داد گاری را به عقب برانند، ساموئل را به زور روی آن برد، طناب را به دور گردنش بست، آن را با دقت و محکم محکم کرد و سپس دستور داد گاری را دور کنند. دوباره طناب پاره شد. اکنون بانگ در غوغا بود و خواستار آزادی زندانی شد.

دستور داده شد که اعدام به تعویق بیفتد در حالی که او برای یافتن فرماندار محلبی شتافته بود. وقتی فرماندار داستان را شنید، ساموئل را عفو کرد و مداخله الهی را مسبب چند دور عدم موفقیت آنها در اعدام اعلام کرد. بعداً طناب هایی که در اجرا استفاده شده بود مورد بازرسی قرار گرفت و آثاری از دستکاری یافت نشد. آنها همچنین با وزنه آزمایش شدند و به نظر می رسید که کیفیت خوبی دارند.

چرا طناب ها زیر وزن جوزف ساموئل پاره شد، هیچ کس آخرش نفهمید!

ساموئل پس از آن  به کینگز تاون فرستاده شد تا در معدن کار کند. در سال 1806 او و هفت مرد دیگر سعی کردند با یک قایق از محل سکونت فرار کنند اما غرق شد. جسدش هیچ وقت پیدا نشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.