هر آنچه درباره جراحی لیفت بدن باید بدانید

0
رپورتاژ

با افزایش جراحی های مرتبط با چاقی و کاهش وزن شدید، جراحی لیفت بدن هم بیشتر شده است. جراحی لیفت بدن به مشکلات ناشی از پوست شل شده و آویزان در اثر کاهش وزن زیاد، بارداری، افزایش سن و آسیب آفتاب می پردازد.

این روش پوست ران ها، باسن، پهلوها، کشاله ران، کمر و شکم را کشیده، سفت و بلند می کند. در این روش که به عنوان لیفت پایین تنه یا لیپکتومی کمربند نیز شناخته می شود (به این دلیل که برش ها بدن را مانند یک کمربند احاطه می کنند)، پوست اضافی برداشته می شود و بافت اطراف آن برای ایجاد یک کانتور بدن طبیعی تر تغییر موقعیت می دهد.

لیفت بدن چیست؟

لیفت بدن معمولا در افرادی انجام می شود که دارای مقادیر زیادی پوست شل و آویزان در چندین نواحی در تنه و پاها هستند. هدف آن بازگرداندن بدن به ظاهر طبیعی تر پس از، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل کاهش شدید وزن یا تغییرات مرتبط با افزایش سن است.

پس از آماده شدن و بیهوش شدن فرد، یک روش جراحی رایج استفاده از برش هایی مانند الگوی بیکینی برای سفت کردن نواحی از جمله شکم، کمر، کشاله ران، ران و باسن است. برش‌ های اطراف بدن به جراح این امکان را می‌ دهد تا یک «پیشبند» از پوست و چربی اضافی را بردارد.

این روش به جراح اجازه می دهد تا بافت ها و پوست را تغییر مکان دهد و سفت کند.

انواع جراحی لیفت بدن

جراحی لیفت بدن را می توان با جراحی های دیگر برای بهبود نتایج بیمار همراه کرد. رویه های مکمل رایج عبارتند از:

  • لیفت سینه
  • لیفت بازو
  • لیفت ران
  • لیفت باسن
  • لیفت صورت
  • لیفت گردن
  • لیفت ابرو

این اقدامات اضافی معمولا سه تا شش ماه پس از لیفت بدن انجام می شود.

خطرات و عوارض جراحی لیفت بدن

مانند هر روش تهاجمی یا جراحی، لیفت بدن نیز دارای خطرات و عوارض احتمالی است که عبارتند از:

  • جای زخم نامطلوب و یا تغییر رنگ پوست
  • خونریزی بیش از حد یا دمل خونی
  • نکروز پوست یا چربی (بافت مردگی)
  • بهبود ضعیف زخم یا باز شدن زخم
  • لخته شدن خون
  • خطرات بیهوشی
  • تشکیل لخته خون عمیق در سیاهرگ
  • عوارض قلبی و ریوی
  • ادم (تورم) مداوم یا تجمع مایع
  • درد مداوم
  • تغییر / از دست دادن موقت یا دائمی حس لامسه پوست
  • نتایج زیبایی شناختی رضایت بخش که نیاز به جراحی اضافی دارد
  • شلی یا افتادگی مکرر پوست

اگر درد قفسه سینه، تنگی نفس، ضربان قلب غیرمعمول یا خونریزی زیاد دارید، فورا با جراح خود تماس بگیرید.

هزینه های جراحی لیفت بدن

در مقایسه با دیگر جراحی های زیبایی، لیفت بدن یک جراحی بزرگ است و هزینه آن نیز منعکس کننده همین واقعیت است. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2020، هزینه متوسط ​​لیفت بدن 8433.3 دلار بوده است.

پیچیدگی عمل، مهارت‌ ها، صلاحیت‌ ها و شهرت جراح، منطقه جغرافیایی و همچنین هزینه‌ های دیگر از جمله هزینه جراح، بیهوشی، امکانات، آزمایشگاه و داروها، در افزایش هزینه های نهایی موثر هستند.

روند انجام جراحی لیفت بدن

قبل از جراحی

در طول مشاوره اولیه، آماده باشید تا در مورد اینکه آیا لیفت بدن برای شما درمان مناسب است یا خیر، صحبت کنید. جراح شما نه تنها سلامت عمومی شما را ارزیابی می کند، بلکه بدن شما را معاینه و اندازه گیری می کند و از آن عکس می گیرد. شما همچنین در مورد نتایج لیفت بدن و عوارض آن با جراح خود صحبت خواهید کرد و حتی می توانید لیستی از سوالات را برای او آماده کنید.

جراح شما معمولا درست قبل از عمل، انجام آزمایش هایی را برای تایید وضعیت سلامتی شما تجویز می کند. او همچنین ممکن است از شما بخواهد که یک یا دو هفته قبل از عمل جراحی خود، مصرف برخی از داروها را قطع یا شروع کنید، از جمله از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی، به مدت دو هفته قبل از جراحی باید خودداری کنید. اگر سیگار می کشید، مطمئنا جراح از شما درخواست می کند تا قبل از عمل جراحی آن را ترک کنید.

اطمینان حاصل کنید که برای رفت و آمد به مرکز پزشکی مقدمات لازم را فراهم کرده اید و حداقل 24 ساعت پس از بازگشت به خانه یک نفر را همراه خود داشته باشید.

در مدت جراحی

در روز عمل، از شخصی بخواهید که شما را به مرکز برساند. در آنجا، جراح ممکن است قبل از عمل عکس‌ های بیشتری از شما بگیرد و احتمالا قسمت‌ هایی از بدن شما را در حالی که ایستاده‌ اید علامت‌ گذاری کند.

سپس، شما برای جراحی آماده می شوید. داروهایی برای راحتی شما در مدت عمل جراحی داده می شود. اغلب بیهوشی عمومی تجویز می شود، به طوری که شما در طول عمل بیهوش خواهید بود. با این حال، لیفت بدن نیز ممکن است با استفاده از ترکیبی از بی حسی موضعی و آرام بخش داخل وریدی انجام شود. جراح شما بهترین انتخاب را برای شما توصیه خواهد کرد.

الگوهای برش لیفت بدن بسته به میزان و محل پوست و چربی اضافی متفاوت است. شما و جراحتان از قبل تعیین می کنید که کدام روش برش برای نیازهای شما بهترین کاربرد را دارد. با این حال به طور کلی یک برش، بدن شما را شبیه به یک کمربند احاطه می کند.

پوست اضافی برداشته شده و سپس پوست باقی مانده به موقعیت جدید خود کشیده می شود. عضلات زیرین شکم نیز ممکن است مانند عمل جراحی زیبایی شکم سفت شوند. علاوه بر این، ناف هم ممکن است نیاز به تغییر موقعیت داشته باشد.

برش‌ ها با بخیه بسته می‌ شوند و معمولا با نوار جراحی و چسب پوست (چسب بافت) بیشتر حمایت می‌ شوند. پانسمان‌ یا بانداژ روی برش‌ ها گذاشته می‌ شود و ممکن است لوله‌ های کوچکی به‌ طور موقت زیر پوست قرار داده شود تا به تخلیه خون یا مایع اضافی که ممکن است جمع شود کمک کند.

بهبودی و استراحت

پس از جراحی، شما را به یک بخش ریکاوری می برند که در آنجا توسط کادر جراحی تحت نظر خواهید بود. اگرچه لیفت بدن ممکن است در برخی موارد به صورت سرپایی انجام شود، اما بسیاری از آنها نیاز به یک شب اقامت در بیمارستان دارند. حداقل از شما خواسته می شود که در 24 ساعت اول یک نفر در کنار شما بماند.

زمان بهبودی بسته به رویه جراحی شما می تواند متفاوت باشد. برخی منابع پیشنهاد می‌ کنند که قبل از بازگشت به فعالیت‌ های عادی، به چهار تا شش هفته زمان ریکاوری نیاز دارید و قبل از انجام ورزش نیز باید شش تا هشت هفته صبر کنید. برای آماده سازی خود حتما در مورد مدت زمانی که برای محدود کردن فعالیت ها نیاز دارید با جراح صحبت کنید. مهم است که برش های شما در این مدت تحت فشار، خراشیدگی یا حرکت بیش از حد قرار نگیرند.

مانند تمام جراحی‌ ها، درک این نکته مهم است که این دستورالعمل‌ ها می‌ توانند بر اساس سلامت شخصی بیمار، تکنیک‌ های مورد استفاده و سایر عوامل متغیر مربوط به جراحی متفاوت باشند. هر گونه درد شدید باید به پزشک اطلاع داده شود.

دیدن نتایج جراحی

بیشتر تورم باید در عرض چهار تا شش هفته اول کاهش یابد، اگرچه ممکن است نتیجه نهایی تا دو سال کاملا مشخص نشود. کانتور بدن شما مشروط بر اینکه مقدار قابل توجهی وزن کم یا اضافه نکنید، باید به طور دائم بهبود یابد. با این حال، سن و گرانش زمین در نهایت باعث از دست رفتن سفتی پوست می شود.

جای زخم به دور کل بدن شما گسترش می یابد. جراح تلاش می‌کند جای زخم را تا حد امکان نامحسوس کند تا هنگام پوشیدن لباس شنای مورد نظرتان، جای زخم ها همچنان پنهان بماند. جای زخم ها با گذشت زمان بهبود می یابند و تا دو سال بعد صاف و محو می شوند.

سخن پایانی

لیفت بدن یک روش جراحی است و زمانی استفاده می شود که افراد پس از کاهش مقدار زیادی وزن، میزان زیادی چربی و پوست اضافه داشته باشند و به عنوان یک روش کاهش وزن استفاده نمی شود. خطرات و عوارض جراحی مانند هر روش دیگری وجود دارد، بنابراین مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر صحبت کنید.

اگر مقدار زیادی وزن از دست داده اید و از پوست و بافت آویزان شده خود نگران هستید، ممکن است به لیفت بدن فکر کنید. با این حال، تنها زمانی باید این کار را انجام دهید که به وزن ایده آلتان رسیده باشید. این موضوع اگرچه می تواند ناامید کننده باشد و منجر به خودآگاهی بیشتر شود، اما برای حفظ سلامتی شما است.

اگر به دلیل پوست و بافت اضافی خود از نظر روانی دچار مشکل شده اید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد یک گروه حمایتی برای افرادی که با جراحی کاهش وزن یا دوره قبل از لیفت بدن سروکار دارند صحبت کنید. بودن در اطراف این افراد یا صحبت کردن با کسانی که می دانند برخورد با این موضوع چگونه است، می تواند حس اجتماعی و حمایتی را بوجود آورد که ممکن است برای شما مفید باشد.

اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را  به آدرسdrkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.