زندگینامه کیت وینسلت و حقایقی از زندگی او – هنرپیشه مشهور هالیوود و تلویزیون

0

کیت وینسلت یک هنرپیشه انگلیسی است که به خاطر بازی های متفاوت و تحسین برانگیزش در سینما، تلویزیون و تئاتر شهرت دارد. او در 5 اکتبر 1975 در ریدینگ انگلستان به دنیا آمد.

وینسلت اولین بازیگری خود را در سال 1991 در تلویزیون انجام داد و بعدها با بازی در نقش ژولیت هولم در فیلم “موجودات بهشتی” در سال 1994 به شهرت رسید. او در سال 1997 برای بازی در فیلم «تایتانیک» که به یکی از پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شد، به شهرت جهانی دست یافت. او از آن زمان در فیلم‌های موفق متعددی از جمله «حس و حس»، «آفتاب ابدی ذهن پاک»، «خواننده» و «استیو جابز» بازی کرد.

وینسلت در طول دوران حرفه ای خود جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، چهار جایزه گلدن گلوب و سه جایزه بفتا را به دست آورده است. او به دلیل توانایی‌اش در به تصویر کشیدن شخصیت‌های پیچیده و با اراده معروف است، و به دلیل تعهدش به هنرش و توانایی‌اش در آوردن اصالت به اجراهایش تحسین شده است.

وینسلت همچنین یک انسان دوست است و به طور فعال در سازمان های خیریه مختلف مشارکت دارد. او حامی دلایل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، تحقیقات سرطان و حقوق کودکان بوده است.

وینسلت بازیگری را از 11 سالگی آغاز کرد و در مدرسه هنرهای نمایشی در ریدینگ شرکت کرد.

او ابتدا برای نقش اصلی در «شکسپیر عاشق» انتخاب شد، اما به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی با «تایتانیک» مجبور به ترک این فیلم شد. این نقش در نهایت به گوئینت پالترو رسید.

وینسلت در سال 2008 برای بازی در فیلم «خواننده» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. او در سخنرانی قبولی خود از پدر و مادرش به خاطر اینکه «همیشه به من ایمان داشتند» تشکر کرد.

وینسلت یکی از معدود بازیگرانی است که برنده «تاج سه گانه بازیگری» – اسکار، تونی و امی است.

او یک سوپرانوی آموزش دیده است و در چندین موسیقی متن فیلم خود از جمله «حس و حس» و «سرود کریسمس» خوانده است.

وینسلت سه بار ازدواج کرده و سه فرزند دارد. او به دلیل خصوصی بودن در مورد زندگی شخصی خود شناخته شده است و در مورد اهمیت محافظت از حریم خصوصی فرزندانش صحبت کرده است.

وینسلت علاوه بر بازیگری به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نیز فعالیت داشته است. او تهیه کننده و بازیگر سریال HBO “Mare of Easttown” بود که در سال 2021 با استقبال منتقدان روبرو شد.

وینسلت به عنوان یکی از معدود بازیگران زن در هالیوود شناخته می شود که حاضر است بدون آرایش روی صفحه ظاهر شود. او گفته است که به ارائه تصویری صادقانه از زنان در صفحه نمایش معتقد است، حتی اگر به معنای نشان دادن نقص ها باشد.

او همچنین به محافظت شدید از تصویر بدن خود مشهور است و در برابر استانداردهای زیبایی غیر واقعی در هالیوود صحبت کرده است. در مصاحبه ای در سال 2017، او فاش کرد که یک کارگردان یک بار به او گفته است که برای نقشی “لاغر شو”، که او پاسخ به شدت منفی داد.

وینسلت یک غواص آموزش دیده است و چندین غواصی را با زیست شناس دریایی سیلویا ارل انجام داده است. او سفیر بنیاد کلاه طلایی است که برای بهبود زندگی افراد مبتلا به اوتیسم فعالیت می کند.

وینسلت در سال 2012 توسط ملکه الیزابت دوم به خاطر خدماتش در نمایشنامه، نشان CBE (فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا) را دریافت کرد.

او در مجموع هفت نامزد جایزه اسکار شده است که او را به یکی از نامزدترین بازیگران زن تاریخ تبدیل کرده است.

وینسلت گفته است که بازی مورد علاقه‌اش در فیلم «کودکان کوچک» در سال 2006 است. او برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

او یکی از مدافعان صریح جنبش Time’s Up بوده و علیه آزار جنسی و نابرابری جنسیتی در صنعت سرگرمی صحبت کرده است.

وینسلت در خانواده ای بازیگر و مجری بزرگ شد. پدربزرگ و مادربزرگ او یک شرکت تئاتر را اداره می کردند و والدینش هر دو بازیگر بودند.

او دوستی نزدیکی با لئوناردو دی کاپریو، همبازی اش در «تایتانیک» دارد. این دو برای بیش از 20 سال با هم دوست بوده اند و اغلب در نمایش های جوایز و رویدادهای دیگر با هم دیده شده اند.

وینسلت یک خواننده مشتاق است و گفته است که حداقل یک کتاب در هفته می خواند. او همچنین چندین کتاب صوتی از جمله «ترز راکین» اثر امیل زولا را روایت کرده است.

او ترس از پرواز دارد و اغلب هنگام سفر برای کار به جای هواپیما از قایق یا قطار استفاده می کند.

در سال 2011، وینسلت با یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود مفتخر شد.

او از حامیان تئاتر است و در چندین نمایش صحنه ای اجرا کرده است، از جمله احیای «اسکای لایت» در سال 2015 در وست اند لندن.

وینسلت به دلیل سر به زیر بودن و نزدیک شدن در صحنه فیلمبرداری شهرت دارد. او گفته است که از کار با کارگردان‌هایی که برای اولین بار کار می‌کنند لذت می‌برد و اغلب پروژه‌های مستقل و کوچک‌تر را در کنار نقش‌های بزرگ‌تر و اصلی‌تر خود انجام داده است.

در سال 2015، وینسلت بنیاد کلاه طلایی را تأسیس کرد که برای افزایش آگاهی و کمک مالی برای افراد مبتلا به اوتیسم فعالیت می کند. نام این بنیاد از کلاهی گرفته شده است که توسط پسر جوان مبتلا به اوتیسم که با استفاده از کلاه با وینسلت در ارتباط بود، به وینسلت داده شد.

او در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان برجسته‌ای از جمله استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون، سام مندز و وودی آلن کار کرده است.

وینسلت گفته است که سریال تلویزیونی مورد علاقه او “بال غربی” است و او کل سریال را چندین بار تماشا کرده است.

او در چندین تلاش زیست محیطی و حفاظتی از جمله حمایت از بنیاد ریه بریتانیا و مبارزه علیه استفاده از بطری های آب پلاستیکی شرکت داشته است.

وینسلت به عشقش به غذا معروف است و گفته است که از آشپزی برای خانواده و دوستانش لذت می برد. او همچنین شناخته شده است که علیرغم رژیم تناسب اندام سختگیرانه اش، گاهی اوقات به خوردن غذاهای ناسالم می پردازد.

او چندین چهره واقعی را در کارنامه خود بازی کرده است، از جمله نویسنده آیریس مورداک، بازیگر ژان هارلو و طراح مد سابین دوبارا.

وینسلت گفته است که بزرگترین ترس او “ناآماده بودن” است. او به دلیل دقیق بودن در آماده‌سازی نقش‌ها، اغلب تحقیقات گسترده و مشاوره با متخصصان برای درک کامل شخصیت‌هایش مشهور است.

به وینسلت یک بار پیشنهاد نقش ایوین در سه گانه «ارباب حلقه ها» داده شد، اما به دلیل برنامه طولانی فیلمبرداری و بارداری او در آن زمان، آن را رد کرد.

او گفته است که بازیگر مورد علاقه اش برای همکاری، جیم کری است که در فیلم «آفتاب ابدی ذهن بی لک» با او همبازی بوده است. او او را “یکی از باورنکردنی ترین بازیگرانی که تا به حال با او کار کرده ام” نامیده است.

وینسلت به خاطر توانایی‌اش در لهجه‌ها شهرت دارد و شخصیت‌هایی با پیشینه‌های مختلف از جمله آمریکایی، آلمانی و استرالیایی را بازی کرده است.

او به دلیل فعالیت های بشردوستانه اش شناخته شده است و جایزه بشردوستانه در جوایز بفتا در سال 2011 دریافت کرد.

وینسلت به عنوان مدافع قوی حقوق زنان شناخته شده است و علیه نابرابری جنسیتی در صنعت سرگرمی صحبت کرده است. او همچنین سفیر آکسفام، یک سازمان جهانی که برای مبارزه با فقر و نابرابری فعالیت می کند، بوده است.

او گفته است که شیوه مورد علاقه اش برای استراحت پس از یک روز طولانی فیلمبرداری، تماشای برنامه های تلویزیونی مانند «تاج» و «بازی تاج و تخت» است.

وینسلت همچنین یکی از طرفداران نیک کیو خواننده و ترانه سرا است و گفته است که موسیقی او در طول زندگی حرفه ای اش الهام بخش او بوده است. او حتی نام دخترش را به نام یکی از آهنگ های او گذاشت.

وینسلت علاوه بر کار خود به عنوان بازیگر، یک رقصنده آموزش دیده نیز هست و از دوران کودکی در کلاس های باله شرکت کرده است.

او یکی از حامیان دیرینه بنیاد Make-A-Wish بوده است و چندین آرزو برای کودکان مبتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی برآورده کرده است.

وینسلت یک ستاره در تالار مشاهیر موسیقی بریتانیا به دلیل مشارکتش در موسیقی و فیلم بریتانیا دارد.

او مهمان برنامه تلویزیونی محبوب کودکان «خیابان کنجد» بوده و با شخصیت المو دونوازی خوانده است.

وینسلت گفته است که فیلم مورد علاقه اش «آنی هال» ساخته وودی آلن است.

او یک مدافع سرسخت برای مثبت بودن بدن بوده و از وسواس رسانه ها در مورد لاغری انتقاد کرده است. او همچنین علیه جراحی پلاستیک صحبت کرده و گفته است که به پیری برازنده و طبیعی اعتقاد دارد.

وینسلت مدارک افتخاری متعددی را از دانشگاه های سراسر جهان دریافت کرده است، از جمله دکترای ادبیات از دانشگاه ریدینگ و دکترای هنر از دانشگاه ساوتهمپتون.

او یک هنرپیشه آموزش دیده است و در چندین مدرسه نمایشی معتبر از جمله مدرسه تئاتر Redroofs در Maidenhead و National Youth Theatre در لندن حضور داشته است.

وینسلت یکی از معدود بازیگرانی است که برای بازی در فیلم های «خواننده» و «جاده انقلابی» در سال 2008 دو بار پیاپی نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شده است.

او از طرفداران برنامه تلویزیونی بریتانیایی “Gogglebox” است و گفته است که از تماشای مردم در حال تماشای تلویزیون لذت می برد.

وینسلت از حامیان دیرینه موسسه خیریه Sense بوده است که برای بهبود زندگی افراد دارای معلولیت فعالیت می کند.

او در مورد مبارزات خود با نارساخوانی صحبت کرده و گفته است که در کودکی به خاطر آن مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. او از آن زمان سفیر انجمن نارساخوانی بریتانیا شد.

وینسلت علاقه زیادی به موسیقی دارد و چندین آهنگ را برای موسیقی متن فیلم خود اجرا کرده است. او همچنین با Rufus Wainwright خواننده و ترانه سرا در آهنگی به نام “What If” برای فیلم “A Knight’s Tale” همکاری کرده است.

او یک خالکوبی روی مچ دست خود دارد که در ادای احترام به دوست و بازیگر همکارش، جک تورن، که در سال 2010 بر اثر سرطان درگذشت، “جک” نوشته شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.