اسکراب پزشکی چطور فوبیای ترس از فضای پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

0
رپورتاژ

ترس از مواجهه با پزشک و قرار گرفتن در فضای پزشکی، یکی از معمول‌ترین انواع فوبیا در جهان است. برای مثال، نزدیک به %36 از مردم جهان دچار ترس از دندانپزشکی یا دنتوفوبیا هستند و نزدیک به 12% در مواجهه با فضای کلینیک دندانپزشکی دچار پنیک‌های وحشتناک عصبی می‌شوند. یکی دیگر از انواع این فوبیاها توموفوبیا است که به ترس یا اضطراب ناشی از مواجهه با جراحان اطلاق می‌شود. اما امروزه، راهکارهای فراوانی برای مقابله با این نوع فوبیاها طراحی شده، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امن سازی فضای اتاق جراحی و پزشکی برای بیمار است و این امر، به شیوه‌های گوناگونی قابل ایجاد است. یکی از راه ها استفاده از اسکراب پزشکی با رنگ های خاص است.

 

غوطه ور شدن در طرح و نقش

همانطور که طرح و نقش و رنگ‌آمیزی فضای شهری با عنوان زیباسازی، شهروندان را در شرایط روحی بهتر قرار می‌دهد، به کارگیری عناصر رنگی در کلینیک‌ها و فضای پزشکی نیز، همین کارگرد را دارد. استفاده از اسکراب‌ جراحی طرح دار خصوصا لباس اتاق عمل مدیفرم ، یکی از راهکارهای امن سازی فضای پزشکی است که موجب ایجاد رابطه صمیمانه بین تیم پزشکی و مراجعین می‌شود. لباس اتاق عمل ، برای بیماری که روی تخت جراحی قرار گرفته و به زودی قرار است جراحی شود، سردی و جدیت قالب در فضا را می‌گیرد و فوبیای مواجهه با پزشکان اتاق عمل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر مراجع و بیمار، پزشکان و پرستاران نیز، با آرامش بیشتری در فضای کاری خود قرار می‌گیرند که دلیلی دیگر بر ایجاد احساس امنیت بیشتر در فضای اتاق پزشک و جراحی است.

 

رنگ‌ها و مفهوم انتقال پیام مستقیم

یونیفرم‌هایی که برای مشاغل گوناگون انتخاب و طراحی می‌شوند اغلب می‌بایست وجهه حرفه‌ای و کاری آن‌ها را حفظ کند و همگام با استراتژی تجاری و بازاریابی آن شرکت باشد. این لباس‌ها می‌توانند پیام‌رسان نکات مختلفی باشند: از جمله درون‌مایه و یا تم و روح اصلی شرکت‌ها و کمپانی‌های مربوطه و یا رنگ‌های لباس‌ها با مشابهت با هدف روانی اصلی این بنیادها خوانش داشته باشند. اسکراب جراحی زنانه و مردانه پزشکان نیز به همین ترتیب، با ترکیب رنگی درست می‌تواند یادآور اهداف اصلی یک پزشک باشد و منجر به ایجاد ارامش روانی شود. اما مشخصا هر رنگی در این قالب نمی‌گنجد.

برای مثال رنگ‌های آبی و سبز، که سال‌هاست در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه بر اینکه برای خود پزشکان این خاصیت را ایجاد می‌کند که در مواجهه با قرمزی خون و اندام داخلی دقیق‌تر عمل کنند، برای بیمار و مراجع نیز آرامش به همراه دارد. رنگ آبی که نماد صلح، امنیت، هوش و جلب اعتماد است، چشم را خسته نمی‌کند، ودر به کارگیری در فضاهای بزرگ، باعث آرامش شده و حتی ضربان قلب را تنظیم می‌کند. رنگ سبز نیز از آن‌جایی که یادآور تازگی بهار و سلامت است به خوبی در فضای کلینیک ها جای می گیرد. اما رنگی همچون رنگ زرد که شادی کودکانه و ثروت را نشان می‌دهد در ترکیب با رنگ‌هایی خنثی می‌تواند پالت مناسبی در فضای پزشکی و یا حتی کلینیک‌های روان درمانی و ماساژ درمانی ایجاد کند.

در این میان رنگی همچون قرمز و نارنجی، رنگ‌هایی هستند که باید با احتیاط فراوان به کار برده شوند زیرا که منجر به افزایش هیجان و ضربان قلب و گاها احساس خطر می‌شوند.

 

ادغام طرح و رنگ و نقش

در کل، ادغام طرح و نقش و رنگ، و خوش‌پوشی کادر درمانی و پاسخ دهندگان به مراجعین، رابطه‌ی مستقیم با احساس امنیت روانی دارد که بازتاب این احساس صداقت و صمیمیت و حتی وفاداری مراجع به کادر درمان خواهد شد. خصوصا اگر از اسکراب‌هایی که طرح‌های فانتزی و شوخ‌طبعانه دارند استفاده شود، مراجع ترجیح خواهد داد که ساعات درگیری با بیماری یا روند درمان را در فضای شاد و شوخ بگذراند تا جدیت و قاطعیت ترسناک یک فضای سرد.

برای خرید انواع اسکراب جراحی می توانید به سایت مدیفرم به نشانی www.mediform.ir مراجعه و سفارش خود را ثبت نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.