ماسک انتظار دارد روبات‌های تسلا تبدیل به کسب و کاری بسیار بزرگتری نسبت به بخش خودروسازی‌اش شوند!

0

به عنوان بخشی از روز سرمایه‌گذار ۲۰۲۳، تسلا با استفاده از آخرین نسل ربات انسان‌نمای اپتیموس Optimus خود، قسمتی از پیشرفت‌های خود را به دنیا نشان داد. 19 ماه از زمان اولین معرفی ربات تسلا که اکنون راه می‌رود، وسایل را جمع‌آوری می‌کند و کارهای اساسی را انجام می‌دهد، گذشته است.

ایلان ماسک ویدئوی کوتاهی در مورد نمونه اولیه اپتیموس ارائه کرد و اشاره کرد که خیلی زودتر از اینها باید این ویدئو نمایش داده می‌شد.

ماسک گفت وقتی روز هوش مصنوعی این روبات کار می‌کردند این نسخه از اپتیموس اصلاً راه نمی‌رفت. بنابراین میزان پیشرفت در اینجا بسیار قابل توجه است. بدیهی است که این روبات پارکور انجام نمی دهد، بلکه به طور ساده راه می‌رود .

این ویدئو اپتیموس را در حال راه رفتن نشان می دهد – البته نسبتاً آهسته در مقایسه با ربات اطلس با قابلیت پارکور توسط بوستون داینامیکس.

همچنین اپتیموس از شست‌های مخالف و دست‌های انسان‌مانند خود استفاده می‌کند. یک جا هم نشان داده شده که در آن یکی از ربات‌های اپتیموس یک بازوی اپتیموس جدا شده را از پایه آزمایشی جدا می‌کند، آن را برمی‌دارد و به ایستگاه کاری می‌برد که ربات دیگری روی آن کار کند.

هنوز اطلس پیشرفته ترین ربات انسان‌نما در زمین است و سالهاست که این شهرت را به دست آورده. اما  Boston Dynamics از سال 1992 روی ربات‌های تقلیدی زیستی کار کرده است. این شرکت ابتدا یک ربات انسان‌نما PETMAN را در سال 2009 رونمایی کرد و در عرض دو سال نشان داد که در حال راه رفتن، چمباتمه زدن، زانو زدن و ایجاد تعادل در برابر نیروهای فشاری پیرامونی است. اطلس اولین نمایش خود را در سال 2013 انجام داد و 10 سال طول کشید تا رقصیدن و پارکور را بیاموزد و برخی از کارهای اساسی را شروع کند. بنابراین منصفانه به نظر می رسد که به ربات جوان Optimus فرصت بیشتری داده شود.

ماسک می‌گوید: «چیزی که تسلا روی میز می‌آورد و دیگران ندارند، پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی است، همان هوش مصنوعی که ماشین را می راند… شما می توانید ماشین را به عنوان یک ربات روی چرخ در نظر بگیرید، و این یک ربات روی پا است. من فکر نمی کنم کسی حتی نزدیک به تسلا در زمینه هوش مصنوعی در دنیا باشد. داشتن یک ربات انسان نما چندان مفید نیست اگر مجبور باشید هر عملی را برنامه ریزی کنید. این ربات باید بتواند به طور مستقل راه برود و وظایف را حل کند. شما باید بتوانید با نشان دادن دیداری کاری که ربات باید انجام دهد، به طور ساده به آن آموزش دهید. یا فقط به او بگویید چه کاری انجام دهد. این مزیت کلیدی است که ما داریم.»

او ادامه داد: «ما همچنین در طراحی چیزهایی برای تولید در مقیاس بزرگ خوب هستیم. قسمت‌های متحرک روبات اپتیموس، همگی توسط تسلا طراحی شده‌اند. ما موتور الکتریکی، جعبه دنده، جعبه الکتریکی قدرت، بسته باتری و کلا هر چیز دیگری را که در اپتیموس قرار می‌گیرد طراحی کردیم. از اینکه متوجه شدیم چقدر در قفسه‌مان جنس داریم، مشگفت‌زده شدیم.»

اما قطعاً فعلا تسلا از رویکرد تجاری‌سازی در مقیاس محدود و تحقیقاتی که Boston Dynamics اتخاذ کرده ، فاصله دارد. تسلا در حال توسعه ربات خود است تا از همان ابتدا به یک محصول تولید انبوه تبدیل شود و به اندازه کافی مفید باشد تا به صرفه جویی در نیروی کار همه منظوره تبدیل شود.

البته پیش‌بینی می‌شود که روبات‌های انسان‌نمای همه‌منظور تأثیری باورنکردنی بر کل جامعه بگذارند.  در حالی که ماسک سخت تلاش می‌کند تا این چیزها را در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته و به خدمت بگیرد، به خوبی از معنای آنها آگاه است.

او می‌گوید: «فقط بحث زمان است، شما ی‌متوانید استفاده خانگی از ربات‌ها را ببینید، قطعاً مصارف صنعتی برای روبات‌های انسان‌نما را هم خواهید دید. من فکر می‌کنم ممکن است نسبت ربات‌های انسان‌نما به انسان از 1:1 تجاوز کند. حتی مشخص نیست که اقتصاد در آن نقطه به کجا رسیده و این کار محدودیت فعلی اقتصاد را بر هم می‌زند.»

وقتی از ماسک پرسیده شد که آیا نسل‌های آینده هوش مصنوعی، همراه با ربات‌های انسان‌نما، می‌توانند به تسلا برای عبور از «جهنم تولید» خودرو کمک کنند، ماسک چنین فکری نمی‌کند، اما اعتراف کرد که حتی او ممکن است بیکار شود.

او گفت: :«تصور نمی‌کنم که هوش مصنوعی به ما در ساخت خودرو به این زودی کمک کند.  همه ما باید آرام باشیم. من کمی نگران چیزهای هوش مصنوعی هستم. فکر می‌کنم به نوعی مرجع نظارتی که بر توسعه هوش مصنوعی نظارت می‌کند نیاز داریم تا مطمئن می‌شود که در راستای منافع عمومی عمل می‌کند. این یک فناوری کاملاً خطرناک است. می‌ترسم برخی کارها را برای تسریع آن انجام داده باشم، که … نمی‌دانم … من فکر می کنم تسلا کارهای خوبی در هوش مصنوعی انجام می‌دهد، اما این یکی به من استرس وارد می‌کند. بنابراین نمی دانم در مورد آن چه بگویم.»

با این حال، ربات تسلا با تمام قوا در حال پیشروی است و ماسک همچنان معتقد است که سرمایه‌گذاران هنوز نمی دانند چه فرصتی فراروی آنهاست.

او گفت: حتمالاً ارزش روبات‌های تسلا در درازمدت بیشتر از بحش خودرویی تسلا خواهد شد.»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.