چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

0

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند، استفاده می‌شود. با این حال، می‌تواند سرزمین‌های دیگری مانند جزایر فارو، گرینلند و جزایر آلاند را نیز شامل شود.

اطلاعاتی در مورد هر یک از این کشور‌های شمال اروپا

دانمارک: دانمارک در شمال اروپا واقع شده و جنوبی‌ترین کشور شمال اروپاست. دانمارک به دلیل استاندارد بالای زندگی، سیستم رفاه اجتماعی قوی و سابقه طولانی به عنوان یک کشور دریانورد شناخته شده است.

فنلاند: فنلاند در شمال اروپا واقع شده است و با سوئد، نروژ و روسیه مرز مشترک دارد. این شهر به خاطر دریاچه‌های زیبا، جنگل‌ها و شفقهای شمالی معروف است. فنلاند به دلیل برتری در آموزش شهرت دارد و خانه چندین شرکت فناوری شناخته شده جهانی از جمله نوکیا است. پایتخت هلسینکی است.

ایسلند: ایسلند کشوری جزیره‌ای است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر به خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش از جمله آتشفشان‌ها، آبفشان‌ها، چشمه‌های آب گرم و یخچال‌های طبیعی شناخته شده است. ایسلند جمعیت کمی دارد و فرهنگ منحصر به فردی تحت تأثیر اساطیر نورس دارد. ریکیاویک پایتخت و بزرگترین شهر است.

نروژ: نروژ بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی را اشغال می‌کند. این شهر به خاطر آبدره‌ها، کوه‌ها و مناظر زیبای ساحلی‌اش معروف است. نروژ به دلیل استاندارد بالای زندگی و ثروت منابع طبیعی، به ویژه نفت و گاز، شناخته شده است. اسلو پایتخت و بزرگترین شهر است.

سوئد: سوئد بزرگترین کشور شمال اروپاست و در شرق شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. این شهر برای مناظر زیبای خود از جمله جنگل‌ها، دریاچه‌ها و جزایر ساحلی شناخته شده است. سوئد دارای یک دولت رفاه قوی است و به دلیل طراحی، نوآوری و برابری اجتماعی شناخته شده است. استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر است.

هر یک از این کشور‌ها فرهنگ، زبان منحصر به فرد خود را دارند (به جز ایسلند و دانمارک که زبان مشابهی دارند) و پیشینه تاریخی. آن‌ها شباهت‌های زیادی دارند، از جمله کیفیت بالای زندگی، سیستم‌های رفاه اجتماعی قوی، و تمرکز بر پایداری و حفاظت از محیط زیست. کشور‌های اسکاندیناوی اغلب در موضوعات مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند و به مترقی بودن و پیشرفت اجتماعی شهرت دارند.

اگر اگر بخواهیم میانگین بگیریم و یک شهروند تیپیک این منطقه را در نطر بگیریم، چه شکلی خواهد بود؟! با دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها و نیز ورزشکاران یا احیانا مهاجرت به این کشورها، حتما چیزهایی مانند قدبلند بودن و پوست و موی روشن یا توان فیزیکی بالا در ذهنمان است.

اما میدجرنی هم به نوبه خود پاسخ می‌دهد:


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.