لوله دوجداره فاضلابی چیست؟

0
رپورتاژ

لوله فاضلاب دو جداره دارای شیار را لوله دوجداره فاضلابی می گویند. این لوله ها بصورت دو جداره و با لایه بیرونی یعنی فنری شکل که به رنگ مشکی است تولید می شود.

در سطح آن یک سری ردیف و شیار وجود دارد. این لوله از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته شده است. با توجه به ویژگی های بسیار بالای پلی اتیلن، این لوله ها بدون شک در انواع پروژه های شهری و جاده ای نسبت به سایر لوله های تولیدی در راس کاربرد قرار دارد.

همچنین می تواند روکش یا آستر داشته باشد، مانند لوله پی وی سی کاروگیت که دارای روکش الیافی است، البته نوع بدون روکش مفیدتر است. لوله پلی اتیلن کاروگیت برای مصارفی مانند حمل و نقل آب و فاضلاب، زهکشی، فاضلاب صنعتی و عفونی، آب جاری و حتی مسیر کابل و سیم و همچنین ساخت پل استفاده می شود و اخیراً به عنوان محافظ برای دریچه ها در لوله دوجداره فاضلابی انعطاف پذیر. سازگاری، دوام و استحکام، قیمت مناسب و سبکی و حمل آسان از مزیت های ارزشمندی است.

نصب لوله دوجداره فاضلابی

قطعات لوله دوجداره فاضلابی به روش های مختلفی به هم متصل می شوند. برخی از لوله ها با ابزاری به نام واصل دو لوله در دو سر قطعه متصل می شوند که به آنها کوپلر می گویند و معمولاً در قیمت لوله باید تاثیر بگذارد.

این قطعات با یک واشر یا رابط برای آب بندی لوله که واشرهای آن از پلی اتیلن یا حتی پی وی سی ساخته شده اند، جفت می شوند. قطعات لوله را می توان با استفاده از باندهای کوپلینگ با واشر یا بدون واشر متصل کرد. لوله های کاروگیت را می توان در قطعات بلند تولید کرد و به صورت قوس در محل نصب تحویل داد.

قطعات فقط در صورت لزوم بریده می شوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد. لوله دوجداره فاضلابی پلی اتیلن به سه صورت لوله دوجداره فاضلابی 6 متری یا 9 متری یا لوله دوجداره فاضلابی 12 متری تولید می شود که بسته به نیاز مشتری متفاوت است. به عنوان مثال یک لوله 12 متری را می توان به راحتی با یک ماشین بزرگ (همچون تریلی) حمل کرد و تعداد اتصالات آن کاهش می یابد. اصولا وقتی شما به عنوان مشتری یک لوله 6 متری خریداری می کنید توسط یک ماشین تریلی با محور یا بدون محور حمل می شود که باعث کاهش هزینه می شود اما در مقابل هزینه اتصالات افزایش می یابد.

در انتخاب لوله دوجداره فاضلابی 6 متری یا 12 متری، انتخاب حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و نقل و هزینه نصب مهم است. این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله سوراخ دار استفاده می شود. سوراخ ها اجازه می دهد تا رواناب به خاک اطراف نفوذ کند. برای جلوگیری از تداخل خاک، لوله ممکن است با پارچه مشبک پوشانده شود یا از ماسه دانه ای استفاده شود که به مایع اجازه می دهد از لوله خارج شود اما از ورود خاک و زباله جلوگیری می کند. لوله دوجداره فاضلابی را می توان به صورت دستی با دریل و آسیاب شیار کرد و در کارخانه هم می توان آن را شیار کرد که با توجه به تعداد شیارهای استفاده شده متفاوت است.

قیمت روز لوله دوجداره فاضلابی

برای استعلام قیمت لوله دوجداره فاضلابی باید به صورت روزانه با کارشناسان شرکت پایپ گستر تماس بگیرید. زیرا لوله دوجداره فاضلابی به دلیل بی ثباتی قیمت مواد اولیه پلی اتیلن در پتروشیمی های مستقر در کشور روزانه دچار نوسان و تغییر قیمت می شود.

شهرهای تولید کننده لوله دوجداره فاضلابی

لوله دوجداره فاضلابی در ایران در شهرهای ساوه، گرمسار، سنندج، مشهد، تبریز، قزوین، اهواز، قم و کرمان تولید می شود. ما تصمیم داریم لوله ها را از نزدیک ترین انبار به پروژه تحویل مشتریان عزیز کنیم.

نمای لوله دوجداره فاضلابی

لوله دوجداره فاضلابی بسته به سایز آن میتواند سبک یا سنگین باشد. بنابراین واردات این نوع لوله ها اصلا مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل برخی از شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی خط تولید لوله های کاروگیت را از کشورهای آلمان، هند و چین وارد کرده و در ایران لوله های کاروگیت تولید می کنند.

لوله دوجداره فاضلابی صرف نظر از اینکه از ماده ی گرانقیمت پلی اتیلن باشد، خوشبختانه در صنعت پتروشیمی ایران تولید می شود و مواد اولیه آن بسیار ارزان و مناسب برای تولیدکنندگان است. البته مشکلات تولید در ایران همیشه وجود داشته است اما در کل تولید لوله دوجداره فاضلابی در ایران مایه مباهات هر ایرانی است.

شایان ذکر است که لوله های تولید شده در کارخانه پایپ گستر پس از اصلاحات خاصی از طول عمر بیشتر و کیفیت بهتری برخوردارند، بنابراین نگران استحکام و دوام لوله ها نباشید، ناگفته نماند که این تغییرات می باشد. ساخته شده در قالب های لوله ساخته شده است. و نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته است.

مهمترین نکته در مورد لوله دوجداره فاضلابی این است که قبل از صحبت در مورد قیمت لوله دوجداره فاضلابی باید بدانید که کارخانه تولید کننده این لوله ها دارای بهترین خط تولید در ایران است که راه را بر هر گونه مشکل و اشتباه می بندد.. برای اینکه بتوانید کیفیت و دوام لوله ها را به درستی ارزیابی کنید، در زیر به چند نکته مهم دیگر در مورد سازنده اشاره می کنیم:

کلیه ابزار و تجهیزات خط تولید به روز بوده که باعث کاهش مصرف برق می شود و قیمت لوله دوجداره فاضلابی در سطح مناسبی برآورد و اعلام می گردد.

کلیه مراحل مربوط به انبارداری، حمل و نقل و انبارداری نیز بر اساس استانداردهای بین المللی تعیین می شود که یکی از مهمترین مسائل یک کارخانه لوله دوجداره فاضلابی خواهد بود.

هیچ عنصر اضافی در محیط کارخانه یافت نمی شود که به استاندارد عملکرد کارخانه نیز کمک می کند.

واحد کنترل کیفی و دپارتمان آزمایشگاه نیز بر اساس دستورالعمل های منتشر شده فعالیت می کنند و تمامی محصولات را با تمامی کنترل های کیفی و تست های آزمایشگاهی کنترل می کنند.

چرا توصیه می شود مستقیم از خود کارخانه خرید کنید؟

یکی از بهترین نکات کارخانه کاروگیت پاسخگویی کارکنان به نیازهای پیش بینی شده مشتریان است. محصولات این کارخانه داخلی از کیفیت بالایی در بازار برخوردار است.

لوله دوجداره فاضلابی را با کمترین قیمت خریداری کنید

برای خرید لوله دوجداره فاضلابی با هر سازنده ای تماس بگیرید و در نهایت قیمت لوله دوجداره فاضلابی شرکت پایپ گستر را مقایسه کنید. اما مهم ترین نکته در خرید لوله دوجداره فاضلابی این است که از فروشنده بپرسید وزن هر شاخه چند کیلوگرم است. بر اساس وزن هر شاخه می توانید از جداول متفاوتی استفاده کنید. (فشار 31.5 کیلونیوتون) یا (فشار 16 کیلونیوتون بر متر مربع). لوله دوجداره فاضلابی دارای استاندارد 9116 اجباری است که این اطمینان را افزایش می دهد که مواد اولیه در لوله حاوی پلی اتیلن بکر هستند.

دلیل بی ثباتی قیمت لوله دوجداره فاضلابی

قیمت لوله دوجداره فاضلابی با توجه به نرخ ارز تغییر می کند، اما عمدتاً به دو عامل بستگی دارد: اول وزن هر متر. دومی عامل درصد خلوص مواد پلی اتیلن استفاده شده در لوله است. درصد پلی اتیلن را می توان با استفاده از مهر و موم تجاری موجود روی لوله ردیابی کرد، در غیر این صورت خریدار عمدتاً بی تجربه نمی تواند تشخیص دهد که آیا لوله پلی اتیلن خالص است یا آلوده است.

عوامل موثر بر قیمت لوله دوجداره فاضلابی

یکی از عوامل موثر بر قیمت لوله دوجداره فاضلابی، قیمت مواد پلی اتیلن است که از طریق بورس نیز قابل پیگیری است، بنابراین در مواقعی که قیمت عرضه شده در بورس با نوسانات زیادی مواجه است، این امکان وجود ندارد. برای اطلاع از قیمت قطعی می توانید با تماس و اطلاع از قیمت دقیق لوله دوجداره فاضلابی تماس بگیرید. ناگفته نماند که مواد اولیه تولید نیز تاثیر زیادی بر قیمت لوله دوجداره فاضلابی دارد و نوع و مقدار مواد مصرفی مصرفی در فرآیند تولید بر قیمت لوله دوجداره فاضلابی تاثیر می گذارد. محل تولید لوله ها نیز بر قیمت تاثیرگذار است چرا که محصولات ارائه شده در مجموعه ما در بهترین مکان ممکن و بر اساس استانداردهای تعیین شده ساخته و تحویل می شوند.

چه عواملی قیمت لوله دوجداره فاضلابی را تعیین می کند؟

در این بخش به نکات دیگری که تاثیر بسزایی در قیمت لوله های کاروگیت دارند و دانش شما در این زمینه بالا برده و به شما کمک زیادی کند، پرداخته خواهد شد:

الف) هنگام خرید لوله دوجداره فاضلابی، فقط قیمت را در نظر نگیرید. زیرا کیفیت و استحکام یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در تیوب ها مشاهده کنید. برآورد صحیح قیمت باید بر اساس کیفیت و دوام محصول خریداری شده باشد.

ب) مواد خام خالص تولید شده در لوله های کاروگیت مستقیماً بر تفاوت قیمت ها تأثیر می گذارد زیرا برخی از تولید کنندگان لوله دوجداره فاضلابی از ضایعات کارخانه برای تولید مواد خام تولیدی استفاده می کنند.

ج) سایزهای مختلف لوله دوجداره فاضلابی مطمئناً تفاوت قیمتی خواهند داشت. این باعث می شود اندازه 110 میلی متر به طور قابل توجهی ارزان تر از اندازه 500 میلی متر باشد.

د) ساخت برخی از سایزهای لوله دوجداره فاضلابی مستلزم استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب و درجه یک و استفاده از تکنولوژی روز دنیا می باشد. برای مثال در کارخانه لوله دوجداره فاضلابی پایپ گستر می توانید با مراجعه به کارخانه از تولید لوله های کاروگیت 2000 و حتی 3000 میلی متری دیدن کنید. بله، شما درست این را متوجه شدید. لوله دوجداره فاضلابی با قطر داخلی 3000 میلی متر و قطر خارجی 3100 میلی متر که انقلابی بزرگ در صنعت تولید لوله کشور است.

قیمت لوله دوجداره فاضلابی یکی از عوامل مهم در ساخت این لوله ها می باشد. قیمت لوله دوجداره فاضلابی بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود. مهمترین معیاری که بر قیمت لوله دوجداره فاضلابی تاثیر می گذارد، فشار لوله دوجداره فاضلابی اعم از SN4 یا SN8 است.

مقدار خاکی که لوله دوجداره فاضلابی برای تحمل آن طراحی شده است (16 کیلونیوتون یا 31.5 کیلونیوتون)

سایز لوله دوجداره فاضلابی (6 متر و 12 متر)

طول لوله سفارش خریدار (100 متر یا 100 کیلومتر)

بنابراین، همانطور که می بینید، قیمت لوله های کاروگیت می تواند بسیار متفاوت باشد.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.