عوارض و علائم بواسیر در مردان

0
رپورتاژ

بیماری بواسیر یا هموروئید می‌تواند در مردان و زنان رخ دهد و مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد کند. این بیماری در موارد محدودی ممکن است به دلایل متفاوتی در زنان و مردان ایجاد شود؛ اما در بیشتر مواقع علل بروز آن در افراد یکسان است. زمانی که مردان به بیماری هموروئید مبتلا می‌شوند نیاز دارند تا بدانند عوارض و علائم بواسیر در مردان چه است تا با شناخت آنها فرد بتواند برای درمان بواسیر سریع‌تر اقدام کند. عوارض و علائم بواسیر در مردان می‌تواند فردبه‌فرد متفاوت باشد و به همین دلیل باید با مشاهده موارد مشکوک هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود تا او درمان لازم را برای بیماری بواسیر ارائه دهد.

علائم بواسیر در مردان

علائم بواسیر در مردان با توجه به نوع هموروئید کمی متفاوت است:

علائم هموروئید داخلی در مردان

هموروئید داخلی یکی از انواع بواسیر است که در داخل دیواره مقعد یا راست‌روده ایجاد می‌شود. هموروئید داخلی علائم چندان قابل مشاهده‌ای ندارد مگر اینکه در مراحل شدید خود توده هموروئید از مقعد بیرون بزند. از دیگر علائم هموروئید داخلی مشاهده خونریزی بدون درد از ناحیه مقعد در هنگام عمل دفع و یا در هنگام تمیزکردن ناحیه مقعد با دستمال است.

علائم هموروئید خارجی در مردان

از جمله علائم هموروئید خارجی در مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در ناحیه مقعد
  • احساس خارش در ناحیه مقعد
  • سوزش مقعد پس از اجابت مزاج
  • مشاهده لخته خون در هنگام دفع
  • خونریزی رکتوم
  • لمس توده‌های حساس و دردناک در اطراف مقعد

بسیار مهم است که پس از مشاهده علائم هموروئید در مردان هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام شود. اگر بیماری بواسیر در مراحل ابتدایی خود درمان نشود ممکن است به درمان‌های تهاجمی همچون جراحی و یا لیزر بواسیر نیاز پیدا کند و همچنین فرد را دچار عوارض بواسیر در مردان سازد.

عوارضی بواسیر در مردان

درمان به‌موقع بواسیر در مردان بسیار مهم است. بیماری بواسیر در مراحل اولیه خود می‌تواند با استفاده از داروها، پمادها و درمان‌های خانگی بهبود یابد. اگر این بیماری به‌موقع تشخیص داده نشود ممکن است مشکلاتی را در بدن فرد ایجاد کند.

از جمله عوارض بواسیر در مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم‌خونی
  • کم‌خوابی
  • لخته‌شدن خون در رگ متورم شده
  • هموروئید خفه شده که بر اثر آن عضلات مقعد باعث قطع جریان خون در یک هموروئید داخلی می‌شوند.
  • ایجاد برچسب‌های پوستی یا بافتی که از پوست آویزان می‌شود.

علاوه بر موارد فوق که از آنها نام‌برده شد مختل‌شدن زندگی فرد یکی از عوارض بواسیر است. زمانی که بیماری بواسیر در مردان درمان نشود و شخص مدام با مشکلاتی همچون عوارض گفته شده دست‌وپنجه نرم کند به‌مرور در انجام فعالیت‌های روزمره خود دچار مشکل می‌شود. این مسئله می‌تواند تبعات بسیاری برای فرد داشته باشد. به همین دلیل شناخت عوارض و علائم بواسیر در مردان بسیار اهمیت دارد تا هرچه سریع‌تر برای درمان این بیماری اقدام شود.

درمان سریع بواسیر با لیزر چگونه است؟

درمان بیماری بواسیر با توجه به نوع بیماری و شدت آن متفاوت است. به همین دلیل زمانی که فرد برای درمان به پزشک مراجعه می‌کند ابتدا پزشک به تشخیص نوع  بواسیر می‌پردازد تا بتواند درمان لازم را پیشنهاد دهد.

بیماری بواسیر درصورتی‌که در مراحل ابتدایی خود باشد با استفاده از درمان‌های خانگی و داروها و پمادها قابل‌درمان است. تغییر تغذیه، نوشیدن آب کافی و استفاده از داروهای تجویزی کمک می‌کند تا بیماری هرچه سریع‌تر بهبود یابد. اگر بیماری به مرحله‌ای رسیده باشد که درمان‌های نام‌برده نتواند به بهبودی بیمار کمک کند در این وضعیت باید از درمان‌های جدی‌تری همچون جراحی یا لیزر بواسیر استفاده شود.

بیشتر افراد مبتلا به بواسیر به دنبال یک درمان سریع و بدون عارضه با کمترین دردسر هستند. در این مواقع پزشک درمان سریع بواسیر با لیزر را پیشنهاد می‌دهد. این روش که روشی نسبتاً تازه برای درمان بواسیر است امروزه با اقبال مواجه شده است و از جمله روش‌های بسیار محبوب در نزد پزشکان و بیماران می‌باشد.

 

درمان فوری بواسیر با لیزر

درمان سریع بواسیر با لیزر کمک می‌کند تا درمان بیماری بواسیر در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون بیهوشی و بستری شبانه انجام شود؛ مزایایی که برای افرادی با مشغله و کمبود وقت بسیار مهم است. لیزر بواسیر در کلینیک‌های فوق‌تخصصی و توسط متخصصین و فوق‌تخصصان آنورکتال (درمان ناحیه مقعد) همچون متخصصان کلینیک درمان فوری انجام می‌شود تا تجربه و تخصص این پزشکان باعث شود که فرد بیمار بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرد.

درمان سریع بواسیر با لیزر، عوارض جراحی بواسیر را ندارد و تنها ممکن است بیمار کمی سوزش را در محل لیزر شده احساس کند. همچنین این درمان دوران نقاهت خاصی ندارد و فرد می‌تواند به‌راحتی پس از انجام لیزر بواسیر کارهای روزمره خود را از سر بگیرد. به دلیل اینکه احتمال بازگشت بیماری بواسیر پس از انجام لیزر هموروئید بسیار کم است به همین دلیل اکثر پزشکان مجرب این روش را برای درمان بواسیر پیشنهاد می‌دهند تا هرچه سریع‌تر بیماری فرد درمان شود و بواسیر به مراحل پیشرفته خود نرسد.

بیماری بواسیر یا هموروئید در مردان چگونه رخ می‌دهد؟

بواسیر در مردان اگرچه به‌اندازه بواسیر در زنان شایع نیست؛ اما همچنان از بیماری‌های رایج ناحیه نشیمنگاهی در مردان است که می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. از جمله دلایل بیماری بواسیر یا هموروئید در مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی نامناسب و فاقد فیبر می‌تواند باعث یبوست در فرد شود. این مسئله عامل سفت‌شدن مدفوع و ایجاد فشار بیش از حد در هنگام اجابت مزاج به ناحیه مقعد می‌شود. در نتیجه آن رگ‌های ناحیه مقعد ملتهب شده و به‌مرور بیماری بواسیر رخ می‌دهد.

یبوست

از جمله علل مهم بیماری بواسیر یا هموروئید در مردان یبوست است. زور زدن بیش از حد به دلیل یبوست همان‌طور که گفته شد باعث پاره شدن رگ‌های این ناحیه می‌شود. از طرفی افراد مبتلا به یبوست برای اجابت مزاج مدت طولانی‌تری را در دستشویی می‌نشیند که این مسئله باعث افزایش جریان خون در ناحیه مقعد و مشکلات در این ناحیه می‌شود.

انجام فعالیت‌های سنگین

به دلیل اینکه بسیاری از مردان به شغل‌هایی مشغول‌اند که ناچار به انجام فعالیت‌های سنگین در آنها هستند فشار بیشتری به مقعدشان وارد می‌شود. از طرفی چون مردان در رشته‌های ورزشی همچون وزنه‌برداری بیشتر فعالیت دارند بیشتر نیز در معرض یبوست قرار می‌گیرند؛ زیرا همه این کارها باعث می‌شود فشار بیش از حدی به ناحیه مقعد وارد شود و رگ‌های این ناحیه دچار تورم و التهاب شده و به‌مرور بیماری یبوست ایجاد گردد.

افزایش وزن

از دیگر دلایل یبوست در مردان افزایش وزن است. افزایش وزن از طرفی در بروز یبوست نقش دارد و از طرفی از جمله دلایل فشار بیش از حد به رگ‌های ناحیه مقعد و التهاب و بروز بواسیر است.

افزایش سن

افزایش سن نیز یکی از دلایل ایجاد بواسیر در مردان است. با افزایش سن بافت‌های حامی وریدهای راست‌روده و مقعد به‌مرور ضعیف و کشیده می‌شود و این مسئله فرد را در معرض ابتلا به بواسیر قرار می‌دهد.

موارد نام‌برده از جمله علل بیماری بواسیر یا هموروئید در مردان هستند که با شناخت آنها می‌توان تا حد بسیار زیادی از ابتلا به بواسیر جلوگیری کرد.

بیماری هموروئید در مردان

 

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر یا هموروئید چیست؟ بواسیر از رایج‌ترین بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی است که افراد بسیار زیادی را به خود مبتلا می‌کند. بر اثر این بیماری رگ‌های داخل راست‌روده یا اطراف مقعد دچار تورم و التهاب می‌شوند و بیمار با مشکلاتی همچون درد، خارش و خونریزی از ناحیه رکتوم مواجه می‌گردد. این بیماری از هر چهار نفر، سه نفر را مبتلا می‌کند و می‌تواند بسیار دردناک باشد. بواسیر به دو نوع مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام درمان خاص خود را دارند:

بیماری بواسیر چیست؟

 

انواع بواسیر

بواسیر به دو نوع اصلی داخلی و خارجی و سپس پرولاپس و ترومبوز تقسیم می‌شود:

بواسیر داخلی

زمانی که رگ‌های داخل راست‌روده دچار تورم و التهاب شوند بواسیر داخلی رخ می‌دهد. به دلیل اینکه مقعد عمق زیادی دارد و وریدهای متورم داخلی قابل‌دیدن نیستند این بیماری نشانه بصری خاصی ندارد و معمولاً بدون درد است. از معدود نشانه‌های آن خونریزی در هنگام عمل دفع می‌باشد.

بواسیر خارجی

بر اثر بواسیر خارجی سیاهرگ‌ها در زیر پوست مقعد دچار تورم و التهاب می‌شوند. این بواسیر به طور معمول به شکل توده‌هایی سخت و قابل‌لمس و مشاهده قابل‌شناسایی است. افرادی که دچار این بواسیر هستند درد، خارش و خونریزی هنگام دفع را تجربه می‌کنند.

پرولاپس

پرولاپس را بیرون‌زدگی مقعد نیز می‌نامند که می‌تواند در نتیجه بواسیر داخلی و خارجی به وجود بیاید. زمانی که توده‌های هموروئید متورم می‌شوند به شکل یک برآمدگی از مقعد بیرون می‌آیند و در مراحل شدیدتر حتی به داخل مقعد باز نمی‌گردند.

ترومبوز

ترومبوز به هموروئید خارجی یا داخلی‌گفته می‌شود که خون جمع شده در داخل توده بواسیر تبدیل به لخته می‌شود و درد زیادی را به وجود می‌آورد.

بیماری بواسیر یک بیماری دردناک است که باید هرچه سریع‌تر درمان شود. اگر بیماری فرد در مراحل پیشرفته باشد دو روش جراحی بواسیر و یا لیزر هموروئید پیشنهاد می‌شوند. امروزه روش لیزر بواسیر از جمله روش‌های موردپسند پزشکان است؛ زیرا بیماری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه درمان می‌کند. کلینیک درمان فوری یکی از کلینیک‌هایی است که لیزر بواسیر را با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها در کنار تجربه پزشکان متبحر به بیماران ارائه می‌دهد تا بتوانند بیماری خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان کنند.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.