۸ نکته حیاتی در خصوص سلامت که همه تریدرها باید بدانند

0
رپورتاژ

تریدر بودن، چه در حوزه ارزهای دیجیتال و چه بازارهای دیگر، شغل جذابی است. این که شما یک جا بنشینید و با چند کلیک بتوانید درآمد آن هم به دلار کسب کنید، ایده‌آل‌ترین حالتی است که آدم‌ها از یک شغل انتظار دارند؛ معامله‌گری شاید از دور بی‌نقص به‌نظر برسد اما آنچه کسی به شما نمی‌گوید خطراتی است که این شغل می‌تواند برای سلامت شما داشته باشد. علاوه بر این، سلامت جسمانی و روانی یکی از عوامل مهمی است که تاثیر مستقیم بر معاملات شما خواهد داشت. وقتی بدن و ذهن شما به طور مطلوب کار نمی‌کنند، نمی‌توانید در بهترین حالت خود معامله کنید و احتمال شکست‌تان نیز بالا می‌رود. پس بیاید تا کمی بیشتر درباره سلامت تریدرها بدانیم و با ۸ نکته حیاتی در خصوص سلامت که همه تریدرها باید بدانند نیز آشنا شویم.

آسیب‌هایی که سلامت تریدرهای ارز دیجیتال را تهدید می‌کند

بدن انسان یک ماشین شگفت‌انگیز و سازگار است که به بشر اجازه داده در طول میلیون‌ها سال زنده بماند و تکامل یابد. با این حال، محدودیت‌هایی برای کارهایی که بدن می‌تواند انجام دهد وجود دارد و این رشد سریع و تغییر جامعه چالش‌ها و خطرات عمده‌ای را برای سلامت انسان به همراه دارد.

ما از جامعه‌ای که روزگاری تنها در فضای باز کار می‌کرد و فعال فیزیکی بود، به جامعه‌ای رسیدیم که اکنون تقریبا تمام طول روز می‌نشینیم، طولانی‌ترین فاصله‌ای که پیاده می‌رویم از درب خانه تا اتومبیل‌هایمان است، کارهایی که بیشتر آن‌ها نیاز به فعالیت ندارند را با استرس ذهنی زیاد انجام می‌دهیم و از زمانی که بیدار می‌شویم تا زمانی که به خواب می‌رویم به صفحه های مانیتور نگاه می‌کنیم.

افرادی که شغل آن‌ها خرید و فروش ارز دیجیتال یا به صورت کلی معامله‌گری است، بیشتر روزها و زندگی خود را در حالت نشسته، بدون حرکت، در معرض استرس دائمی می‌گذرانند و تلاش می‌کنند در همه روز عملکرد سطح بالایی داشته باشند. اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ بدون شک خیر! در واقع، سلامت جسمانی و روانی یک تریدر در معرض خطرات بسیاری است. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از:

نشستن طولانی مدت

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که تریدرا با آن روبه‌رو هستند، نیاز این شغل به نشستن‌های طولانی مدت است. تحقیقات نشان می‌دهند نشستن‌های طولانی مدت در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون را افزایش دهند. نداشتن تحرک کافی همچنین باعث چاقی، افزایش احتمال سرطان، مرگ زودرس، مشکلات عضلانی و افسردگی بیشتر می‌شود.

استرس

استرس را باید وفادارترین دوست تریدرها بدانیم که هیچگاه آن‌ها را رها نمی‌کند. معامله‌گرها، از زمانی که یک معامله را آغاز می‌کنند، تا زمانی که آن‌ها را مدیریت می‌کنند و به نوسانات بازار واکنش نشان می‌دهند و لحظه‌ای که معامله می‌بندند، در معرض یک سطح مداوم از استرس هستند.

زمانی که افراد استرس را تجربه می‌کنند، فعالیت قشر پیشانی که بخش اصلی تصمیم‌گیری است کاهش می‌یابد.

به همین دلیل معامله‌گران در مواجه با اضطراب دست به تصمیمات بد می‌زنند. از این بدتر، استرس مزمن مانند استرسی که معامله گران روزانه تجربه می‌کنند، با کوچک شدن هیپوکامپ که مسئول شکل‌گیری حافظه ما است نیز ارتباط دارد و می‌تواند قدرت یادگیری را کاهش دهد. استرس مزمن همچنین سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

برای تسلط بیشتر بر احساسات و کاهش استرس خود، بهتر است از روش‌هایی مانند روانشناسی ارز دیجیتال استفاده کنید.

موس کامپیوتر!

اگرچه ماوس کامپیوتر ابزار کوچک و بی‌گناهی به نظر می‌رسد، اما تریدرها همیشه از آن برای بالا و پایین کردن نمودارهای خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید استفاده بیش از حد از ماوس کامپیوتر می‌تواند علت بسیاری از مشکلات سلامتی، مانند سندرم تونل کارپال، سندرم تنوسینوویت/دکوئروین، تاندونیت، انگشت ماشه‌ای و بسیاری دیگر باشد. استفاده زیاد از موس پد همچنین باعث دردهای آزاردهنده‌ای در دست، مچ، بازو، گردن و کمر می‌شود.

صفحه نمایش کامپیوتر

نور «آبی» صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند تاثیرات مضری بر بدن انسان داشته باشد. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور در شب، احتمال ابتلا به چندین نوع سرطان (سینه، پروستات)، دیابت، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می‌دهد.

  • قرار گرفتن در معرض نور کامپیوتر قبل از خواب باعث سرکوب ترشح ملاتونین در بدن شده و علاوه بر برهم زدن ساعت طبیعی بدن و خواب می‌تواند احتمال سرطان را نیز افزایش دهد.

  • با به هم خوردن خواب شبانه، خواب کوتاه می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به افسردگی و همچنین دیابت و مشکلات قلبی عروقی شود.

  • نور کامپیوتر همچنین می‌توان باعث کاهش قدرت بینایی و مشکلاتی مانند خشکی چشم شود.

نکاتی برای حفظ سلامتی تریدرهای ارز دیجیتال

تا به اینجا درباره آسیب‌های شغل تریدری گفتیم، اما اشتباه نکنید هدف ما اصلا ترساندن شما نیست و آنچه خواندید برای افزایش آگاهی بود. در هر صورت، تجارت نیاز به دوره‌های طولانی نشستن و فعالیت‌ کم دارد و هیچ راهی هم برای دور زدن آن نیست. در حقیقت، معامله‌گران اگرچه اکثریت عمر خود را در مقابل نمودارها می‌گذارانند اما می‌توانند با رعایت نکاتی، آسیب رساندن به بدن و سلامت خود را به حداقل برسانند. در ادامه ۸ نکته حیاتی در خصوص سلامت که همه تریدرها باید بدانند را بیان می‌کنیم.

تنظیم درست میز کار

تنظیم میز و صفحه مانیتور با صندلی و وضعیت بدنی بیشترین تأثیر را بر سلامتی دارد. در حالت صحیح، مانیتور باید مقابل صورت شما قرار گیرد وضعیت بدنی نیز به شکل L باشد تا کمترین آسیب و فشار بر روی گردن و مهره‌های کمر وارد شود.

انتخاب صندلی مناسب

صندلی‌ که روی آن می‌نشنید اهمیت زیادی دارد. شما بیشترین ساعت خود را روی این صندلی خواهید گذراند و به همین دلیل انتخاب صندلی مناسب بر سلامتی شما در سطوح مختلفی که دیده‌ایم تأثیر می‌گذارد.

ایجاد تعادل میان کار و تفریح

تریدری یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند شما را معتاد خود کند بنابراین مهم است که بتوانید بین زندگی کاری و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنید. داشتن زندگی شخصی با کیفیت و اوقات فراغت همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و در کار تصمیمات بهتری را بگیرید.

مدیتیشن و تمرینات ذهن آگاهی

شاید فکر کنید که مدیتیشن و تمرینات تمرکز حواس، اتلاف وقت است اما به کمک تمرین‌های مدیتیشن یا ذهن آگاهی شما می‌توانید تجارت خود را به یک سطح بالاتر ببرید. تمرینات ذهن آگاهی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با آنچه در بدن و ذهن شما می گذرد در تماس باشید و به این ترتیب در مواقع حساس بازار به خود مسلط باشید.

خواب به اندازه

شغل تریدری ممکن است شما را مجبور کند تا دیر وقت بیدار بمانید یا زود بیدار شوید تا زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید اما به یاد داشته باشید که در هر شرایطی اما هنوز باید خواب را در اولویت قرار دهید.

از سوی دیگر خواب کافی به افزایش تمرکز کمک می‌کند و حتی می‌تواند باعث باهوش‌تر شدن شما شود. اگر وقت کافی برای خواب ندارید، حتی یک چرت زدن کوتاه 20 یا 30 دقیقه‌ای می‌تواند به پاکسازی مغز کمک کند تا اطلاعات یا نگرانی‌های اضافی را رها کنید و فضا را برای اطلاعات جدید باز کنید.

تغذیه مناسب

غذا تأثیر قدرتمندی بر ترید شما دارد. برای داشتن تغذیه مناسب نیازی به افراط و رژیم‌های سخت نیست تنها کافی است از غذاهای بی‌ارزش مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا و تنقلات خودداری کنید. البته رژیم غذایی مناسب برای شما به عوامل مختلفی مانند محل زندگی، سطح فعالیت و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد اما به طور کلی چیزهایی را انتخاب کنید که سطح انرژی را برای مدت طولانی، بالا نگه می‌دارد.

ورزش کنید

ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد و این نه تنها برای هر سیستمی در بدن شما مفید است، بلکه به این معنی است که جریان خون بهتری به مغز خواهید داشت. با ورزش همچنین می‌توانید آسیب‌هایی مانند قوز گردن و کمر و دردهای دیگر که در اثر نشستن طولانی ایجاد شده را درمان کنید و از همه مهم‌تر این که تعادل احساسی بهتری در ترید داشته باشید.

قانون 2020

قانون ۲۰ ۲۰ به جلوگیری از مشکلات دیداری که در اثر استفاده بیش از حد از رایانه ایجاد می‌شود کمک می‌کند. این قانون می‌گوید که هر ۲۰ دقیقه باید به یک جسم در فاصله 1 متری و برای بیش از ۲۰ ثانیه نگاه کنید. نگاه کردن به صفحه برای مدت طولانی ممکن است سرعت پلک زدن چشم را کاهش دهد و باعث شود لایه اشکی روی سطح چشم خشک شود که می تواند منجر به خشکی و درد چشم شود. قانون 20 20 ماهیچه های چشم شما را شل می‌کند و می‌تواند از سایر مشکلات بینایی نیز جلوگیری کند.

نتیجه گیری

تریدر بودن اگرچه بسیار هیجان‌انگیز است اما می‎تواند تبدیل به خطری جدی برای سلامت نیز شود. گذاراندن ساعت‌های طولانی بر روی چارت‌ها و بازار و نداشتن فعالیت بدنی کافی می‌توانند آسیب‌های جدی به چشم‌ها و بدن شما وارد کنند. همچنین استرس تریدر بودن نیز از موارد اصلی‌ای است که می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند. در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی ۸ نکته حیاتی در خصوص سلامت که همه تریدرها باید بدانند شما را از آسیب‌های معدود تریدر بودن آگاه کنیم و راه‌حل آن‌ها را نیز بیان کنیم. اگر تمایل دارید بیشتر درباره ارزهای دیجیتال و این دنیای جذاب و جدید بدانید، پیشنهاد می‌کنیم سری به وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بزنید تا تجربه یک ترید خوشایند و امن داشته باشید.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.