چرا بعضی جراحی‌های بینی با شکست مواجه می‌شود؟

0
رپورتاژ

تمایل به زیبایی چهره و پیشرفت تکنولوژی دو عامل مهم رفتن افراد به سمت عمل‌های زیبایی صورت خواهد بود. به طور کلی انجام جراحی زیبایی تاثیر بسزایی درافزایش اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. به طوری که روز به روز به تعداد عمل‌های زیبایی و افراد متقاضی افزوده می شود. شکست در جراحی بینی گاهی ترسناک ترین کابوسی است که زیباجو با آن مواجه می شود.

 

ایجاد حفظ هماهنگی اجزای صورت با یکدیگر نیز از ابتدای خلقت وجود داشته است. طبق اسناد بدست آمده مشخص شده است حدود 4000 سال پیش انسان‌های نخستین از ابزارهای دست ساز برای اصلاح جراحت‌های صورت خود استفاده می‌کردند.

تلاش برای چهره زیبا و ایده آل محدودیت سنی نداشته و همه مردان و زنان را شامل خواهد داشت. اما بهتر است بدانید طبق تحقیقات 85 درصد جراحی‌های زیبایی مربوط به بانوان خواهد بود. از بین آن‌ها نیز نوجوانان و جوانان 20 تا 30 سال درصد بالاتری را در عمل‌های زیبایی از آن خود کرده اند.

انواع جراحی صورت برای زیباتر دیده شدن شامل چه مواردی خواهد بود؟

 

  • عمل لب
  • جراحی بینی(رینوپلاستی)
  • تغییرفرم چشم
  • جراحی پلک(بلفاروپلاستی)
  • عمل جراحی گوش(اتوپلاستی)
  • لیفت صورت(رایتیدکتومی)
  • رفع غبغب
  • تزریق ژل و چربی

همان طور که می‌دانید افزایش سن، عوامل محیطی و استعمال دخانیات می‌تواند در عدم زیبایی لب‌ها موثر باشد. امروزه تزریق چربی، فیلر، کاشت و لیفت لب می‌تواند به زیباسازی فرم لب‌ها کمک کند.

همچنین می‌توان با انجام بلفاروپلاستی و بوتاکس، چین و چروک ناشی از کهولت سن و نور آفتاب اطراف چشم‌ها را از بین برد و یا با انجام عمل‌های زیبایی حالت چشم را تغییر داد.

از بین عمل‌های زیبایی جراحی بینی پرطرفدار ترین جراحی زیبایی صورت در دنیا شناخته شده است. از این رو پرداختن به مقوله جراحی زیبایی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

جراحی بینی با دو هدف زیبایی و درمانی انجام خواهد شد. گاهی افراد تنها از فرم بینی خود ناراضی هستند. گاهی مشکلات تنفسی موجب می‌شود فرد به سمت عمل‌های زیبایی سوق داده شود.

 

عمل زیبایی بینی به چند روش انجام می‌شود؟

عمل زیبایی بینی به دو روش جراحی بینی و رینوپلاستی صورت خواهد گرفت. در جراحی بینی که بسته به نوع بینی (استخوانی و گوشتی) و انتظارات زیباجو به یکی از دو روش باز و بسته انجام خواهد شد، بیمار تحت بیهوشی کامل قرار گرفته و دوران نقاهت نسبتا طولانی تری خواهد داشت.

برای جراحی بینی گوشتی در تهران تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین جراحان بینی در تهران آشنا شوید.

رینوپلاستی بدون بیهوشی و برش در ناحیه بینی تنها با تزریق فیلر عیوب ظاهری بینی را رفع خواهد کرد. رفع قوز روی بینی، لیفت نوک بینی، تصحیح عدم تقارن بینی از اهداف اصلی رینوپلاستی بینی خواهد بود. برای جراحی زیبایی بینی توصیه می‌شود به جراح متخصص و کاربلد مراجعه نمایید تا شاهد عوارض احتمالی عمل بینی نباشید.

 

جراحی بینی به روش باز:

در این روش با استفاده از کلوما، سوراخ‌های بینی از هم فاصله گرفته و پوست روی بینی به طور کامل برداشته خواهد شد. این عمل سبب می‌شود جراح دید بهتری بر روی اجزای داخلی بینی داشته باشد. دوران نقاهت جراحی بینی به روش باز به مراتب از جراحی بینی به روش بسته بیشتر خواهد بود.

جراحی بینی به روش بسته:

در جراحی بینی به روش بسته، برش‌های ایجاد شده داخل بینی بوده و اصلاح ایرادات بینی از طریق سوراخ‌های بینی انجام خواهد شد. در این عمل جراح اشراف کاملی بر روی قسمت داخلی بینی نخواهد داشت.

مواردی که سبب شکست در جراحی بینی خواهد شد

  1. عدم اطلاع کافی زیباجو از نوع بینی خود
  2. انتظارات غیر معقولانه فرد نسبت به جراحی بینی
  3. عدم انتخاب پزشک حرفه ای و با تجربه
  4. انتخاب نادرست تکنیک جراحی
  5. نگرفتن مشاوره صحیح و اصولی از متخصص
  6. اصرار بر عمل بینی با فرم بینی شما متناسب نخواهد بود
  7. نداشتن مشکل خاصی در بینی و عمل صرفا به دلیل چشم و هم چشمی
  8. عدم توجه کافی به توصیه‌های پزشک
  9. رعایت نکردن مراقبت‌های مهم از بینی بعد از عمل

10.قیمت پایین و کیفیت نامطلوب

11.تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار گرفتن

با شکست در جراحی بینی، فرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و از حضور در اجتماعات سرباز خواهد زد. این مسئله به مرور سبب ایجاد افسردگی خواهد شد. در مواقعی نیز آسیب جدی به بافت و اسکلت بینی وارد شده که گاهی حتی با عمل ترمیمی نمی‌توان بینی را به فرم دلخواه درآورد.

همچنین در برخی اوقات سیستم تنفسی به شدت آسیب دیده و فرد در نفس کشیدن مشکل خواهد داشت. از این رو توجه به تخصص و تجربه جراح یک اصل مهم در عمل زیبایی بینی به شمار خواهد رفت.

انواع فرم بینی

اگر بینی شما دارای قوز بوده، به یک سمت متمایل شده، دارای پوست نازک و غضروف محکم می‌باشد بدانید بینی شما استخوانی خواهد بود. اما اگر بینی شما دارای نوک افتاده، پره‌های بزرگ، پوست ضخیم با غضروف ضعیف هست بینی شما بی شک از نوع گوشتی خواهد بود.

لازم است بدانید عمل بینی استخوانی راحت تر بوده و نتیجه مطلوب تری را به همراه خواهد داشت. اما به دلیل دستکاری بیشتر به مراتب دوران نقاهت طولانی تر و درد بیشتری نیز خواهد داشت. همچنین باید بدانید تورم بینی در بینی‌های استخوانی بین 6 ماه تا یکسال و در بینی‌های گوشتی بین 1 تا 2 سال از بین خواهد رفت.

عمل بینی استخوانی و گوشتی به دو صورت باز و بسته قابل انجام بوده و می‌توان به صورت طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی عمل کرد.

به دو نکته دقت داشته باشید : بیشترین آمار شکست در جراحی بینی متعلق به بینی های گوشتی است و معمولا افرادی که دارای بینی گوشتی هستند کاندید مناسبی برای عمل بینی فانتزی نخواهند بود . اگر بینی شما گوشتی بوده و به دنبال بهترین جراح بینی گوشتی در تهران می‌گردید پیشنهاد ما به شما دکتر حبیب سهرابی با بیش از 20 هزار جراحی موفق می‌باشد.

انواع مدل عمل بینی که بسیار در جراحی رایج است

بینی فانتزی:

در عمل بینی نیمه فانتزی پره‌های بینی بیش از حد کوچک شده، قوس روی بینی زیاد و زاویه بین لب و بینی بیش از حد نرمال خواهد بود.

بینی نیمه فانتزی:

عمل بینی نیمه فانتزی مابین عمل بینی فانتزی و طبیعی قرار دارد. به این صورت که با حفظ حالت طبیعی بینی، نوک بینی کمی سربالا بوده و کمی قوس روی بینی اعمال خواهد شد.

بینی طبیعی:

عمل بینی طبیعی برخلاف بینی فانتزی دارای زاویه نرمال بین لب و بینی بوده، نوک بینی کاملا طبیعی عمل شده و قوسی روی بینی مشاهده نخواهد شد. پره‌های بینی نیز اندازه متناسبی خواهند داشت.

برخی افراد تمایل دارند بینیشان طوری عمل شود که کسی متوجه عمل بینی آن‌ها نشود. برخی نیز به عمل بینی عروسکی و فانتزی علاقه دارند. برای انجام جراحی بدون عوارض جانبی و با هزینه مناسب حتما باید قبل از شروع پروسه جراحی درباره پزشک مورد نظر خود تحقیق کافی کنید.

دلایل و راهکارهای جلوگیری از شکست در جراحی بینی کاملا بازگو شد. به دلیل افزایش تقاضا برای انجام جراحی زیبایی بینی، اطلاع از تجربه و سابقه جراحان بسیار مهم خواهد بود. تهران به دلیل امکانات گسترده و جراحان حاذق انتخاب اول زیباجویان برای عمل زیبایی بینی خواهد بود. پایتخت ایران مهد انجام انواع عمل‌های زیبایی بخصوص جراحی بینی می‌باشد. از جمله بهترین جراحان زیبایی بینی در تهران می‌توان به دکتر حبیب سهرابی، دکتر علی جاودانی، دکتر آرش شرفیان، دکتر حمید رضا راستی و دکتر لیلا ملکی اشاره کرد.

آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.