“شما” به انتخاب تایم به عنوان شخصیت مهم جهان در سال 2006 انتخاب شدید!

هر ساله تایم در اواخر سال میلادی شخصی را به عنوان شخصیت مهم و تأثیرگذار سال انتخاب می‌کند ، امسال هم تایم مطابق سنت هر ساله سرانجام شخصیت مهم جهان را در سال 2006 برگزید ، ولی برخلاف پیش‌بینی‌های ‌گذشته نه یوتیوب و بینان‌گذارانش شخصیت سال شدند و نه مردان سیاسی ، این “شما” به عنوان یک شهروند قرن 21 بودید ، که لقب شخصیت برتر جهان را گرفتید.


به ترجمه‌ای که از این مقاله انجام داده ام ، توجه کنید:

شخصیت سال : شما
بله ، شما هستید که عصر اطلاعات را کنترل می‌کنید به دنیایتان خوش آمدید

نویسنده : LEV GROSSMAN

تئوری “مرد بزرگ” در تاریخ به “توماس کارلایل” – فیلسوف اسکاتلندی- نسبت داده می‌شود ، وی عقیده داشت که “تاریخ جهان ، بیوگرافی افراد بزرگ است.” وی باور داشت که عده کمی از اشخاص قدرتمند و مشهور هستند که به  سرنوشت جمعی ما به عنوان نوع بشر ، شکل می‌دهند. امسال این تئوری با چالش جدی مواجه شد.

مطمئنا کسانی هستند که می‌توانند آنها را در مورد حوادث دردناک و آشفتگی‌های سال 2006 ، مقصر قلداد کرد. کشمکش‌ها در عراق هر روز خونین‌تر و دفاعی‌تر می‌شوند. یک مجادله نادرست بین اسرائیل و لبنان به وقوع پیوست. جنگی در سودان درگرفت. یک دیکتاتور در کره شمالی به بمب رسید و (…). این در حالی بود که هیچ کس به فکر گرم شدن جهانی هوا نبود و شرکت سونی به تعدا کافی پلی‌استیشن نسل سوم نساخت.

ولی اگر از دریچه دیگری به سال 2006 نگاه کنیم ، داستان دیگری را شاهد خواهیم بود ، داستانی که درباره مجادله‌ها و مردان بزرگ نیست ، داستانی که درباره جامعه است و مشارکت در ابعادی که قبل از آن دیده نشده. این داستان درباره دانشنامه جهانی ویکی‌پدیا ، شبکه چند میلیون کانالی آدمیان به نام یوتیوب و کلان‌شهری به نام MySpace است. این داستان درباره قدرت اقلیت و یاری رساندن به یکدیگر بدون چشم‌داشت ، است ، رخدادی است که نه تنها جهان ما را تغییر می‌دهد بلکه به تغییر راه و روش این تغییر هم می‌انجامد.

ابزاری که همه اینها را ممکن می‌سازد ، شبکه جهانی اینترنت است. این شبکه گسترده دیگر نسبتی با شبکه‌ای که Tim Berners و Lee  برای به اشتراک گذاشتن پژوهش‌ها (15 سال پیش بنا به اطلاعات ویکی‌پدیا) ، ایجاد کردند ، ندارد. همچنین این شبکه مشابهتی با وب و دات‌ کامی که در سال های پایانی دهه 90 میلادی می‌شناختیم ندارد. وب جدید چیز کاملا متفاوتی است ، ابزاری است که به هر شخص سهم کوچکی در میان میلیون‌ها فرد می دهد و هر شخص را مهم می‌سازد. کارشناسان دره سیلیکان ، آن را وب 2.0 می نامند ، گویی وب جدید نسخه جدیدی از چند نرم‌افزار قدیمی است. ولی وب 2.0 در حقیقت یک انقلاب است.

ما خود را آماده پذیرش آن کرده‌ایم. ما آماده‌ایم که سهم خود را از اخبار پیش‌پردازش‌شده با خبرهای خامی از بغداد و بوستون و پکن ، متعادل کنیم. تماشای ویدئوهای یوتیوب اطلاعات بیشتری نسبت به تماشای هزاران ساعت برنامه تلویزیونی ، در مورد زندگی آمریکایی‌ها به شما می‌دهد.

ما فقط تماشا نمی‌کنیم ، بلکه محتوا هم می‌سازیم. مانند دیوانگان ، پروفایل Facebook  می‌سازیم ، آواتورهای Second Life درست می کنیم ، کتاب‌ها را در “آمازون” مرور می‌کنیم و پادکست ضبط می‌کنیم. ما در وبلاگ‌هایمان درباره نامزدهای انتخابی‌مان که رقابت را باخته‌اند می‌نویسیم و ترانه‌هایی در مورد خیالاتمان در وبلاگ‌ها قرار می‌دهیم. ما از انفجار بمب‌ها فیلمبرداری می‌کنیم و نرم‌افزارهای کدباز می‌سازیم.

آمریکا نابغه‌های منزوی‌اش را مانند اینشتین ، ادیسون و Jobses دوست دارد ولی این رؤیاپردازان تنها ، ممکن است این روزها به آموختن راه و روش همکاری با دیگران نیاز پیدا کنند. کمپانی‌های اتوموبیل‌سازی رقابت‌های آزاد طراحی راه می اندازند. خبرگزاری رویترز پست‌های وبلاگ‌ها را در کنار اخبار معمولش قرار می‌دهد. مایکروسافت اضافه کاری می‌کند تا بر سیستم عامل به وجود آمده توسط کاربران یعنی لینوکس ، فائق آید. ما با انفجار خلاقیت و نوآوری مواجه هستیم و همه اینها تازه شروع شده است.

این افراد چه کسانی هستند؟ آیا اینها کسانی هستند که بعد از یک کار طولانی روزانه با خودشان می‌گویند ، نمی‌خواهم برنامه Lost tonight را تماشا کنم ، می‌خواهم کامپیوترم را روشن کنم و فیلمی با هنرنمایی سوسمار درختی دست‌آموزم بسازم؟ آیا اینها کسانی هستند که می‌خواهند صدای گروه موسیقی 50 Cent را با Queen در هم بیامیزند؟ آیا اینها کسانی هستند که می‌خواهند درباره حال و هوای خود یا جامعه یا غذاهای اغذیه‌فروشی پایین خیابان وبلاگ بنویسند؟ اینها چه کسانی هستند که وقت و انرژی چنین کارهایی را دارند؟

پاسخ این است: شما. شما به خاطر تصرف جایگاه‌های قدرت رسانه های جهانی ، برای یافتن قوائد دموکراسی دیجیتال نوین ، برای کار بدون چشم‌داشت و برای پیروز شدن بر حرفه‌ای‌ها در زمینه کاری خودشان ، به انتخاب مجله تایم به عنوان شخصیت سال 2006 میلادی انتخاب می‌شوید.

مطمئنا اشتباه است این قضایا را بیش از آنچه مورد نیاز است ، بااهمیت جلوه دهیم. وب 2.0 همانطور که خرد جمعی را تحت کنترل در می‌آورد ، مهاری بر بی‌خردی جمعی است. خواندن بعضی از کامنت‌ها در یوتیوب باعث می‌شود که برای آینده انسانیت تنها به خاطر تنهایی‌اش گریه کنید ، حتی اگر اهمیتی برای زشتی و برهنگی دشمنی بین مردم قائل نباشید.

ولی چه چیز باعث می‌شود همه اینها جالب باشند. وب 2.0 یک تجربه اجتماعی بزرگ است ، و مانند هر تجربه دیگری اگر به طور غلط از آن استفاده شود ، ممکن است با شکست مواجه شود. هیچ نقشه‌ای برای فهم چگونگی کار و تعامل ارگانیسم‌هایی به تعداد 6 میلیارد نفر که روی این کره خاکی زندگی می‌کنند  و به سادگی یک باکتری نیستند ، وجود ندارد. ولی سال 2006 به ما ایده‌هایی داد. ایده‌هایی که به ما فرصت بنا نهادن جهانی با فهم بین‌المللی بدهد. شناخت و فهمی که دیگر تنها بین سیاست‌مداران یا بین افراد قدرتمند نباشد ، بلکه بین شهروندان و اشخاص صورت بگیرد. این فرصتی است برای مردم که به صفحه‌های کامپیوترشان نگاه کنند و واقعا از اینکه شخصی که در صفحه میبینند هم به آنها نگاه می‌کند ، شگفت‌زده شوند. به کارتان ادامه بدهید. به ما بگویید که شما چیزی بیشتر از یک فرد کنجکاو بی‌اهمیت هستید.

منبع : مجله تایم


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. مهدی جامی می گوید

    دوست عزیز
    ترجمه شما در وبلاگ زمانه بازنشر شد. با سپاس.

  2. یاسر می گوید

    متن خوبی رو ترجمه کردی ، خسته نباشی
    این طرح جلد این شماره تایم هم واقعا جذابه

نظرات بسته شده است.