آیا Qualcomm در حال از دست دادن بازار Snapdragon هاست؟

1

کوالکوم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه های تلفن همراه در تلاش برای برطرف کردن نگرانی ها در مورد آینده شرکت و کسب و کارش است، چرا که هفته گذشته فاش شد که یکی از مشتریان بزرگ این شرکت از دست رفته است.

هفته گذشته برای کوالکوم هفته خوبی نبود.

بزرگترین تولید کننده تراشه های تلفن همراه هفته گذشته شایعه مشکلات و داغ شدن بیش از اندازه تراشه هایش را روی تیتر اصلی خبرها داشت. چهارشنبه پیش کوالکوم فاش کرد که احتمالا یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تلفن همراه از تراشه ی این شرکت برای اسمارت فون جدیدش استفاده نخواهد کرد.(به احتمال قوی این مشتری سامسونگ و پرچمدار سری جدید Galaxy S بوده است)

شایعات مشکلات پیش رو و خبر از دست دادن مشتری که به احتمال زیاد غول کره‌ای -سامسونگ- است، باعث کاهش دادن پیش‌بینی درآمد سالیانه این شرکت تا مرز 800 میلیون دلار شد. تمامی این اتفاقات بد برای این کمپانی باعث کاهش 12 درصدی ارزش سهام کوالکوم و از دست دادن مبلغ 14 میلیارد دلار از سهم بازار شد.

سوال اصلی پیش آمده برای همگان این است که با این همه مشکلات پیش آمده و گردن‌کشی رقبای قدرتمند مثل MediaTek , intel و Marvell آیا هنوز کوالکوم توانایی بالا نگه داشتن پرچم برند Snapdragon و همچنین سرکوب تمامی شایعات را دارد یا خیر؟

کوالکوم معتقد است که مشکلات پیش آمده اثر چندانی نخواهد داشت و این شرکت همچنان پیشرو خواهد ماند.کریستاینو امون مدیر اجرایی کوالکوم در اخرین مصاحبه خودش گفته است:

“ما هیچگونه مشکل ساختاری که بتواند چالشی پیش روی ما ایجاد کند و حرکت رو به جلوی ما را به خطر بیاندازد، در سیستم کوالکوم نداریم” و “چرخه تولید محصولات ما به خوبی پیش می رود. مسلما شرایط به خوبی که پیش بینی می کردیم نیست، و شایعات راجع به محصول جدید ما کمی نا امید کننده است.”

امون همچنین یک دفاع جانانه از تراشه Snapdrogon 810 که این روزها شایعات زیادی را پیرامون خود دارد، داشت. وی اشاره کرد که اسنپدارگون 810 بزودی در بیش از 60 مدل از پرچمداران شرکت های مختلف بر روی پلتفرم های اندروید و ویندوز فون خواهد درخشید. امون ادامه داد که تمامی شایعات پیرامون Snapdrogon 810 بی اساس می باشد و ما هیچگونه مشکلی با عملکرد این تراشه نمی بینیم.

چندی پیش LG G Flex 2 وXiaomi Mi Note Pro با این تراشه معرفی شدند . به گزارش روییترز مدیر بخش اجرایی LG عملکرد این تراشه را بسیار رضایت بخش توصیف کرد.

qualcomm_snapdragon

راجع به گرمای بیش از حد تراشه 810 بحث ها و شایعات ضد و نقیضی پخش شده است. Joshua Ho نویسنده سایت AnandTech که به صورت کاملا مستقل به بررسی و نقد محصولات کامپیوتری و روز فناوری می‌پردازد، اشاره ای به مشکل مطرح شده داشته و گفته است که قطعا مشکلات اینچنینی (حرارت و گرمای بیش از حد) در تراشه ها وجود دارد و در مراحل طراحی به آنها پرداخته و حل می‌شود. خود او هنوز نتوانسته مدل نهایی 810 را برای تست و بررسی در اختیار داشته باشد. این نویسنده در ادامه می‌گوید: مشکل حرارت زیاد حتما تا به حال حل شده است.

تراشه به کار گرفته شده در پرچم دار بعدی سامسونگ سری GALAXY S احتمال بسیار زیاد ساخته شده توسط خود این کمپانی کره ای و از سری Exynos می باشد، که سامسونگ مدتهاست برای ساخت آن وقت صرف کرده است. اما هنوز دقیقا مشخص نیست که در گلکسی بعدی شاهد حضور اسنپدارگون ها خواهیم بود یا خیر !
امون اشاره کرده بود که هیچ نسخه ویژه و خاص دیگری از 810 ساخته نخواهد شد. این در صورتی است که در شایعات آمده بود که مدیران سامسونگ اشاره به این مسئله داشته اند که کوالکوم در حال کار بر روی نسخه ویژه برای سامسونگ از سری 810 است. همین شایعات احتمال همکاری این دو کمپانی را در پرچمدار بعدی سامسونگ کم‌رنگ می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که کوالکوم هنوز فرصت دارد تا شانس خود را بعد از مشکلات اخیر امتحان کند. با این همه در دست گرفتن بازار با این اوضاع رقابت شدید درمیان اسمارت فون ها کار راحتی نخواهد بود و روبه رویی با هر چالشی برای کوالکوم دشوار خواهد بود. این شرکت سالها پیشرو در این زمینه بوده و آمار نیز این قضیه را اثبات می کند. طبق آمار منتشر شده کوالکام 64 درصد از سهم بازار در تولید تراشه های تلفن همراه و مدیاتک در رده دوم با آمار 17 درصد قرار دارد.

ارائه تراشه مدل بالاتر از Snapdrogon 810 با تکنولوژی بالاتر می‌تواند آینده ی کوالکوم را بهبود بخشد. تحلیل‌گر FBR ، کریس رونالد معتقد است که کوالکوم با ارائه این تراشه جدید می‌تواند جبران مافات کند، به شرطی که قبل از آن رقبا وارد عمل نشده باشند.

آینده کوالکوم مبهم است، اما این کمپانی امیدوار است هفته‌هایی بهتر از هفته پیش را پیش رو داشته باشد و با ورود تراشه های خود به بازار تمامی شایعات را نقض نماید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. آسیدحسین می گوید

    سلام
    در عنوان Snapdragon به اشتباه Sanpdragon نوشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.