حقایقی کوتاه در مورد عمل رفع موهای زائد با استفاده از الکترولیسیس و دستگاه لیزر دایود

0

رپورتاژ

در حالی که شیوه‌های سنتی مثل شیو یا واکس هنوز هم راهکاری مناسب برای رفع موهای زائد هستند اما اگر به دنبال راهی با ماندگاری بیشتری هستید باید به سراغ الکترولیسیس یا دستگاه لیزر دایود بروید. تنها این دو شیوه هستند که می‌توانند با ماندگاری بسیار بالا برای رفع موهای زائد به شما کمک کنند. هر دو این روش‌ها توسط سازمان جهانی سلامت مورد تایید قرار گرفته و استفاده از آنها اگر زیر نظر متخصص انجام شود، امن است.

حقایقی کوتاه در مورد دستگاه لیزر و الکترولیسیس

  • دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد از تابش نور و تبدیل کردن آن به انرژی حرارتی برای نابود کردن مو استفاده می‌کند.
  • الکترولیسیس با وارد کردن سوزن‌های بسیار نازک به فولیکول و القای جریان الکتریسیته فعالیت می‌کند.
  • هر دو شیوه اشاره شده دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند.

معرفی کوتاه دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

در این شیوه از دستگاه لیزر برای نابود کردن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود تا شاهد کاهش رشد مو باشیم. این شیوه رشد موهای زائد را به شدت زیادی کاهش می‌دهد اما در نهایت این موها دوباره به خاطر تغییرات هورمونی بعد از بازه زمانی طولانی مدت بازخواهند گشت.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

  • دقت: لیزر می‌تواند با سرعت و دقت زیاد موهای ضخیم با رنگ تیره را هدف قرار داده و درمان کند
  • سرعت: هر پالس برای تابش نور لیزر تنها به چند میلی ثانیه نیاز دارد که چندین مو را در یک زمان درمان می‌کند. بدین ترتیب سطح مقطع کوچک از پوست تنها صرف چند دقیقه به صورت کامل درمان خواهد شد.
  • کاهش رشد و تغییر رنگ مو به سمت روشن: بعد از درمان لیزر موهایی که دوباره رشد می‌کنند از تراکم کمتری برخوردار بوده و رنگ آنها نیز بسیار روشن تر است.
  • تاثیرگذاری: بسیاری از بیماران برای رسیدن به درمانی با ماندگاری بالا به صرفا سه تا هشت جلسه درمانی نیاز دارند.

معایب استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد دایود امری مناسب برای همه افراد نیست و ریسک‌هایی در این عمل وجود دارد. معایب اصلی استفاده از دستگاه لیزر به شرح زیر است:

  • نامناسب برای برخی از ترکیب‌های رنگ پوست و مو: لیزر بهترین تاثیرگذاری خود را روی پوست‌های روشن و موهای تیره رنگ نشان می‌دهد.
  • امکان واکنش نامناسب: برخی از عوارض جانبی نه چندان خوب لیزر شامل تغییر رنگ پوست، تورم، قرمزی، تاول و اسکار می‌شود. البته برخی از این عوارض جانبی به صورت خودکار و چند روز بعد از درمان برطرف خواهند شد.
  • حساسیت به نور: لیزر می‌تواند باعث حساسیت شما به نور آفتاب شود. به همین خاطر قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب بلافاصله بعد از عمل هرگز پیشنهاد نمی‌شود. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که تا شش هفته بعد از عمل تا حد امکان از نور آفتاب دوری کنید.

هزینه‌های عمل لیزر برای رفع موهای زائد

شرکت‌های بیمه عمل لیزر برای رفع موهای زائد را به عنوان عمل زیبایی دسته بندی می‌کنند پس این شیوه تحت پوشش آنها قرار نمی‌گیرد. هزینه هر جلسه از عمل با دستگاه لیزر در سرتاسر جهان می‌تواند کاملا متفاوت باشد. قیمت‌ها البته با توجه به فاکتورهای مختلف در هر جلسه بین 200 تا 400 دلار است. اگر با تبلیغاتی با قیمت بسیار ارزان مواجه شدید باید در نظر داشته باشید که لیزر در صورت استفاده توسط یک فرد غیر متخصص می‌تواند عوارض جانبی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

معرفی کوتاه الکترولیسیس

الکترولیسیس همانطور که اشاره شد شامل سوزن‌های بسیار کوچکی است که وارد فولیکول شده و با القای جریان الکتریسیته آن را نابود می‌کند. بدین ترتیب دیگر شاهد رشد مو نخواهیم بود. الکترولیسیس در حال حاضر تنها شیوه دائمی برای رفع موهای زائد است. برای مطمئن بودن از امن بودن این شیوه بهتر است که عمل تحت نظر فردی متخصص انجام شود.

مزایای استفاده از الکترولیسیس برای رفع موهای زائد

  • دائمی بودن: الکترولیسیس همانطور که اشاره شد در حال حاضر تنها شیوه دائمی برای رفع موهای زائد بدن است.
  • تطبیق پذیری: بر اساس اطلاعات ارائه شده، الکترولیسیس برای هر نوع پوست، مو و ترکیب رنگی مناسب است و محدودیت دستگاه لیزر را ندارد. همچنین این شیوه برای استفاده روی تمامی نقاط بدن حتی ابروها کاملا امن است.
  • بدون نیاز به استراحت: شما بعد از انجام عمل الکترولیسیس می‌توانید بدون نیاز به استراحت کارهای روزمره خود را انجام دهید.
  • نیازی به جلسات نگهداری نیست: همانطور که اشاره شد، الکترولیسیس یک شیوه دائمی برای رفع موهای زائد است. بدین ترتیب مانند لیزر هر چند مدت نیازی به انجام جلسات نگه‌داری نخواهد بود.

معایب استفاده از الکترولیسیس برای رفع موهای زائد

در حالی که الکترولیسیس یک شیوه با مزایای بسیار زیاد است اما باید گفت که این عمل دارای معایب خاص خود نیز هست:

  • تعداد جلسات درمانی: اگر بخش بزرگی از بدن قرار است که توسط الکترولیسیس درمان شود مثل کمر یا پا، قطعا به جلسات درمانی متعدد نیاز خواهید داشت تا بتوانید نتایج دائمی را مشاهده کنید. در برخی از نواحی که شاهد موهای زائد با ضخامت زیاد هستید شاید تعداد جلسات درمانی به 30 عدد هم برسد!
  • درد و ناراحتی: افرادی که تحت عمل الکترولیسیس قرار می‌گیرد مقداری درد و ناراحتی را تجربه خواهند کرد. بهتر است که قبل از درمان از قرص مسکن استفاده کرده و بعد از درمان نیز از کیسه آب یخ استفاده کنید.
  • پتانسیل برای به وجود آمدن عوارض جانبی: این عوارض جانبی می‌تواند شامل اسکار و عفونت باشد.

هزینه عمل الکترولیسیس

بسیاری از شرکت‌های بیمه عمل الکترولیسیس را پوشش نمی‌دهند اما این امکان وجود دارد که بیمه شما در نقاط خاصی این عمل را تحت پوشش قرار داده باشد. هزینه الکترولیسیس نسبت به لیزر بسیار کمتر است. به عنوان مثال هر جلسه درمانی سی دقیقه‌ای تنها 45 دلار هزینه دارد.

شرکت طاهر تاج پارس برتربن وارد کننده و سازنده دستگاه های لیزر موهای زائد در ایران میباشد شما میتوانید برای خرید دستگاه لیزر دایود با ایت شرکت تماس حاصل فرمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.