اواخر امسال اولین اسمارت‌فون مجهز به دوربین چند لنزه دنیا با قیمت ۲ هزار دلار معرفی می‌شود

1

چند سال پیش، شرکت لایت از فناوری دوربینی با ۱۶ لنز جداگانه رونمایی کرد.

این فناوری با نام «L16» که برای دوربین‌های DSLR معرفی شده و قابلیت «محاسبات چند دیافراگمی» داشت؛ سروصدای زیادی به پا کرد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

این لنزها می‌توانستند از یک سوژه، به طور همزمان تصویربرداری کرده و یک تصویر را با فاصله کنونی متفاوت ثبت کنند. سپس، دوربین این تصاویر را پردازش کرده و با ترکیب‌شان یک عکس ۵۲ مگاپیکسلی با کیفیت خروجی می‌داد.

حالا، نشریه واشنگتن‌پست گزارش داده شرکت لایت در تلاش است این ایده و فناوری را روی دوربین گوشی‌های تلفن همراه پیاده‌سازی کند.

این شرکت از چندین نمونه گوشی مفهومی رونمایی کرده که بین ۵ تا ۹ لنز در بدنه پشتی خود دارند. لایت مدعی است این اسمارت‌فون‌ها می‌توانند تصاویر با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی ثبت کنند.

به علاوه، این فناوری می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیت و واضحی در نور کم بگیرد یا تصاویری با عمیق‌ترین جلوه‌ها و افکت‌ها به ثبت برسانند.

شرکت لایت وعده کرده اولین گوشی با دوربین چند لنزی اواخر امسال معرفی خواهد شد. اما قیمت این اسمارت‌فون ارزان نخواهد بود و استفاده از چندین لنز روی دوربین موبایل؛ هزینه‌بر است.

شرکت لایت اعلام کرده احتمالا اولین اسمارت‌فون چند لنزه دنیا قیمتی نزدیک به ۱۹۵۰ دلار دارد.

ارتقای سخت‌افزاری به چه قیمتی؟

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه سعی کردند با افزایش قدرت نرم‌افزاری و بهبودهای عکاسی، تصاویر بهتری با دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها به ثبت برسانند و از ارتقای سخت‌افزاری دوربین‌ها که به افزایش هزینه‌ها منجر می‌شود؛ خودداری کنند.

جز در معدود مدل‌هایی مانند آیفون X که شاهد یک ارتقای سخت‌افزاری بزرگ در بخش دوربین بودیم؛ اغلب پرچم‌دارهای مطرح بازار، ارتقای نرم‌افزاری داشتند. حتی شرکتی مانند گوگل هنوز سعی می‌کند از سیستم دوربین تک لنزه استفاده کند ولی با تکنیک‌های هوش مصنوعی؛ کیفیت دوربین‌های گوشی‌های پیکسل ۲ و ۳ را افزایش دهد.

قطعا افزایش قیمت یک اسمارت‌فون تا ۲ هزار دلار پسند کاربران نیست و بازار هم واکنش مناسبی نشان نخواهد داد. البته؛ مشخص است شرکت لایت می‌خواهد گوشی تلفن همراهی برای کاربران خاص تولید کند و عموم کاربران بازار را هدف قرار نداده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. کامران می گوید

    این خبرو باید چند روز قبل اول آوریل میزاشتید :-))))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.