فروش پی‌سی پس از ۶ سال افزایش یافته ولی هنوز اسمارت‌فون‌ها محبوب‌تر هستند

0

بازار کامپیوترهای پی‌سی در سال ۲۰۱۸ رشدی شگفت‌انگیز داشته و پس از سال ۲۰۱۲ نخستین افزایش فروش را شاهد است. البته، دلایلی هست که نشان می‌دهد نباید زیاد تعجب کنیم و این رشد موقتی است.

هر دو شرکت تحقیقاتی گارتنر و IDC در گزارش‌های سه ماهه دوم خود از رشد فروش پی‌سی خبر دادند. گارتنر می‌گوید فروش نقطه به نقطه کامپیوترهای پی‌سی نسبت به سال گذشته رشدی ۱.۴ درصد داشته است. شرکت IDC نیز رشدی ۲.۷ درصد را گزارش می‌کند.

بخش قابل توجهی از فروش کامپیوترهای پی‌سی در این بازار به کامپیوترهای گیمینگ تعلق دارد و گیمرهای تشنه در این بازار نقش به‌سزایی دارند.

تحلیل‌گر ارشد موسسه گارتنر اعتقاد دارد این رشد خرید کامپیوتر موقتی است و از دوره به‌روزرسانی سیستم‌های ویندوز ۱۰ نشات می‌گیرد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، خرید کامپیوتر در بازارهای تجاری افزایش قابل توجهی داشته است که البته با کاهش خرید در بخش مصرف‌کننده نهایی مقداری تعدیل می‌شود ولی باز هم شاهد افزایش فروش در این مقطع هستیم.

در بخش مصرف‌کننده‌ها، هنوز رفتار کاربر ادامه داشته و پاربرجا است. کاربران خانگی ترجیح می‌دهند از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها برای کارهایی مانند خرید آنلاین، چک کردن ایمیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تقویم و کارهای اداری یا مالی خود استفاده کنند و کمتر به سراغ کامپیوترها بروند.

هنوز اسمارت‌فون محبوب‌تر است

گزارش شرکت گارتنر نشان می‌دهد فروش کلی کامپیوتر پی‌سی سراسر جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۲.۱ میلیون کامپیوتر بوده است. در همه مناطق جهان، نسبت به سال گذشته شاهد رشد بازار پی‌سی هستیم.

گزارش شرکت IDC نیز چنین رشدی را نشان می‌دهد که البته آمار فروش دستگاه‌های کروم‌بوک و مجموعه‌ای از تبلت‌های ویندوزی هیبریدی نیز در آن دیده می‌شود.

ارتقای سیستم‌های ویندوز ۱۰، افزایش تقاضا برای خرید کامپیوترهای گیمینگ و افزایش خرید کامپیوتر در بخش تجاری بازار از جمله عوامل اصلی رشد بازار پی‌سی عنوان می‌شود. بسیاری از شرکت‌های تجاری و کسب‌وکارها در این مقطع اقدام به ارتقای سیستم‌های خود کردند و باعث رشد بازار پی‌سی شدند.

گزارش‌های گارتنر و IDC نشان می‌دهد اغلب فروشندگان پی‌سی از جمله ایسوس، دل، اپل، لنوو، اچ‌پی و ایسر با رشد فروش در این دوره روبرو بودند.

همان‌طور که بیان شد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این رشد ادامه پیدا نکند و کامپیوترهای دسکتاپ به اولین دستگاه محاسباتی مردم تبدیل نشوند. هنوز اسمارت‌فون‌ها با وجودی که در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ با کاهش فروش روبرو بودند؛ به پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها ترجیح داده می‌شوند.

هنوز مردم فاکتورهایی مانند اندازه کوچک و قابلیت حمل را در خریدهای دستگاه‌های محاسباتی ملاک قرار می‌دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.