بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

0

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.

هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت گذاشته‌اید اما باید بی‌هدف در قفسه‌ها بگردید. ممکن است کتاب مورد نظر شما همان نزدیکی در قفسه باشد، اما در میان انبوه کتاب‌ها آن را نمی‌بینید یا ممکن است با کتابی با کاور و صفخات ابتدایی و عنوان خوب بگردید و در شرایط اقتصادی کنونی کلی هزینه کنید و ببینید که اصلا به درد شما نمی‌خورد.

سایت‌های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای جستجوی کتاب‌ها بر اساس سلیقه شخصی، نویسندگان و عناوین مورد علاقه خود یا حتی بر اساس خلاصه داستان یا شخصیت خاص استفاده کنید.

این پیشنهادها چه توسط کاربر تولید شده باشد، چه بر اساس توصیه‌ها، یا با استفاده از موتور جستجوی توصیه کتاب، راه‌های متنوعی برای پاسه به این سوال هستند: بعداً چه بخوانم؟

1. Gnooks

Gnooks احتمالا ساده ترین این سایت‌ها است. شما می توانید حداکثر سه نام نویسنده را وارد کنید و Gnooks نویسنده دیگری را که ممکن است دوست داشته باشید توصیه می‌کند.

رابط کاربری تمیز و بدون ایجادحواس پرتی است، اما اگر می خواهید درباره نویسندگان توصیه شده بیشتر بدانید، باید جای دیگری جستجو کنید.

تنها ویژگی دیگر در Gnooks این است که یکی از سه انتخاب را انجام دهید: آن را دوست دارم، آن را دوست ندارم و نمی دانم. انجام این انتخاب‌ها احتمالاً به بهبود الگوریتم Gnooks کمک می کند.

2. Goodreads

شما احتمالا از قبل با این شبکه اجتماعی کتاب آشنایی داشته باشید. Goodreads دارای ویژگی‌هایی است که فراتر از توصیه های کتاب است. برای استفاده از توصیه های کتاب سایت، در واقع نیازی به ثبت نام برای یک حساب کاربری ندارید.

راه های مختلفی برای کشف کتاب با استفاده از Goodreads وجود دارد. می‌توانید عنوانی را جستجو کنید و فهرستی از عناوینی که کاربران نیز از آنها لذت می‌برند را مشاهده می‌کنید.

اگر برای یک حساب رایگان Goodreads ثبت نام کنید و به کتاب هایی که خوانده اید امتیاز دهید، سایت همچنین می تواند توصیه هایی را بر اساس سابقه مطالعه شما ارائه دهد.

علاوه بر این ویژگی‌ها، با توجه به اینکه گودریدز یک شبکه اجتماعی است، می توانید لیست مطالعه سایر کاربران و دوستان را نیز برای یافتن توصیه های کتاب اسکن کنید.

برخی از کاربران همچنین فهرست‌هایی با موضوع ایجاد کرده‌اند که می‌توانید از آنها برای کشف مطالب بعدی خود استفاده کنید. می توانید عناوینی را که دوست دارید جستجو کنید و ببینید در کدام لیست‌ها ظاهر می شوند و عناوین دیگری را که ممکن است دوست داشته باشید بیابید.

Goodreads تنها سایتی نیست که می‌توانید از آن برای فهرست‌نویسی مجموعه کتاب‌های خود استفاده کنید و همچنین از خرد جامعه در مورد مطالب بعدی استفاده کنید. LibraryThing یک مثال خوب دیگر است.

3. بعد چه بخوانم؟ What Should I Read Next?

بعد چی بخونم؟ (WSIRN) یک موتور جستجوی توصیه کتاب است. این سایت از شما می‌خواهد که کتاب مورد علاقه خود را وارد کنید و کتاب‌های مشابهی را پیشنهاد می کند که ممکن است برای شما جالب باشد. همچنین به شما امکان می دهد کتاب‌ها را بر اساس موضوع مرور کنید.

WSIRN از کاربران می خواهد که لیست خواندن کتاب های مورد علاقه خود را ایجاد کنند. به کمک این لیست های خواندن و الگوریتم آن، می‌تواند بفهمد کدام کتاب ها به یکدیگر مرتبط هستند.

همچنین می‌توانید کتاب‌ها را به سه فهرست پیش‌فرض اضافه کنید: کتاب‌هایی که دوست داشتید، کتاب‌هایی که دوست نداشتید، کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید. این امر نه تنها به بهبود الگوریتم کمک می کند، بلکه توصیه های بهتری دریافت خواهید کرد. علاوه بر این سه لیست، می توانید لیست های سفارشی ایجاد کنید و لیست های خود را خصوصی کنید.

همچنین می‌توانید به WSIRN Premium بپیوندید تا به توصیه‌های جدید دسترسی داشته باشید، جلسات پرسش و پاسخ با نویسندگان داشته باشید و وارد باشگاه کتاب آن شوید. هزینه آن 9 دلار در ماه است، اما هزینه عضویت مادام العمر 180 دلار است.

4. لیتسی

بر خلاف بسیاری از سایت‌های دیگر لیست شده در اینجا، Litsy به یک الگوریتم متکی نیست و به پایگاه کاربری خود متکی است.

اگرچه می‌توانید بدون ثبت‌نام کتاب‌ها را جستجو کنید، ایجاد یک حساب کاربری Litsy به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های بیشتری را می‌دهد. می‌توانید کتاب‌ها را جستجو کنید، نظرات را بخوانید، دوستانی اضافه کنید، پست‌هایی ایجاد کنید و البته مطلب بعدی خود را پیدا کنید.

پس از ثبت نام، لیستی از کاربرانی که توصیه می‌کند دنبال کنند دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید با جستجوی کتاب‌های مورد علاقه‌تان و دیدن اینکه چه کسی برای آن‌ها نظر گذاشته است، سایر کاربران را جستجو کنید تا دنبال کنند. وقتی می‌خواهید کتاب‌هایی را به کاربران دیگر توصیه کنید، نمی‌توانید کتاب را به سادگی فقط نام ببرید،. شما باید یک بررسی کوتاه بگذارید.

کاربران عکس‌های کتاب (یا اسکرین شات‌هایی از کتاب الکترونیکی) را همراه با نظرات خود ارسال می‌کنند.

برای یافتن یک کتاب خوب، می‌توانید مستقیماً به نمایه شخصی بروید که کتاب های دیگری را خوانده است که از آنها لذت برده. علاوه بر این، Litsy یک اپلیکیشن تلفن همراه برای توصیه کتاب دارد.

5. AllReaders.com

AllReaders.com یکی دیگر از وب‌سایت‌های ساده برای جستجوی کتاب است، اما برای کسانی از شما که طرفدار فیلم‌های هیجان‌انگیز هستند، گزینه‌ای عالی است.

با جستجوی پیشرفته AllReader.com، می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس طرح داستانی یا حتی جزئیات شخصیت‌های اصلی جستجو کنید. عناوین همچنین با خلاصه داستان و همچنین اطلاعات محیط و شخصیت همراه هستند.

تم‌ها شامل انواع هیجان‌انگیز، ترسناک و ماجرایی هستند—بنابراین اگر به دنبال چیزی کمی ادبی‌تر هستید، این ویژگی چندان کاربردی نخواهد بود.

همچنین می‌توانید دوره‌ای که داستان در آن اتفاق می‌افتد، ویژگی‌های قهرمان و آنتاگونیست قهرمان داستان، محیط و سبک نوشتن کتاب را انتخاب کنید. علاوه بر جستجوی پیشرفته، گزینه ای برای جستجوی کتاب ها بر اساس عنوان یا نویسنده دارد.

6. آمازون

آمازون باید یک گزینه واضح برای جستجوی توصیهءهای کتاب باشد. می‌توانید عناوین مشابهی را برای هر کتابی بیابید، زیرا نتیجه جستجو با فهرست مشتریانی که این مورد را خریده‌اند نیز همراه است.

در حالی که آمازون از این ویژگی در درجه اول برای ترغیب شما به خرید کالاهای بیشتر استفاده می کند، برای گزینش کتاب هم بد نیست. و فراموش نکنید که آمازون همچنین خانه Kindle و جامعه گسترده خواندن آن است.

7. TasteDive

TasteDive (که قبلا TasteKid نامیده می شد) یک سایت عالی برای توصیه‌های کتاب و نویسنده، همراه با سایر اشکال سرگرمی است. فقط عنوان کتاب مورد علاقه خود یا نویسنده مورد علاقه خود را وارد کنید تا TasteDive توصیه های خود را ایجاد کند.

TasteDive فقط در مورد توصیه های کتاب نیست. همچنین می توانید از آن برای موسیقی، فیلم و برنامه های تلویزیونی استفاده کنید. به همین ترتیب، می‌توانید کتاب‌های توصیه‌شده را بر اساس کتاب‌های دیگر و همچنین بر اساس نویسندگان، نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، موسیقی و غیره پیدا کنید.

در حالی که توصیه‌های TasteDive اغلب بسیار دقیق هستند، جستجوی توصیه‌های مبتنی بر عناوین جدیدتر یا نویسندگان مبهم‌تر نتایج خوبی در بر ندارد.

8. کدام کتاب – Whichbook

Whatbook سایت دیگری است که بر اساس ویژگی‌های خاص به جای کتاب‌های مشابه پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از یک سری اسلایدر انتخاب‌های خود را بر اساس حال و هوای کتاب انجام دهید: شاد تا غمگین، خنده‌دار تا جدی، آرامش‌بخش تا ناراحت کننده و غیره.

حداکثر چهار نوار لغزنده را به اطراف بکشید تا انتخاب خود را برای هر یک از ویژگی های کتاب انجام دهید، و Whatbook لیست طولانی از توصیه ها را ارائه می‌دهد.

شما همچنین می توانید انتخاب خود را بر اساس ویژگی های شخصیت، طرح و محیط انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس کشور پیدا کنید و کتاب‌های پرفروش را مرور کنید.

9. BookBub

BookBub توصیه های دستچین شده‌اش دارد و ارزش نگاه کردن را دارد.

هنگامی که برای اولین بار ثبت نام می کنید، BookBub از شما سوالاتی درباره علایث شما می‌پرسد (به روز رسانی از نویسندگانی که دوست دارید، توصیه های افرادی که به آنها اعتماد دارید، اطلاعات مربوط به تخفیف‌ها و غیره) و البته اطلاعاتی در مورد ژانرهای کتاب هایی که دوست دارید.

شما همچنین می توانید نویسندگان مورد علاقه خود را دنبال کنید، و در برخی موارد (مثلاً مارگارت اتوود)، توصیه هایی را مستقیماً از آنها دریافت خواهید کرد.

علاوه بر توصیه‌هایی برای افرادی که دنبال می‌کنید و فهرست‌هایی را که به صورت خودکار تولید می‌کنید، انتخاب‌های سردبیران راهی عالی برای کشف عناوین جدید در ژانرهای مورد علاقه‌تان است.

10. اولمنتا

اگر دوست دارید غافلگیر شوید، از Olmenta برای یافتن تصادفی استفاده کنید. سایت ساده است: شما می توانید کتاب<هایی را بر اساس نه ژانر از جمله شعر، کتاب کودکان و تجارت انتخاب کنید.

هیچ ثبت نامی، هیچ الگوریتمی، و هیچ توضیح واقعی در مورد چگونگی قرار گرفتن کتاب ها در لیست وجود ندارد. هنگام توصیه لینکهایی به کسانی که در مورد ان توییت زده‌اند می‌بینید.

11. Reddit

شما در ساب ردیت‌هایی مانند /r/Books و /r/BookSuggestions مکان خوبی برای یافتن افراد همفکر خواهید یافت. دیگرانی هم هستند که در جستجوی کتاب خوب . می‌توانید رشته‌های قبلی را جستجو کنید یا اگر به دنبال چیز خاصی هستید، خودتان پستی ایجاد کنید و از آنها درخواست پیشنهاد کنید.

/r/Books همچنین دارای یک برگه توصیه کتاب است که در آن یک رشته توصیه هفتگی را خواهید یافت. در اینجا، می توانید پیشنهاداتی را درخواست کنید و می‌توانید با پیشنهادات خود به سایر خوانندگان کمک کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5