بالا آمدن سطح دریاها می‌تواند به زیرساخت‌های اینترنت امریکا آسیب جدی وارد کند

0

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد هزاران کیلومتر از زیرساخت کابلی اینترنت در ۱۵ سال آینده در معرض خطر و خرابی است.

سیل‌ و بالا آمدن آب دریاها می‌تواند به شبکه‌های کابلی زیرزمینی آسیب‌های جدی وارد کند. این شبکه‌های کابلی زیرزمینی تامین‌کننده اینترنت در بخش عظیمی از امریکا و سراسر جهان هستند.

تحقیق جدید صورت گرفته توسط دانشمندان کامپیوتر دانشگاه اورگان نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۴ هزار مایل کابل فیبرنوری در امتداد سواحل ایالات متحده زیر آب خواهد رفت. آب و عوارض ناشی از آن مانند شوری و نمک می‌توانند آسیب‌های جدی به این تجهیزات زده و باعث قطعی اینترنت شوند.

در حالی‌که هزاران مایل کابل فیبرنوری دریایی در اعماق اقیانوس‌ها و دریاها وجود دارد اما این کابل‌ها طوری طراحی شده‌اند که ضد آب بوده و آسیب نمی‌بینند ولی کابل‌هایی که عمدتا در سواحل و شهرهای حومه دریاها و اقیانوس‌ها استفاده شده‌اند؛ در برابر آب آسیب‌پذیر هستند.

اگر پیش‌بینی این تحقیق درست باشد؛ در آینده با آب گرفتگی هزاران مایل کابل اینترنت در سواحل ایالات متحده، میلیون‌ها آمریکایی به‌خصوص در شهرهای بزرگ با قطعی و عدم پایداری اینترنت روبرو خواهند شد.

افزایش دمای کره زمین و دریاها در کنار طوفان‌های قدرتمند باعث تغییرات آب و هوایی شدند که منجر به سیل و بالا آمدن آب در سواحل می‌شود و در ادامه به زیرساخت‌های اینترنت آسیب جدی وارد خواهد ساخت.

در سال ۲۰۱۵، یک موج گرمایشی در استرالیا باعث خراب شدن سیستم خنک‌کننده یک مرکزداده کلیدی شد که در نتیجه آن اینترنت چندین شرکت بزرگ سرویس‌دهنده برای ساعت‌های متوالی قطع گردید.

در سال ۲۰۱۲، طوفان سندی اینترنت برخی از مناطق شهر نیویورک را قطع کرد. همین‌طور، پس از طوفان ایرما، مردم در سراسر فلوریدا برای هفته‌ها به اینترنت دسترسی نداشتند.

راه‌کارهای شرکت‌های بزرگ اینترنتی

وقوع سیل‌ها و بالا آمدن آب دریاها می‌تواند خسارت و آسیب‌های جدی بیشتری نسبت به طوفان‌ها به زیرساخت‌های اینترنت وارد کند.

در تحقیق جدید، بیشتر از طوفان‌ها روی سیلاب‌های ناشی از دریاها تاکید و تمرکز شده است و گزارش می‌دهد شهرهای بزرگ ساحلی امریکا مانند نیویورک، میامی و سیاتل به طور جدی در خطر قطعی اینترنت بر اثر افزایش سطح دریا هستند.

ارایه‌دهنده‌گان خدمات اینترنت می‌گویند از خطرات بالقوه سیلاب‌های دریاها آگاهی دارند و در حال حاضر به دنبال یافتن راه‌حل و چاره‌اندیشی هستند.

سخن‌گوی شرکت AT&T می‌گوید از کابل‌های فیبرنوری در مناطقی استفاده شده است که خطر آب‌گرفتگی بسیار کم بوده یا آب شیرین وجود دارد. وی می‌گوید در مناطقی که خطر فرو رفتن کابل‌ها در آب دریا وجود دارد؛ از تونل‌ها و کابین‌های زیردریایی استفاده شده است تا کمترین آسیب به تجهیزات اینترنت وارد شود.

یکی از راه‌کارهای موجود برای مقابله با بالا آمدن سطح دریاها، جایگزین کردن کابل‌های مسی با کابل‌های ضدآب است. سخن‌گوی شرکت ارتباطی ورایزون می‌گوید پس از طوفان سندی، شبکه ارتباطی خود را به طور جدی ارتقا دادند و از کابل‌هایی مقاوم در برابر آب و فیبرنوری استفاده کردند. این شرکت در بخش شمال شرقی امریکا، بسیاری از کابل‌های مسی را با فیبرنوری جایگزین کردند.

افزایش ساختمان‌ها و نیروگاه‌ها در مناطقی که سیلابی هستند؛ یکی دیگر از راه‌کارهای شرکت ورایزون بوده است.

یک مشکل جدی و نگران‌کننده، انتقال اینترنت از سواحل ایالات متحده برای سراسر جهان است. قطعی اینترنت در این سواحل می‌تواند کشورهای دیگر را هم با مشکل جدی اینترنت روبرو کند. به همین دلیل، برخی شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در حال بازنگری در کابل‌کشی و زیرساخت‌های خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.