بالا آمدن سطح دریاها می‌تواند به زیرساخت‌های اینترنت امریکا آسیب جدی وارد کند

0

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد هزاران کیلومتر از زیرساخت کابلی اینترنت در ۱۵ سال آینده در معرض خطر و خرابی است.

سیل‌ و بالا آمدن آب دریاها می‌تواند به شبکه‌های کابلی زیرزمینی آسیب‌های جدی وارد کند. این شبکه‌های کابلی زیرزمینی تامین‌کننده اینترنت در بخش عظیمی از امریکا و سراسر جهان هستند.

تحقیق جدید صورت گرفته توسط دانشمندان کامپیوتر دانشگاه اورگان نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۴ هزار مایل کابل فیبرنوری در امتداد سواحل ایالات متحده زیر آب خواهد رفت. آب و عوارض ناشی از آن مانند شوری و نمک می‌توانند آسیب‌های جدی به این تجهیزات زده و باعث قطعی اینترنت شوند.

در حالی‌که هزاران مایل کابل فیبرنوری دریایی در اعماق اقیانوس‌ها و دریاها وجود دارد اما این کابل‌ها طوری طراحی شده‌اند که ضد آب بوده و آسیب نمی‌بینند ولی کابل‌هایی که عمدتا در سواحل و شهرهای حومه دریاها و اقیانوس‌ها استفاده شده‌اند؛ در برابر آب آسیب‌پذیر هستند.

اگر پیش‌بینی این تحقیق درست باشد؛ در آینده با آب گرفتگی هزاران مایل کابل اینترنت در سواحل ایالات متحده، میلیون‌ها آمریکایی به‌خصوص در شهرهای بزرگ با قطعی و عدم پایداری اینترنت روبرو خواهند شد.

افزایش دمای کره زمین و دریاها در کنار طوفان‌های قدرتمند باعث تغییرات آب و هوایی شدند که منجر به سیل و بالا آمدن آب در سواحل می‌شود و در ادامه به زیرساخت‌های اینترنت آسیب جدی وارد خواهد ساخت.

در سال ۲۰۱۵، یک موج گرمایشی در استرالیا باعث خراب شدن سیستم خنک‌کننده یک مرکزداده کلیدی شد که در نتیجه آن اینترنت چندین شرکت بزرگ سرویس‌دهنده برای ساعت‌های متوالی قطع گردید.

در سال ۲۰۱۲، طوفان سندی اینترنت برخی از مناطق شهر نیویورک را قطع کرد. همین‌طور، پس از طوفان ایرما، مردم در سراسر فلوریدا برای هفته‌ها به اینترنت دسترسی نداشتند.

راه‌کارهای شرکت‌های بزرگ اینترنتی

وقوع سیل‌ها و بالا آمدن آب دریاها می‌تواند خسارت و آسیب‌های جدی بیشتری نسبت به طوفان‌ها به زیرساخت‌های اینترنت وارد کند.

در تحقیق جدید، بیشتر از طوفان‌ها روی سیلاب‌های ناشی از دریاها تاکید و تمرکز شده است و گزارش می‌دهد شهرهای بزرگ ساحلی امریکا مانند نیویورک، میامی و سیاتل به طور جدی در خطر قطعی اینترنت بر اثر افزایش سطح دریا هستند.

ارایه‌دهنده‌گان خدمات اینترنت می‌گویند از خطرات بالقوه سیلاب‌های دریاها آگاهی دارند و در حال حاضر به دنبال یافتن راه‌حل و چاره‌اندیشی هستند.

سخن‌گوی شرکت AT&T می‌گوید از کابل‌های فیبرنوری در مناطقی استفاده شده است که خطر آب‌گرفتگی بسیار کم بوده یا آب شیرین وجود دارد. وی می‌گوید در مناطقی که خطر فرو رفتن کابل‌ها در آب دریا وجود دارد؛ از تونل‌ها و کابین‌های زیردریایی استفاده شده است تا کمترین آسیب به تجهیزات اینترنت وارد شود.

یکی از راه‌کارهای موجود برای مقابله با بالا آمدن سطح دریاها، جایگزین کردن کابل‌های مسی با کابل‌های ضدآب است. سخن‌گوی شرکت ارتباطی ورایزون می‌گوید پس از طوفان سندی، شبکه ارتباطی خود را به طور جدی ارتقا دادند و از کابل‌هایی مقاوم در برابر آب و فیبرنوری استفاده کردند. این شرکت در بخش شمال شرقی امریکا، بسیاری از کابل‌های مسی را با فیبرنوری جایگزین کردند.

افزایش ساختمان‌ها و نیروگاه‌ها در مناطقی که سیلابی هستند؛ یکی دیگر از راه‌کارهای شرکت ورایزون بوده است.

یک مشکل جدی و نگران‌کننده، انتقال اینترنت از سواحل ایالات متحده برای سراسر جهان است. قطعی اینترنت در این سواحل می‌تواند کشورهای دیگر را هم با مشکل جدی اینترنت روبرو کند. به همین دلیل، برخی شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در حال بازنگری در کابل‌کشی و زیرساخت‌های خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5