سامسونگ گلکسی A80 معرفی شد: میان‌رده‌ای با دوربین سلفی سه‌گانه کشویی و چرخشی خودکار

0

شرکت سامسونگ امروز بعدازظهر از جدیدترین عضو خانواده سری A خود رونمایی کرد. گلکسی A80 یک اسمارت‌فون میان‌رده رو به بالا است که بزرگ‌ترین غافل‌گیری‌اش دوربین سلفی و اصلی چرخشی است.

سامسونگ می‌گوید گوشی‌های سری گلکسی برای «عصر زیستن» ساخته شده‌اند و به همین خاطر از طراحی و خلاقیت‌های جدیدی سود می‌برند. گوشی گلکسی A80 نیز طراحی جدیدی به نمایش می‌گذارد ولی دوربین سلفی آن بیشتر ذهن‌ها را به خود مشغول کرده است.

این دوربین در حالت عادی به عنوان دوربین اصلی و عقبی گوشی استفاده می‌شود و در هنگام گرفتن سلفی با یک چرخش به دوربین سلفی تبدیل می‌شود. به علاوه، این دوربین از نوع ناچ کشویی است. تا کنون هیچ دوربین اسمارت‌فونی با این طراحی رونمایی نشده است و سامسونگ این شانس را دارد با گوشی A80 که چشم‌ها را خیره و کاربران را هیجان‌زده کند.

سامسونگ می‌گوید بهترین سنسورها و قطعات در تاریخ اسمارت‌فون‌هایش را برای دوربین گوشی A80 به کار برده است تا بهترین دوربین سلفی برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری در دنیا باشد.

اگرچه این گوشی موبایل یک میان‌رده محسوب می‌شود ولی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 سود برده و دوربین ۸ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید واید ۱۲۳ درجه در کنار خود دارد. دوربین سوم از نوع سه بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) است.

هریک از این دوربین‌ها برای سلفی قابلیت‌های ویژه‌ای به اسمارت‌فون A80 می‌بخشند. دروبین اصلی به حالت کاربردی Super Steady برای ضبط ویدیو مجهز شده است. دوربین فوق عریض این سیستم اجازه می‌دهد تصاویر سلفی با وسعت عریض‌تر بگیرید و دوربین 3D ToF امکان فوکوس زنده (Live Focus) را برای تصاویر و ویدیوها به همراه قابلیت‌های کاربردی دیگری فراهم می‌سازد.

طراحی این گوشی هم قابل توجه است. هیچ بریدگی ناچی در صفحه‌نمایش دیده نمی‌شود و دوربین اصلی هم در پنل پشتی قرار ندارد. در هنگام نیاز به دوربین، در کسری از ثانیه سیستم دوربین به صورت کشویی از بدنه گوشی A80 خارج می‌شود و به عنوان دوربین اصلی یا سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایده ناچ کشویی تازگی ندارد و چندین برند چینی از جمله ویوو Nex چنین طراحی را پیاده‌سازی کرده بود ولی ایده دوربین سلفی کشویی چرخشی برای همه تازگی خواهد داشت.

مشخصات گلکسی ای ۸۰

نمایشگر اسمارت‌فون جدید سامسونگ ۶.۷ اینچی (در حالت کامل) است از نوع سوپر امولد با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. نسبت تصویر در این نمایشگر ۲۰:۹ با عمق رنگ و کیفیت بسیار بالایی است.

تراشه مرکزی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۷۱۵۰ با حداکثر سرعت ۲.۲ گیگاهرتز به همراه ۸ گیگابایت رم و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی بدون شیار کارت حافظه برای گلکسی ای ۸۰ انتخاب شده است.

اندروید ۹.۰ پای، بدنه شیشه‌ای با فریم فلزی، باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی ولی بدون پشتیبانی از شارژ سریع، درگاه USB-C، جک هدفون و تک یا دو سیم‌کارته از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

گلکسی ای ۸۰ به سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نیز مجهز شده است.

سامسونگ اعلام کرد این گوشی جالب را در رنگ‌های طلایی، مشکی و سفید در آوریل ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد کرد. هنوز قیمتی برای این گوشی رسما اعلام نشده است.

غول کره‌ای با رونمایی از گلکسی A80 نشان داد هنوز می‌تواند محصولاتی خلاقانه روانه بازار کند. یکی از ایراداتی که در سال‌های اخیر به بخش اسمارت‌فون سامسونگ گرفته می‌شد؛ طراحی مشابه و بسیار نزدیک تمامی گوشی‌های این شرکت بدون هیج‌گونه خلاقیت یا نوآوری بود.

اما آیا گلکسی A80 می‌تواند در بازار موفق باشد؟ آیا دوربین اصلی چرخشی این گوشی واقعا بهترین دوربین سلفی دنیا است و می‌تواند توجه سلفی‌دوستان را جلب کند؟

نظر شما درباره گوشی گلکسی A80 سامسونگ چیست؟ از ایده ناچ کشویی و چرخشی خوش‌تان آمده و تمایل دارید آن را آزمایش کنید؟

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.