آموزگاران و استادان! با این ترفند ساده و بدون‌هزینه، خیلی راحت نوشته‌های خود را به صورت آنلاین نشان دانش‌آموزان و دانشجویان بدهید!

3

احتیاج مادر اختراع و البته خلق ترفندهای کاربردی در زندگی است. اما متاسفانه این ترفندها که ممکن است به شدت مورد نیاز باشند، به ذهن معدودی از افراد راه پیدا می‌کنند.

یکی از مشکلات این روزهای آموزگاران و استادها عادت کردن به آموزش آنلاین است. جور کردن یک خط اینترنت مطمئن با پهنای باند مناسب و سر و کله زدن با نرم‌افزارهای مختلف ارتباطی به اندازه کافی هزینه‌بر و انرژی‌گیر هستند.

در این میان یک دشواری عمده این است که خیلی‌ها نمی‌توانند در حال نوشتن مطالب، آنها را به سادگی به صورت آنلاین به نمایش بگذارند.

البته می‌شود از وب‌کم استفاده کرد، وایت بورد برای خانه خرید و یا بی‌خیال آموزش به سبک نوشتاری شد و فقط فایل فرستاد، اما همه اینها از کارایی آموزش می‌کاهند.

آیا می‌شود فقط به کمک یک لپ تاپ ساده، آموزش داد و نوشته‌ها را به صورت آنلاین نشان داد و هر از چند گاه بی درسر، تصویر چهره استاد را نشان داد؟

در این زمینه کارمن کاسترجون، یک آموزش‌دهنده جوان دانشکده علوم پزشکی از ترفند ساده‌ای استفاده می‌کند که آن را در فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشته شده است.

مواد لازم:

یک سی دی بدون خش روی سطح

یک عدد مداد معمولی

نوار چسب ساده

یک سکه فلزی

و فقط همین!

مراحل کار:

مداد را باید پشت در لپ تاپ چسب بزنید، به صورتی که قسمتی از آن بالای سطح بالایی لبه لپ تاپ قرار بگیرد.

روی یک قسمت سی دی یک سکه را چسب بزنید.

بعد سی دی را داخل مداد می‌کنید. وزن سکه باعث می‌شود که یک طرف سی دی متمایل به پایین شود.

حالا انعکاس نور هر چیزی که روی کیبورد لپ تاپ بگذارید، به دوربین جلویی لپ تاپ می‌رسد و به مخاطب شما رسانده می‌شود.

هر وقت هم بخواهید که مخاطب، تصویر چهره‌تان را ببینید، سی دی را برمی‌دارید و بعد از صحبت می‌توانید بی دردسر سی دی را جای اولش بگذارید تا دوباره نوشته‌هایتان را نشان بدهد.

تصاویر گویا هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…
آگهی متنی در همه صفحات
3 نظرات
  1. همیدفدایی می گوید

    توی ایران برای این موضوع کمِ کم 500میلیون وام میگیرن 🙂

    1. رضا فروتن می گوید

      وام بگیری 500 میلیون باید چند میلیارد برگردونی

  2. فراز گرگین می گوید

    جناب دکتر چقدر این راهکار ساهد و خوب هست. و چقدر بهش نیاز دارم. مرسی از معرفیش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.