پیشنهاد فیلم: کاندیدای منچوری – مریل استریپ و دنزل واشنگتن در یک فیلم با مضمون تئوری توطئه

0

فیلم‌های با مضمون تئوری توطئه همیشه طرفدار داشته‌اند. البته من تا اسم تئوری توطئه به گوشم می‌خورد، یاد فیلمی با همین نام که در آن مل گیبسون و جولیا رابرتس بازی می‌کردند، می‌افتم. فکر کنم یکی از نخستین فیلم‌هایی بود که من روی سی دی دیدم! ترانه خیلی جالبی هم داشت: Can’t take my eyes off of you که بارها توسط هنرمندان مختلف اجرای مجدد یا اصطلاحا کاور شده.

بگذریم. صحبت ما در مورد فیلم دیگری است. فیلمی که محور آن تئوری توطئه است. من در مورد نسخه 2004 فیلم دارم می‌نویسم. خیلی پیش‌تر در سال 1962 فیلم اصلی ساخته شده بود و بعد مدت‌ها فیلم، البته با تغییر داستان، بازسازی شد.

فیلم اول را جان فرانکن هایمر را در دوره کمونیست‌هراسی در آمریکا ساخته بود، اندکی بعد از دوره مک‌کارتیسم. در این فیلم ریموند شا (هاروی) قهرمان جنگ کره بدون این‌که خود بداند، در زمان اسارت در منچوری شست‌وشوی مغزی شده تا مقاصد کمونیست‌ها را عملی کند.

نسخه سال 2004، را جاناتان دمی کارگردانی کرده بود و هنرپیشه‌های شاخصی مثل دنزل واشینگتن، مریل استریپ، لیو شرایبر، جان وویت، کمبرلی الیز، جفری رایت داشت.

جاناتان دمی و فیلمنامه نویسانش (دانیل پین اودین جرجاریس) کار نسبتا خوبی روی فیلمنامه قدیمی جرج اکسلرود که از روی نوول ریچارد کاندون اقتباس شده بود، انجام داده‌اند.

در این نسخه‌، بسیاری نقاط ضعف داستان نخست برطرف شده و با دغدغه‌های سال‌های اولیه قرن 21 هماهنگ شده است.

قصه‌ فیلم از کشور کویت شروع میشود. ارتش صدام حسین در سال ۱۹۹۱ کویت را اشغال کرده است و آمریکا در تلاش است تا عملیات نظامی «طوفان صحرا» را برای آزادسازی عراق آغاز کند.

یک تیم نظامی آمریکایی به کویت فرستاده شده تا قدرت ارتش عراق را محک بزند. رهبری این تیم نظامی را کاپیتان بن مارکو (دنزل واشینگتن) و ستوان ریموند شاو (لیو شرایبر) بر عهده دارند. کمی بعد، نظامیان آمریکایی زیر حمله قرار گرفته و همگی آن‌ها دستگیر می‌شوند.

سه روز بعد، همه‌ی اعضای گروه به جز دو نفر زنده پیدا می‌شوند. ظاهرا فداکاری‌های ستوان ریموند شاو باعث نجات اعضای گروه شده است. ریموند در بازگشت به آمریکا به خاطر ابراز شجاعت در جبهه‌های جنگ، مدال افتخار میگیرد.

او ۱۳ سال بعد، به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری در انتخابات شرکت می‌کند. در همین زمان، بن مارکو تدریجا به خاطر می‌آورد که ۱۳ سال پیش در کویت بر او و ریموند چه گذشته بود. بن پی می‌برد که ریموند هیچ عمل قهرمانانه‌ای انجام نداده و همه‌ی ماجرا یک توطئه‌ی بزرگ است.

در نسخهٔ به‌روز شدهٔ فیلم دشمنان کمونیست جای خود را به شرکت بزرگ منچورین گلوبال داده‌اند و اصولاً مالکیت دولت همچون یک کالا، موضوع دعواست.

در هنگام پخش فیلم شخصیت الئنور شاو با بازی مریل استریپ را برخی‌ها را به یاد هیلاری کلینتون انداخت. آنقدر که مریل استریپ در مصاحبه‌هایش تاکید کرده که کاراکتر الئنور هیچ ارتباطی با هیلاری کلینتون ندارد!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.