چگونه با گوشی موبایل جستجوی معکوس عکس کنیم و عکس‌های مشابه یا اطلاعات و منبع مربوط به یک عکس را پیدا کنیم؟

2

ما معمولا با جستجوی یک کلیدواژه و نوشتن یک متن دنبال عکس مربوط به آن با استفاده از موتور جستجوی گوگل می‌گردیم. ولی ممکن است  بخواهیم برعکس آن عمل کنیم و یک عکس ذخیره شده روی کامپیوتر یا گوشی موبایل را به گوگل بدهیم تا این بار همین عکس و نه متن را برایمان جستجو کند.

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد: نسخه با کیفیت‌تر آن عکس را پیدا کنیم یا اطلاعات بیشتری درباره آن عکس بیابیم و همین‌طور به دیگر عکس‌های مشابه آن برسیم و سورس انتشاردهنده عکس را جست‌وجو کنیم!

بیشتر کاربران با مرورگرهای دسکتاپ این جستجوی معکوس عکس را به راحتی انجام می‌دهند. اما خیلی‌ها متوجه شده‌اند که این کار با گوشی موبایل ساده نیست. گویی که بخش جستجوی معکوس عکس در مروگر آنها غیب شده!

ساده‌ترین راه‌حلی که می‌توان ارائه کرد؛ استفاده از مرورگر رایگان گوگل کروم در دستگاه‌های اندرویدی و iOS برای جست‌وجوی معکوس تصاویر روی اینترنت است. کروم دارای یک روش سریع و آسان برای انجام این کار است.

جست‌وجوی معکوس عکس در کامپیوتر دسکتاپ

ابزار «Search by Image» گوگل یک ویژگی مفید برای جست‌وجوی معکوس تصاویر است. این ابزار به طرز ساده‌ای به شما کمک می‌کند تا با آپلود یک تصویر یا درج آدرس URL تصویر، به دنبال تصاویر مرتبط با آن باشید. گوگل این کار را با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته تجزیه و تحلیل تصاویر انجام می‌دهد و ضمن این تصویر شما را به طور کامل تجزیه و تحلیل می‌کند؛ دنبال عکس‌های مشابه با آن می‌گردد.

در کامپیوترهای دسکتاپ، جست‌وجوی معکوس تصاویر ساده است. کافی است به آدرس images.google.com یا ابزار جست‌وجوی عکس گوگل در مرورگر کروم بروید و بعد روی آیکون کوچک دوربین در نوار جست‌وجو کلیک کنید.

در باکس ظاهر شده می‌توانید آدرس URL عکسی که به صورت آنلاین در اینترنت یافتید را وارد کرده یا از برگه کناری آن یک عکس ذخیره شده روی کامپیوتر محلی خود را آپلود کنید. با کشیدن یک تصویر به درون کادر جست‌وجوی عکس گوگل هم می‌توانید، عملیات جست‌وجوی معکوس را آغاز کنید.

جست‌وجوی معکوس عکس در گوشی‌های موبایل

روش اول: استفاده از مرورگر کروم

اگر می‌خواهید در گوشی تلفن همراه اندرویدی یا آیفون خود جست‌وجوی معکوس تصاویر را انجام دهید؛ ساده‌تری و بهترین روش، نصب مرورگر گوگل کروم است. این مرورگر را از روی گوگل‌پلی یا اپل اپ‌استور برای دستگاه‌های اندرویدی یا iOS دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

بعد وقتی در یک صفحه وب هستید و عکسی می‌بینید که می‌خواهید جستجویش کنید؛ کافی است در مرورگر کروم روی عکس فشار داده و انگشت خود را نگه دارید. پس از اینکه برای چند لحظه فشار و نگه داشتن انگشت را ادامه دادید؛ یک منو در صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود که باید روی گزینه «Search Google for This Image» ضربه بزنید.

گوگل به صورت هوشمندانه‌ای، عملکرد «Search by Image» را آغاز خواهد کرد و پس از تحلیل عکس شما، دنبال عکس‌های مشابه در وب می‌گردد.

اگر چندین بار از این ابزار استفاده کنید؛ حتما عاشق آن می‌شوید و کارهای بسیار جالب و خلاقانه‌ای با آن انجام دهید. مثلا، دنبال تصاویر قدیمی در وب بگردید یا اینکه عکس‌های با کیفیت از یک تصویر ذخیره شده روی گوشی پیدا کنید.

مشکل این روش: عملا فقط می‌توانید عکسی را جستجو کنید که در یک صفحه وب وجود دارد و شما نمی‌توانید مثل نسخه دسکتاپ، عکسی را آپلود کنید تا جستجو شود.

پس می‌رویم به سراغ روش دیگر

2- احضار و درخواست نسخه دسکتاپ در مرورگر موبایلی

به آدرس images.google.com بروید. می‌بینید که متاسفانه قسمت آپلود عکس در نسخه موبایل لود نمی‌شود. پس باید نسخه دسکتاپ را درخواست بدهیم.

در مرورگر سافاری در بالا و سمت چپ روی آیکون aA تپ کنید و بعد گزینه Request Desktop Website را انتخاب کنید.

در کروم روی علامت سه نقطه تپ کنید و بعد همان گزینه Request Desktop Website را انتخاب کنید.

4- استفاده از جستجوگرهای عکسی به غیر از گوگل

گرچه نتایج جستجوی گوگل معمولا کیفیت بهتری نسبت به موتورهای جستجوی دارند، اما شما می‌توانید از بینگ استفاده کنید.

TinEye گزینه دیگر است که زمانی حتی شهرت بیشتری در قسمت جستجوی معکوس عکس نسبت به گوگل داشت!

yandex هم گزینه دیگر است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
منبع mashable
آگهی متنی در همه صفحات
2 نظرات
  1. سعید مهریاری می گوید

    با سلام
    سال‌های زیادی است که از اپ image search روی گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنم و خیلی بی‌نقص کار می‌کند.

    با تشکر

  2. فنی پویان می گوید

    عالی بود. خیلی ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.