عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

1

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.

در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد جماهیر شوروی حرکت می‌کند. در بالای وسیله نقلیه، ردیفی از درختان کاج مرموز به طرز وحشتناکی در هوا خودنمایی می‌کنند.

این عکس در سال 1941 توسط یک عکاس فنلاندی به نام Osvald Hedenström گرفته شد، یعنی زمانی که کشورش تلاش می‌کرد در طول جنگ جهانی دوم از خود در برابر روسیه استالینیستی همسایه خود محافظت کند.

یک سال پیش از آن، فنلاند با احتیاط موافقت کرد که در کنار آلمان نازی بجنگد تا از خود در برابر تهاجم شوروی محافظت کند.

هدنستروم تحت فرماندهی آلمانی‌ها می‌جنگید. یکی از روزها خود را زیر این درختان دید و تصمیم گرفت عکس بگیرد.

این درخت‌ها نوعی استتار هستند که فنلاند در طول جنگ جهانی دوم برای پنهان کردن تجهیزات نیرو‌های شوروی استفاده کرد.

تقریباً 75 درصد از فنلاند پوشیده از درخت است و فنلاندی‌ها تصمیم گرفتند از منابع طبیعی کشور به عنوان روشی برای اختفا و دفاع در جنگ جهانی دوم استفاده کنند.

سرهنگ پتری جوکو، مورخ نظامی، می‌گوید: فنلاندی‌ها بودجه‌ای برای خرید استتار مصنوعی مانند تور در مقادیر زیاد نداشتند. بنابراین آن‌ها از درختان و برگ‌ها و شاخ و برگ‌ها برای گیج کردن دشمن استفاده کردند.

هدنستروم در توضیحی که همراه با این عکس است می‌نویسد: «این عکس جاده راته، در حدود 10 کیلومتری روسیه را نشان می‌دهد. کاج‌ها برای استتار یک برج دیده‌بانی به این شکل درآورده شده بودند.

درختان کاج از کابل‌هایی که به تیرک‌هایی در سمت راست جاده متصل بودند آویزان شده بودند. درختان به صورت راهبردی در آنجا نصب شده بودند تا منظره برج روسی دشمن در نزدیکی را پنهان کنند.

البته درخت‌های نصب شده جاده را از هواپیما پنهان نمی‌کنند. اما اگر نیرو‌های روسی از یک برج مراقبت به منطقه نگاه می‌کردند، تنها چیزی که می‌توانستند ببینند ردیفی از درختان بدون وقفه بود.

با این حال، در سطح زمین، درختان به شکلی عجیب به نظر می‌رسند که انگار در هوا شناور هستند.

و به دلیل زاویه عکس هدنستروم، کابل‌های ردیف اول درختان دیده نمی‌شوند، که این تصور را بیشتر گیج‌کننده می‌کند.

در طول جنگ جهانی دوم، از درختان برای استتار همه چیز از تانک گرفته تا توپخانه سنگین استفاده می‌شد. از ورقه‌های سفید هم برای پنهان کردن وسایل نقلیه در برف استفاده می‌شد.

این تصویر اکنون بخشی از آرشیو عکاسی نیروی دفاع فنلاند است که شامل 160000 عکس است که بین سال‌های 1939 و 1945، زمانی که فنلاند در دو جنگ جداگانه علیه اتحاد جماهیر شوروی جنگید، گرفته شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…
آگهی متنی در همه صفحات
1 نظر
  1. زاماراتی می گوید

    خدا بگم چیکارت نکنه فنلاند ای شیطون بلا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.