دعوای صاحبان دو اپلیکیشن Paper

7

تا همین چند وقت پیش فقط یک اپلیکیشن Paper داشتیم، این اپلیکیشن خوب را شرکت FiftyThree نوشته بود و با داشتن قلم‌های متنوع، اپ معرکه‌ای برای طراحی بود و یک اپ خیلی محبوب محسوب می‌شد.

2-4-2014 11-37-36 AM

اما اوضاع وقتی پیچیده شد که فیس‌بوک، اپلیکیشن جدیدی ارائه داد که این یکی هم paper نامیده می‌شود، همان موقع که خبر اپلیکیشن جدید فیس‌بوک را شنیدم، تعجب کردم که چرا نام دیگری برایش انتخاب نشده است.

اپلیکیشن paper فیس‌بوک هم البته در نوع خود بی‌نظیر است، امروز صبح فرصت کردم و آزمایشش کردم:

– من شخصا طراحی فیس‌بوک را دوست ندارم و طراحی فیس‌بوک، فرسنگ‌ها با طراحی‌های وب مورد علاقه من فاصله دارد، اما چون شخصا از نوع مطالب به اشتراک‌گذاشته شده در فیس‌بوک خوشم نمی‌آید و شبکه‌های اجتماعی محتوامحور را بیشتر از شبکه‌های کاربرمحور دوست دارم، مته به خشخاش نمی‌گذارم و با خودم می‌گویم چنان طراحی‌ای به چنان محتوایی می‌آید!

اما اپلکیشن paper به نوعی به فیس‌بوک شخصیت داده است، طراحی این اپلیکیشن و رابط گرافیکی‌اش بسیار عالی است، همه مطالب را می‌شود به صورت زیبایی مرور کرد، لایک زد، کامنت گذاشت و لذت برد.

2-4-2014 11-37-05 AM

– به علاوه اپلیکیشن paper فیس‌بوک، به نوعی یک خبرخوان است، چون علاوه بر دیدن مطالب دوستان فیس‌بوکی می‌شود، مطالب مهم را مثلا در حوزه فناوری، اخبار مهم جهان، ورزش یا سرگرمی مرور کرد.

اما به داستان تشابه اسمی اپلیکیشن‌های paper برمی‌گردیم، شرکت FiftyThree شاکی است، چون الان وقتی کسی اپلیکیشن paper را جستجو می‌کند، ممکن است به سمت اپ فیس‌بوک هدایت شود و به این ترتیب کاربر سرگردان می‌شود و ممکن است که کسی که واقعا می‌خواهد paper شرکت FiftyThree را می‌خواهد نصب کند، اذیت شود.

به همین خاطر FiftyThree از فیس‌بوک خواهش کرد که نام اپ خودش را تغییر بدهد، ولی این درخواست رد شد.

مشکل اینجاست که از نظر حقوقی هیچ کس حق و حقوق قانونی روی عبارت paper ندارد و الان تعقیب قضایی این مطلب و اثبات حقانیت FiftyThree پیچیده شده است، آن هم با در نظر گرفتن وکلای زیردستی که فیس‌بوک در مشت‌اش دارد!

 2-4-2014 11-36-18 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
7 نظرات
  1. مارال می گوید

    من متوجه نشدم، چطور میشه که حق قانونی در مورد اسم وجود نداشته باشه؟ مگه اولین کسی که این اپلیکیشن رو ساخته صاحب حقوقی این اسم نیست؟؟؟؟

    1. کوروش می گوید

      تا وقتی که یک اسم بعنوان مارک تجاری ثبت نشده (مثل علامت های TM و (R) که در کنار علائم تجاری هستند)، بقیه در استفاده از اون اسم آزاد هستند. البته اسم های عمومی مثل paper رو نمیشه بعنوان مارک تجاری ثبت کرد و باید اسم خاص باشه، مثلا یک اسم من درآوردی شبیه PaintPer!
      در اینجا هم شرکت FiftyThree صاحب حقوق اپلیکیشن هست ولی هیچ حقی روی اسم paper نداره چون بعنوان مارک تجاری ثبتش نکرده (و البته نمیتونسته هم ثبتش کنه).

  2. بابک می گوید

    ارایه این اپلیکیشنو میشه در ادامه شکست رابط کاربری فیس بوک هومش گذاشت که هیچ وقت بعد چند ماه همه گیر نشد سر و صداشم دیگه در نیومد…البته جالبه که هنوز نسخه اندرویدشم نیومده

  3. سيامك حجازي می گوید

    این یک سوال مهم از اپل هم هست. چرا اپل اجازه ثبت دو اپلیکیشن با نام مشابه در اپ استور را میدهد؟

  4. شهریار می گوید

    چند تا سوال راجع به اپ:
    ۱- می‌شه به این اپ فید داد؟ RSS
    ۲- ساپورت فارسیش چظوره؟

  5. احسان می گوید

    با سلام.
    سایت های اجتماعی محتوا محور؟
    میشه معرفی کنید

  6. ناشناس می گوید

    من دقیق متوجه نشدم چطوریه،یعنی ما وقتی فید سایتهای مختلفو توش وارد کردیم،میشه با دوستای فیس بوک شیر کرد و اونا لایک و کامنت بزارن؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.