شبکه موبایلی دولت قذافی به دست ناراضیان افتاد!

3

گروهی از مهندسان آمریکایی-لیبیایی موفق شدند، با در دست گرفتن بخشی از شبکه گوشی موبایل دولت معمر قذافی، شبکه ارتباطی اختصاصی خود را راه‌اندازی کنند.

به دستور قدافی از یک ماه پیش با هدف محدود کردن ارتباطات ناراضیان لیبیایی، شبکه اینترنت و موبایل این کشور قطع شده بود. شبکه موبایل لیبی توسط پسر بزرگ قدذافی مدیریت می‌شود و مقر آن در شهر طرابلس است.

اما یک مهندس 31 ساله لیبیایی به نام اوساما ابوشکور، که در ابوظبی ساکن است، در یک عملیات جالب توانست، این مشکل ارتباطی را برطرف کند.

او و دوستانش، نخست باید وسایل سخت‌افزاری لازم را تهیه می‌کردند، هزینه این کار توسط امارات و قطر تأمین شد، اما شرکت چینی‌ای که استخوان‌بندی شبکه موبایل لیبی را ساخته بود، از فروش هرگونه وسیله به آنها خودداری کرد، به همین خاطر آنها مجبور شدند با کمک شرکت اتصالات، وسایل را تهیه کنند.

در مرحله بعد، تیمی متشکل از سه مهندس متخصص لیبیایی و چهار مهندس غربی به همراه تعدادی محافظ، با یک هواپیمای مصری به مرز لیبی رفتند.

آنها در شرایطی به لیبی رسیده بودند که ارتباط نیروهای مخالف با قدافی به صورت بدوی و با کمک پرچم‌های زرد و سبز صورت می‌گرفت. این تیم موفق شد، بخشی از شبکه موبایلی لیبی را جدا کند و دیتابیس شماره‌‌های مشترکان قبلی را وارد آن کند. شرکت اتصالات هم تغذیه ماهواره‌ای شبکه را برای روت کردن تماس‌ها، برعهده گرفت و سرانجام از دوم آوریل، شبکه جدید افتتاح شد.

شبکه جدید را لیبی آزاد نام نهاده‌اند و با وجود اینکه تماس بین‌المللی از طریق آن محدود است، اما در زمان حاضر و به عبارت دقیق‌تر تا زمانی که سیستم پرداخت در لیبی آزاد، راه بیفتد، همه تماس‌ها رایگان هستند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
3 نظرات
  1. علی پرشین می گوید

    یه روزی یادمه یه کانال توی ماهواره دیدم که مال کشور لیبی بود. توی اون مردم بدبختی رو دیدم که واضح بود از روی اجبار مدح و ثنای معمر قذافی را میگویند. توی دلم گفتم یعنی میشه روزی اینها آزاد بشن؟
    براشون آرزوی موفقیت میکنم.

  2. سعید می گوید

    این شبکه جدید سرویس دایال آپ نمی دهد؟

  3. MAX می گوید

    چرا از واژه ناراضیان استفاده شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.