کتاب جدیدی از موراکامی در ژاپن منتشر شد

15

توکیو: هواداران مشتاق، در هوای بارانی، منتظر خرید سومین جلد از رمان چند قسمتی 1Q84 هاروکی موراکامی هستند و می‌خواهد بدانند که آیا کاراکترهای اصلی این رمان، به هم خواهند رسید یا نه.

«شیروکوشا» که ناشر این کتاب است، انتظار دارد که در روز نخست فروش، پانصد هزار جلد از این کتاب فروخته شود، 200 هزار جلد دیگر، همین ماه چاپ خواهد شد. تصاویر تلویزیونی، 30 نفر را بیرون محوطه یکی از فروشگاه‌هایی که قرار است این کتاب را بفروشد، نشان می‌دهند.

سخنگوی مؤسسه انتشاراتی شیرکوشا می‌گوید که تقاضا برای این کتاب، بسیار بالاست و تنها در یک کتابفروشی، در ساعت اول، 100 جلد از کتاب 1Q84 به فروش رفته است.

کتاب 1Q84

مثل بقیه کتاب‌های پرفروش موراکامی، 1Q84 هم داستان پیچیده و سورئالی دارد. در این رمان سه قسمتی، داستان دو کاراکتر به موازات هم روایت می‌شود، آنها، یک مرد و زن ژاپنی هستند که زمانی همکلاسی بوده‌اند، ولی از هم جدا افتاده‌اند. کاراکتر مرد داستان، یک رمان‌نویس و کاراکتر زن داستان، یک مربی ورزش و در عین حال یک آدمکش است، این دو، در رمان، به دنبال هم هستند.

تلفظ 9 و Q در ژاپنی شبیه هم است، بنابراین 1Q84، به صورت 1984 تلفظ می‌شود، 1984 هم، همانطور که می‌دانید، رمان مشهور و جاودانه جورج اورول است.

نسخه دوم 1Q84، در حالی به پایان رسید که کارکترهای داستان، به هم نزدیک شده بودند و در آستانه دیدار هم بودند. رمان، موضوعات اجتماعی و احساسی مثل آیین‌های مذهبی، خشونت، وابستگی خانوادگی و عشق را کاوش می‌کند.

هنوز معلوم نیست که جلد سوم این کتاب، آخرین جلد 1Q84 است یا نه. ناشر، از دادن اطلاعاتی در این زمینه سر باز زده است و تنها به گفتن این مطلب بسنده کرده است که خود موراکامی تصمیم می‌گیرد که چه زمانی داستان به پایان برسد.

جلد اول و دوم 1Q84، در سال 2009، به گفته یکی از توزیع‌کنندگان کتاب ، پرفروش‌ترین کتاب‌های ژاپن شدند. دو جلد نخست رمان، روی هم هزار صفحه هستند و جلد سوم، 600 صفحه دارد و ناشر کتاب، 2.44 میلیون جلد از دو کتاب را به فروش رسانده است.

کتاب‌های پرفروش قبلی موراکامی، جنگل نروژی، کافکا در کرانه و سرگذشت‌نامه پرندگان بادپرواز هستند. جنگل نروژی شمارگان چاپ 10 میلیونی، از زمان انتشارش در سال 1987، پیدا کرده است. موراکامی در صدر نویسندگان ژاپنی نامزد نوبل ادبیات قرار دارد.

دو جلد اول کتاب در کره جنوبی و تایوان هم قابل تهیه هستند. ترجمه انگلیسی این دو جلد، در سپتامبر سال 2011 توسط مترجم کتاب، روانه بازار کتاب آمریکا خواهد شد.

موراکامی در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند. موراکامی کتاب‌های غیرتخیلی هم نوشته است: او در سال 1995 کتابی بر مبنای مصاحبه با قربانیان انتشار مهلک گاز در توکیو نوشت. او به عنوان یک مترجم هم فعالیت کرده است و آثاری از ریموند کارور، ترومن کاپوتی، جان ایرونیگ و سلنیجر را ترجمه کرده است.

منابع: + و +


از خواندن کافکا در کرانه موراکی لذت بردم و در حال خواندن رمان «پس از تاریکی» او هستم، انگیزه من از نقل این خبر، بیشتر توجه دادن شما به آمار و ارقام فروش کتاب و کتاب‌خوانی در ژاپن و مقایسه آن با وضعیت فعلی در ایران بود.

تصور اینکه کتابی به تیراژ میلیونی برسد و مشتاقان خواندن آن در نخستین روز عرضه‌اش در برابر کتابفروشی صف بکشند، برای ما بسیار دشوار است. حتی عامه‌پسندترین رمان‌های ما هم نمی‌توانند به چنین میزان فروشی برسند، کتاب‌های جدی‌تر در ایران، شمارگانی بیشتر از دو هزار جلد پیدا نمی‌کنند!

شیفته شیوه روایت موراکامی هستم و امیدوارم زمانی ترجمه 1Q84 را بتوانیم در ایران بخوانیم.

بخوانید: صفحه‌ی ویژه‌ی «هاروکی موراکامی» در سیب گاززده


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
15 نظرات
  1. علی.ش می گوید

    با این وضعیت اقتصادی که مردم دارن، چندان انتظار نمیره که وضعیت فروش کتاب در ایران بهتر بشه (اگر بدتر نشه!)، هر چند خود مردم هم این وسط بی‌تقصیر نیستند.

  2. شبیر می گوید

    در مورد موراکامی موافقم و نویسنده‌ی خوبی است. البته من هم آرزومندم که بتوانم روزی در صف بایستم برای خرید کتاب! البته یکبار زمان انتشار آخرین کتاب هری‌پاتر ملت در ایران هم در صف ایستادند!!!

  3. مسعود می گوید

    ار موراکامی فقط همون کافکا در کرانه رو خوندم… یکبار دیگه هم تو یه پست شاراه کرده بودید به بحث مطالعه در ایران… بهرشکل فقط میشه تاسف خورد… شما البته یکم صبر کنید ترجمه انگلیسیش تو ای بوک ها شاید پیدا بشه

  4. وبلاگی می گوید

    توی مملکت ما فقط صف های شیر و نونه شلوغه
    این جور صف ها سال هاست مرده است.

  5. میثم می گوید

    دوبار برای سوالی ایمیل زدم که جواب ندادید
    در مورد اینکه تو گوگل ریدر یک لینک rss بیش از عدد 1000 رو نشون نمیده و اون افزونه ای که تو پست (چند فید نخوانده دارم) فقط جمع کل لینکهای نشان داده شده تو صفحه رو نشون میده
    بعنوان مثال بالاترین تو گودر من هنوز عدد ۱۰۰۰+ رو نشون میده
    این ضعف افزونه گریزمانگی هست یا واقعا نمیشه کاری کرد واسه این موضوع
    ممنون میشم جواب بدید

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      خودم، دقیقا نمی‌دانم ولی به احتمال زیاد اگر یکی از فیدهای یک پوشه، مثبت هزار شود، افزونه نمی‌تواند تعداد دقیق فیدها را مشخص کند.

  6. johira می گوید

    از موراکامی همه آثارش رو خوندم البته به زبان انگلیسی.تمام اثارش از سایت هایی مثل
    4shared.کم
    قابل دانلود هستند.البته فکر کنم ترجمه های ایرانی زیاد جالب در نیان چون سانسور می شن.در عین حال ایشان یکی از نویسندگان مورد علاقه من هستند خیلی خوشحالم که ازشون نوشتید.

  7. johira می گوید

    منظورم این بود :
    4shared.com

  8. عمار می گوید

    این کافکا در کرانه فکر می کنم الان توی خیلی از کتاب فروشیها تموم شده
    جالبه که هم حجم بالایی داره و قیمتش هم به نظر کم نیست
    ولی خونده میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5