ده سمبل نفرت‌انگیز فناوری!

21

آیا تا به حال نشان‌ها و سمبل‌های شرکت‌های مختلف دقت کرده‌اید؟

انتخاب و طراحی آنها دشوار است، چون روح حاکم بر یک شرکت، محصول یا حتی یک دوره از بازی‌های ورزشی باید در قالب یک موجود زنده در آنها تجسم پیدا کند.

وقتی آنها خوب باشند، باعث اشتهار و متمایز شدن شرکت و محصول می‌شوند مثل نشان تونی پلنگه که نشانی برای تبلیغ حبوبات مخصوص صبحانه یک شرکت هستند.

اما خدا نصیب نکند، وقتی آنها خوب طراحی نشده باشند، الهام بخش نباشند، حس رخوت را القا کنند، آزاردهنده باشند یا اصلا بیننده را گیج کنند!

پیداست که نشان‌ها در دنیای فناوری اهمیت زیادی دارند، دردنیایی که رقابت زیادی بین سرویس‌های اینترنتی و برنامه‌ها وجود دارد، یک نشان خوب می‌تواند باعث موفقیت یک محصول فناوری شود. آیا شما می‌توانید لینکوس را بدون آن پنگوئن‌های دوست‌داشتنی تصور کنید؟!

ما در این پست قصد داریم که 10 نشان نفرت‌انگیز دنیای فناوری را معرفی کنیم!

1- Clippy: کلیپی در بسته آفیس 97 معرفی شد و می‌خواست دستیاری برای کاربران باشد. اما متأسفانه یکی از نفرت انگیز‌ترین نشان‌ها از آب درآمد! طوری که نرم‌افزاری برای تغییر آن نوشته شد و سایت imageGenerator.net هم لطف می‌کرد و به بازدیدکنندگان خود امکان جایگزین کردن آن را با نشان قابل تحمل‌تر می‌داد. حتی سر و کله کلیپی در جشن‌های هالووین پیدا شد! تعداد ویدئوهایی تمسخرآمیز کلیپی از در یوتیوب قابل شمارش نیستند. مثلا این ویدئو را ببینید.

2- Microsoft Bob: این نشان قبل از کلیپی و در عهد ویندوز 3.1 و ویندوز 95 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مورد نفرت قرار گرفت!

3- Apple Cyberog: مایکروسافت در ساخت نشان‌های نفرت‌انگیز تنها نیست، اپل هم سابقه ساخت یک نشان سگی به نام Apple Cyberog را دارد. Cyberog ، پاسخ اپل به مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و نت‌اسکیپ بود و در دوره اوج مایکروسافت، طراحی شد، اما خوب، نشانش مثل خود مروگر، اصلا چیز محبوبی از آب درنیامد!

4- عروسک خمیه‌شب‌بازی سایت Pets.com: در طی نخستین «حباب دات کام»، سایت Pets.com تصمیم گرفت برای تبلیغ خود نشانی معرفی کند و نتوانست چیزی بهتر از این عروسک خیمه شب‌بازی که آدم را یاد جوراب می‌اندازد، درست کند!

5- Wenlock و Mandeville: در جریان تبلیغ آنلاین المپیک 2012 لندن، این نشان‌ها هم ساخته شدند. نشان‌هایی که چیز موفقی از آب درنیامدند.

6- توییتی‌هایی که نهنگی را به هوا می‌برند: این نشان هم از جمله، نشان‌های نفر‌انگیز یکی دو ساله اخیر است. تصور کنید که وقتی کاربر توییتر به خاطر ضعف زیرساختارهای لازم و سرمایه‌گذاری در توییتر، در هنگام ترافیک با این نشان مواجه شود، چه حالی به او دست می‌دهد. گرچه توییتی، نشان بسیار موفق و محبوبی است، اما این نشان پرنده و نهنگ، واقعا روی اعصاب است!

7- خرگوش زشت یاهوی هنگ کنگ: این خرگوش ارغوانی، نشان یاهوی هنگ کنگ است. خیلی‌ها این نشان را دوست ندارند.

8- خرگوش شرکت انرژایزر: خرگوش (بونی) دوراسل واقعا نشان زیبایی است، اما خرگوش انرژایزر چیزی جز تقلید هجوآمیز آن نشان موفق نیست.

9- موئت: موئت Mooouette، پرنده ترسناکی است که نشان سایت فرانسوی‌زبان OpenOffice.org است. این نشان نه الهام‌بخش است و نه تأثیر مثبتی روی بیننده می‌گذارد.

10- دوک: ‌دوک Duke نشان نرم‌افزار جاوا، محصول سان مایکروسیستم است و به اعتقاد بسیاری اصلا طراحی خوبی ندارد.

منببع این نوشته اینفورمیشن ویک بود.

پیداست که شما ممکن است با نظر نویسنده این سایت موفق نباشید و تعدادی از این نشان‌ها را آنقدرها هم بد و نفرت‌انگیز ندانید! چطور است کار دیگری بکنید و بگویید از کدام نشان‌ها، البته در حوزه فناوری، بیشتر خوشتان می‌آید.

شاید از پاسخ‌های شما برای نوشتن یک پست استفاده کردم. لطفا عکس و لینک هم لطف کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
21 نظرات
  1. مایا می گوید

    وای این پست معرکه بود دکتر واقعا همشون روی اعصاب می رفتند!!!
    پی نوشت : آقا سایت یکم مشکل داره نمی دونم چرا هی ارور می ده فکر کنم داری سرور رو بهینه می کنی،

  2. سمیه می گوید

    این شماره 5 واقعا مایوس کننده است …یعنی توی اینا کمبود طراح حسابی به چشم میاد

  3. Martik می گوید

    نگفتین که BOB چیه؟ سیستم عامله؟

  4. دختر نارنج و ترنج می گوید

    جالب بود!!! اما من از اون خرگوش انرژایزر بدم نمیاد!

  5. ali می گوید

    نه خیلی از اونا مخصوصن خرگوش صورتیه ! خیلی هم قشنگن !

  6. علیرضا می گوید

    واقعاً کلیپی اینقدر زشته به نظر من که خیلی عالیه در واقع بسیار محبوب و معروف هم هست

  7. ATR می گوید

    اگه ناراحت نمیشید این رو بگم که لوگو خودتون هم تو ذوق میزنه
    معلوم نیست پزشک هست یا پنشک یعنی فونت بهتری پیدا نکردید اون 1 معنیش چیه که از میان صفر و یک ها زده بیرون

  8. شهین می گوید

    سلامی چو بوی خوش آشنایی
    چقدر دلم براتون تنگ شده بود.هنوز فرصت نکردم پست های آخرتونو بخونم فقط خواستم بعد مدت ها بهتون سلام بدم . مثل همیشه عالی هستید . عالی عالی . دمتون گرم

  9. عزيز می گوید

    سلام.
    ضمن تشکر از نوشته ها . یه پیشنهاد داشتم. اگه ممکنه انجامش بدید.
    اینکه برای کامنتهایی هم که نوشته میشه یک سیستم امتیاز بگذارید تا خوانندگان با افزایش امتیاز آنرا به دیگر خوانندگان توصیه کنند

  10. علی.ش می گوید

    عجیبه، ولی من کلیپی رو همیشه دوست داشتم. متعجب و ناراحت هم بودم که چرا برش داشتن!

  11. زورو می گوید

    من کلیپی رو دوست دارم
    ولی کلا از راهنمایی هاش خوشم نمیاد

  12. nm می گوید

    من از پنگوئن لینوکس خیــــلی خوشم میاد!

  13. سینا می گوید

    من که اتفاقا به جز اون لوگوی مربوط به توییتر از همشون خوشم اومد 🙂

  14. ملیکا می گوید

    راستش بعضیاش عجیب بودن! مثلا کلیپی درسته حرف درست و حسابی ازش در نمیاد اما خیلی دوست داشتنیه، خصوصا وقتی به شیشه ی مانیتور میکوبه :دی
    یا خرگوشی که نماد یاهو هست
    و از همه مهم تر Faile Whale توییتر که واقعا بین کاربران محبوبه و خیلیا صرفا دوست دارن به صفحه ی ارورش مراجعه کنن و تماشا کننش!!
    اگر از من بپرسید میگم از دیدگاه من صفحه ی ارور Digg اصلا جذابیتی نداره، احتمالا تا حالا زیاد دیدینش اما برای دوستانی که ندیدن این آدرس مفید خواهد بود :
    http://laughingsquid.com/digg-oregon-trail-themed-error-page

    موفق باشید و شاد

  15. DUKE می گوید

    چطور جرات کردی در مورد DUKE اینطوری صحبت کنی!!! ):<

    پنشک!

  16. Hexa می گوید

    clippy e azizam…
    che bi ensaafan!

  17. اشکـ+ـان می گوید

    این آرم Clippy از همه بدتره!!!
    به نظر من باحالترین نشان فناوری مال شرکت apple هستش، نمیدونم چرا ولی خیلی از طرح سیب اپل خوشم میاد!

  18. نیوشا می گوید

    سلام
    عجیبه!!!!!!!!
    اما من ازشون خوشم اومد /خصوصا اون خرگوش انرژایزره

  19. iman می گوید

    maatlabe khoobi bood khoshhal misham age be webloge man ham sar bezanid. ba tashakkor

  20. احمد می گوید

    سلام.
    این مطلب در مجله علم روز و تعداد زیادی از سایتها هم دقیقا به همین شکل و حتی با همین جملات آورده شده. لطفا در صورت امکان منبع مطلب را ذکر کنید و درصورتی که اصل ترجمه از شماست پی گیر کپی های غیر مجازش باشید.

    موفق باشید

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      راستش من و وبلاگ‌نویس‌های دیگر از پیگیری انتشار بدون اجازه پست‌های خودمون خسته شدیم و به جایی هم نرسیدیم. از هر وبلاگ‌نویسی شاخصی بپرسید، موارد اینچنینی را ذکر می‌کند. من به جز روزنامه شرق و یک مجله پزشکی به هیچ نشریه دیگری اجازه بازنشر پست‌هایم را نداده ام و این دو نشریه هم با ذکر منبع، مطالبم را کار می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5