عکس‌ها و مکث‌ها

6

این یکی دو هفته چندین عکس جالب دیده‌ام که ترجیح دادم به جای اختصاص دادن یک پست مستقل به هر یک از آنها، آنها را در قالب یک پست در «یک پزشک»، در معرض دید شما قرار بدهم:

1- نینجاهای بدن: سلولی که در سمت چپ می‌بینید، سلولی موسوم به سلول‌های کشنده طبیعی یا سلول‌های Natural Killer هستند، آنها را خیلی ساده می‌توان نینجاهای بدن انسان دانست! در این عکس این سلول در حال حمله به یک سلول سرطانی در سمت راست دیده می‌شود.

عکسع وضوح بسیار بالایی دارد و در واقع واضح‌ترین عکسی است که تا حالا از یک سلول NK، در حال فعالیت گرفته شده است. این عکس سه‌بعدی را گروه پژوهشی دانشگاه «ایمپریال» لندذن با استفاده از یک شیوه کاملا تازه که توسط اعضای تیم فیزیک و فوتونیک همان دانشگاه ایجاد شده، گرفته است. در این شیوه از لیزر و میکروسکوپ‌های وضوح بالا استفاده می‌شود.

سلول‌های NK در پاسخ ایمنی به ویروس‌ها و تومورها و همچنین پیوند، نقش کلیدی بازی می‌کنند.

2- عکس‌هایی که عکاسشان جانشان را بر سر حفاظت آنها، از دست داد: در هجدهم می سال 1980، آتشفشان سنت هلن، فوران کرد، عکاسی در چند مایلی آتشفشان به نام رابرات لندسبرگ حاضر بود و هنگام فوران متوجه شد که زمان برای گریز تنگ شد و دیگر نمی‌تواند از چنک ابرهای خاکستر، فرار کند، به همین علت تصمیم گرفت، تا جایی که می‌تواند به گرفتن عکس ادامه بدهد.

برای محافظت از عکس، او دوربین و فیلم‌ها را در کوله پشتش قرار داد روی آن کشید، هفده روز بعد، پیر لندسبرگ پیدا شد که در خاکستر مدفون شده بود.

عکس‌ها در شماره ژانویه 1981 مجله نشنال جئوگرافیک چاپ شدند.

3- آبشار راین: این عکس دو روز پیش، به عنوان عکس روز نشنال جئوگرافیک منتشر شد. این عکس را Garret Suhrie گرفته است. عکس، از آبشار راین سوئیس گرفته شده است. استفاده از سرعت پایین شاتر، هنگام گرفتن عکس از سطح آب، جلوه زیبایی به آن داده است.

4- پیرترین دونده ماراتون جهان: پیرترین دونده ماراتون جهان صد ساله است و فوجا سینگ نام دارد، رکورد شخصی او در ماراتون لندن به دست آمده است که شش ساعت و دو دقیقه است. البته در 92 سالگی او مسیر ماراتون را در پنج ساعت و چهل دقیقه می‌دوید.

5- یک کوهستان مرتفع در نور ماه:

دیدن عکس در نمای بزرگ

6- عکس بی‌نظیری از خسوف ماه: این عکس زیبا را عکاسی به نام Chris Kotsiopoulos در ماه ژوئن در جریان خسوف کامل ماه در جزیره‌ای به نام «ایکاریا» گرفته است.

دیدن عکس در نمای بزرگ

او که ماه‌ها در انتظار این خسوف بود، شبی که خسوف به وقوع پیوست بسیار ناراحت شد، چرا که رخ دادن ناگهانی یک طوفان صاعقه، کار را برای او غیر ممکن کرده بود.

خوشبختانه در جریان این توفان، در یک فاصله ده دقیقه‌ای، ابرها کنار رفتند و روزنه‌ای پدید آمد که ماه از میان آن پیدا بود. عکاس هم از این فرصت، نهایت استفاده را برد.

منابع: + و + و + و + و + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. مهدی می گوید

    ماه گرفتگی خسوف می باشد نه کسوف!

  2. سینا اسمارت می گوید

    ببخشید آقای دکتر “لندن” رو “لندذن” نوشتین

    1. مرتضی می گوید

      شما هم بیکارید ها به جای استفاده از مطالب به این خوبی دنبال غلط املایی می گردید

  3. نرگس می گوید

    ممنون. عکسهای ارزشمندی بودند.
    دقت در املای کلمات به معنای احترام گذاشتن به زبانیه که از اون برای نوشتن استفاده می کنیم.
    هم سعی می کنیم از مطالب استفاده کنیم و هم نکته بین باشیم.

  4. mohsen sanei می گوید

    عالی بود غلط املایی هم بخشی از زندگی ماست سخت نگیرید

  5. مهرداد می گوید

    عکس ها بسیار جالب بودند .مرسی علیرضا جان.دوستان کل مطلب رو خوندم اخر سر کامن ها رو خوندم کل مزش پرید .چرا برخی ار ما عادت داریم دائما اشکال تراشی کنیم. شما هم تشریف بیارید یک سایت تاسیس کنید و هر روز برای چند سال اپ کنیدش .ما با آغوش باز خوانندتون میشیم.اصلا همشو غلط بنویسین ما بازم مخلص زحماتتون میشیم.نکنید بابا این کارا رو.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5