نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های پیکاپ مکث کلوت (گالری عکس)

به بهانه شروع فروش فوری این وانت پیکاپ از ۸ آذرماه به قیمت ۷۹۹ میلیون تومان

0

شرکت مکث موتور از زیرمجموعه خودروسازی ماموت خودرو، از روز دوشنبه ۸ آذرماه، فروش فوری پیکاپ مکث کلوت را آغاز کرده است.

این پیکاپ در چهار رنگ مشکی، سفید، نقره ای و آبی کاربنی و با قیمت قطعی ۷۹۹ میلیون تومان با موعد تحویل ۳۰ روز کاری عرضه می‌شود و از موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

پیکاپ مکث کلوت نسخه سفارشی‌سازی شده از خودروهای دایون V5 و فودای F22 چینی است که با توجه به شرایط ایران، مشخصات فنی آن‌ها تغییر یافته است. نام این پیکاپ «کلوت» از ترکیب دو عبارت «کل» به معنای روستا و ده و «لوت» تشکیل شده و به تپه‌های شنی دشت‌های کویر لوت اشاره دارد.

با توجه به ۲۱۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری، انتظار می‌رود یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های موجود در بازار ایران باشد و با تکیه بر خدمات گسترده ماموت خودرو در سراسر کشور، خدمات پس از فروش مناسبی داشته و از طریق فروش بالایی را تجربه کند.

در خارج از ایران، پیکاپ مکث کلوت با دو مدل گیربکس دنده‌ای و گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود ولی فعلا شرکت مکث موتور برای ایران تصمیم گرفته است مدل دارای گیربکس ۶ دنده‌ای دستی را عرضه کند. مکث کلوت گفته است مدل گیربکس اتوماتیک از خرداد ماه سال ۱۴۰۱ وارد خط تولید می‌شود. در ایران این وانت با موتور ۲۴۰۰ میتسوبیشی عرضه می‌شود.

این خودرو از سیستم مدیریت پایداری برخوردار بوده و با دو ویژگی اساسی ترفنسفرکیس ۳ حالته (دیفرانسیل، کمک سبک و کمک سنگین) و دیفرانسیل عقب لغزش محدود وارد بازار ایران خواهد شد. در این وانت از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و فنر شمشی در عقب سود می‌برد که باعث می‌شود در مسیرهای کوهستانی و آفرود یا مسیرهای پیست مسابقه، سواری نرم و راحت با کمترین تکان‌ها برای سرنشین‌ها داشته باشد.

وانت پیکاپ کلوت اگرچه سیستم مدیریت پایداری نسبتا خوبی دارد ولی از یک عیب بزرگ نیز رنج می‌برد که آن فرمان‌پذیری ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار است.

امکانات رفاهی و ایمنی پیکاپ مکث کلوت نسبت به پیکاپ‌های دو دیفرانسل دیگر بازار ایران مناسب است ولی اصلا قابل مقایسه با خودروهای کراس‌اوور این روزها نیست.

این خودرو دارای یک صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی، صندلی‌های چرمی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل، آیینه‌های جانبی برقی با گرمکن، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، سیستم کنترل کشش و تهویه مطبوع اتوماتیک است.

با این وانت تا ۱ تن بار جابه‌جا می‌شود که برای یک پیکاپ بسیار خوب و مزیت بزرگی است. برای مسیرهای آفرود سبک می‌توانید روی خودروی کلوت حساب باز کنید و حتی از سواری با آن لذت ببرید ولی در مسیرهای آفرود سنگین، دچار دردسر می‌شوید و انتظار شما را برآورده نخواهد کرد. به‌ویژه، وقتی که بدانیم زاویه ورود (حمله) آن ۲۹ درجه و زاویه خروج (فرار) آن ۲۴ درجه است.

اولین سری فروش پیکاپ مکث کلوت از ۸ آذرماه شروع شده است و همان‌طور که اشاره شد در چهار رنگ و با قیمت قطعی ۷۹۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. به گفته مکث موتور، هدف‌گذاری شده است روزانه ۲۰ دستگاه کلوت تولید شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه کلوت تولید و به فروش برسد. این میزان تولید برای سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰۰ دستگاه کلوت می‌رسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.