وقتی باتری «اجتماعی» شما خالی می‌شود! چه کنیم که بدون اینکه انزواطلب به نظر برسیم، خودمان فرسوده نشویم!

0

آیا دعوت به یک مهمانی بدترین اتفاق ممکن برای شما نیست؟ اوه، آن باتری‌های اجتماعی شما چندان قوی نیستند! به نظر می‌رسد همیشه زود شارژ تمام می‌کنند، اینطور نیست؟ اوضاع تا وقتی که باتری شما شارژ است خوب است؛ اما بعد تاریکی همه حا را فرامی‌گیرد و از معاشرت احساس خستگی می‌کنید. تحریک‌پذیر و بی‌حوصله می‌شوید و به دنبال جایی برای تنهایی می‌گردید.

شما درونگرا هستید. اما جایی برای نگرانی نیست. با ترفندهایی می‌توانید همچنان یک درونگرای موفق باشید و از پس دشوارترین کارهای اجتماعی هم برایید.

اینها ترفندهایی برای شما هستند:

  1. در مورد احساسات خود صادق باشید

اگر از نظر اجتماعی احساس خستگی می‌کنید، ممکن از نوسان خلق خود، خودتان مضطرب شوید. اولین و مهمترین تکنیک برای اینکه تمام انرژی شما تخلیه نشود این است که راهی برای نه گفتن پیدا کنید و در مورد احساسات خود صادق باشید.

با همکاران نزدیک خود در مورد احساس خود نسبت به میهمانی یا مراسمی که به آن دعوت شده‌اید صحبت کنید و اینکه چرا اوقاتی برای تنهایی نیاز دارید. اگر حس می‌کنید آنها از نوع همکاران خوب و دارای قوه درک نیستند، همیشه گزینه‌ای برای بهانه آوردن وجود دارد. اما دست آخر یک «نه» قاطع از همه چیز بهتر است.

2- استراحت و وقفه‌های متناوب بعد از اجتماعی شدن

وقتی بعد از معاشرت احساس خستگی می‌کنید، طبیعت‌گردی یا حتی قدم زدن در خانه یک تکنیک مفید برای پاکسازی ذهن شماست. تمام استرس و اضطراب ناشی از تعامل اجتماعی با این کار از بین می‌رود.

  1. کارهای خود را عاقلانه مرتب کنید

شما مجبور نیستید در هر رویدادی که برگزار می‌شود شرکت کنید. رویداد‌هایی را که برای شما مناسب است مرتب کنید. رویداد‌هایی را انتخاب کنید که مغز شما را تحریک می‌کنند و به نظر شما جالب هستند. همچنین می‌توانید بین جلسه‌ها یا رویدادها و مهمانی‌ها فاصله‌گذاری کنید.

  1. مکالمه را به سمت موضوعات جالب‌تر هدایت کنید

همه بخش‌های یک مکالمه نمی‌تواند مطابق سلیقه شما باشد، اینطور نیست؟ مکالمات نیز در درون خود سرفصل‌های فرعی دارند. اگر از نظر اجتماعی احساس خستگی می‌کنید، همیشه می‌توانید در مورد موضوعی مورد علاقه خود سوالی بپرسید.

باتری اجتماعی شما می‌تواند از طریق این ترفند ساده تقویت شود. مغز شما می‌تواند روی موضوعات جالب‌تری از صحبت‌های بیهوده تمرکز کند. به یاد داشته باشید، یک سوال می‌تواند فرصت طولانی را به شما بدهد!

  1. به سادگی فقط گوش کنید، صحبت نکنید

گوش دادن می‌تواند هدیه‌ای برای همراه شما باشد. تعداد محدودی از مردم می‌دانند چگونه در این دنیا گوش دهند. وقتی از صحبت کردن خسته شدید، ققط گوش کنید و در دنیای خود باشید.

به این ترتیب می‌توانید اجتماعی باشید بدون اینکه خسته شوید. این تکنیک به ذهن شما کمک می‌کند تا برای مدتی آرام شود.

  1. فهرستی از کار‌ها و چیز‌هایی که دوست ندارید تهیه کنید و به نزدیکان خود بدهید

البته این فهرست عملا به درد دادن به دوست خیلی نزدیک و اعضای درجه یک خانواده می‌خورد. فهرستی از چیزهایی بنویسید که هنگام تهی شدن از انرژی انرژی دوست ندارید انجام دهید و برای شما ناخوشایند است، این طوری دیگر لازم نیست هر بار برای انجام ندادن آنها عذر بخوهید و بهانه جور کنید.

  1. تا وقتی از انرژی خالی نشده‌اید، فرار کنید

وقتی باتری اجتماعی شما تمام شد باید به معنای واقعی کلمه فرار کنید. وقتی مضطرب، تحریک‌پذیر و بی حوصله شدید، زودتر به مکان آرامش خود بروید بروید و بیشتر خود را معرض مواجهه با شرایط سخت نگذارید.

  1. سایلنت بودن خوب است!

اصلا لازم نیست همه نوتیفیکیشن‌ها را زیر نظر داشت باشید و به هر پیامی زود جواب دهید. اینها به تدریج نه‌تنها شما، بلکه هر آدمی را که می‌خواهد خلاق باشید را می‌فرسایند.

یکی از تکنیک‌هایی که می‌توانید خود را از تخلیه اجتماعی نجات دهید، رعایت یک دوره «مزاحم نشوید» است. تلفن خود را در حالت پرواز یا سایلنت بگذارید.

  1. بپذیرید که درونگرا هستید و این اصلا نقص نیست

بعضی درونگرا هستند ولی طبق آموزش‌های غلط دوران کودکی و نوجوانی این را یک نقض می‌دانند و نمی‌دانند یک صفت است. درونگراها می‌توانند مدیر و رهبران اجتماعی و سخنران‌های خوبی باشند و جنی تا وقتی که باتری اجتماعی‌شان پر است در جمع‌ها خوش‌مشرب و بذله‌گو باشند.

ولی باید پذیرند که درونگرا هستند و خودشان را مجبور به تغییر نکنند و نیز شریک زندگی اننتخاب نکنند که بخواهد به خیال خودش آنها را تغییر بدهد یا بدتر از آن از روی بدجنسی آنها را در چالش‌های حضورهای اجتماعی پیاپی قرار بدهد تا یک لحظه بلغزد و عصبانی یا از نظر عاطفی ناپایدار به نظر برسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.