پذیرش نویسنده «همکار» در یک پزشک در زمینه گجت و فناوری

45

چند روز پیش فرصتی دست داد و برای شناسایی راهکارهایی برای توسعه «یک پزشک»، با شماری از دوستان آنلاین مشورت‌هایی انجام دادم.

یکی از نکاتی که دوستان به درستی متذکر شده بودند این است که بهتر است من در وبلاگ یک پزشک، از حالت یک نویسنده صرف به درآیم و سعی کنم علاوه بر تمرکز بر مطالب مورد علاقه‌ام و به نوعی مسئولیت سردبیری را به صورت محدود امتحان کنم.

آنها برای من نوشته بودند که گرچه برخی از پست‌های طولانی یک پزشک باعث متمایز شدنش می‌شود و حلقه خاصی از خوانندگان را جذب می‌کند، اما باعث می‌شود که من از عهده برخی از مطالب و خبرهای روز برنیایم.

دوستان نوشته بودند که برای این کار باید به دنبال یک تیم منسجم باشم، گرچه یک پزشک در دوسه ماه به صورت محدود، تیمی بودن را قبول نویسندگان مهمان و بهره بردن از یاری‌های بی‌چشمداشت آنها، آزمایش کرد، اما دوستان پیشنهاد کردند که این بار به صورت منظم‌تری این کار را انجام بدهم.

انتقادات دیگر در مورد وضعیت نسخه موبایل یک پزشک بود که در اینجا قول می‌دهم به زودی این مشکل فنی کاملا برطرف شود. مسائل دیگری هم مطرح شد که من سعی می‌کنم به صورت تدریجی روی یک یک آنها کار کنم.

واقعیت این است که در یک پزشک در حال حاضر دست‌تنها هستم، عمده دلیل نوشتن من هم «عیش مداومی» و لذتی است که نوشتن برای من فراهم می‌آورد. من از اشتراک مطالبم با حلقه خوانندگانم لذت می‌برم و دوست ندارم هیچ چیز نه مانع آن لذت شود و نه آن ارتباط دوست‌داشتنی.

در یکی از گام‌های کوچک برای بهتر کردن «یک پزشک»، تصمیم دارم یک یا چند نویسنده همکار در زمینه فناوری (عمدتا گجت‌ها) جذب کنم.

برای اینکه کار شکل حرفه‌ای‌تری پیدا کند، به نویسندگان همکار بابت پست‌هایشان به تناسب سطح مقالات، مبلغ 15 تا 22 تومان بابت هر کلمه پرداخت خواهد شد. بدیهی است که این پرداخت، جوابگوی لطف دوستان نخواهد بود. اما گمان می‌کنم، اگر از ابتدای کار به صورت شفاف و دست‌کم به صورت نمادین، جنبه رسمی‌تری به همکاری‌ها داده شود برای هر دو طرف بهتر باشد و به علاوه من می توانم جسارت پیدا کنم و از همکار یا همکاران درخواست ویرایش مقالات بکنم یا از آنها بخواهم که وقت عزیزشان را صرف نوشتن مقاله‌ای برای حقیر کنند.

از سوی دیگر خوانندگان یک پزشک با حساسیت‌ها و انتظارات به‌جایی که دارند، مطالب یک پزشک را با دقت می‌خوانند، آنها به حق، دوست ندارند که اینجا عرصه آزمون و خطا و یا مطالبی باشد که با کلیت مطالب دیگر، در تضاد و ناهماهنگی باشد، آنها دوست ندارند که مطالبی شتاب‌زده برای پر کردن و خالی نبودن عریضه در وبلاگ کار شود.

این حساسیت‌ها را که از اعتماد خوانندگان ناشی می‌شود، گرامی می‌دارم و بنابراین ناگزیرم شرایطی برای عزیزانی که قصد همکاری دارند، در نظر بگیرم:

– پیش از هر چیز داشتن «بینش»‌ای درست در مورد گجت‌ها و فناوری. در یک پزشک دنبال یک مترجم صرف نیستم. نیک می‌دانید که حتی بهترین مترجم‌ها، اگر در زمینه چیزی که می خوانند، اشراف لازم را نداشته باشند، مطلب گنگی تحویل خواهند داد.
به صورت خلاصه بنویسم، دنبال گیک‌های گجت و فناوری هستم! گیک‌هایی که خالی از تعصب، قادر به مقایسه، قضاوت منطقی و بررسی گجت‌ها یا سرویس‌های اینترنتی باشند.

– داشتن قلمی خوب، جمله‌بندی روان، رعایت نقطه‌گذاری درست، توانایی پروراندن مطالب.

– ارجح این است که سابقه همکاری‌ای با نشریات یا وبلاگ‌های دیگر داشته باشند.

– وقت لازم برای همکاری داشته باشند، حجم مقالات فاز اول دست‌کم 30 مقاله در ماه خواهد بود. پس باید این وقت آزاد را داشته باشند و ترجیحا همیشه آنلاین باشند!!

– با وردپرس و ویرایش ابتدایی عکس‌ها آشنایی داشته باشند.

اگر حس می‌کنید این شرایط و توانایی‌ها را دارید به ایمیل ALIREZAMAJIDI در جی‌میل، پیامی بفرستید و در آن این موارد را مشخص کنید:

– نام
– آدرس وبلاگ
– سابقه هکاری با نشریات و وبلاگ‌ها و رسانه‌ها
– نمونه مقالات نوشته شده
– زمینه مورد علاقه

از اینکه با این پست، وقت خوانندگان را گرفتم، عذر می‌خواهم.

در پایان خوانندگان عزیز اگر پیشنهاد و یا انتقادی از یک پزشک دارند، می‌توانند لطف کنند و  در قسمت کامنت با من در میان بگذارند.

ممنونم.

پی‌نوشت: دوستان زیادی با من تماس گرفته‌اند و داوطلب شده‌اند. سابقه برخی از این دوستان و علاقه‌مندی برخی دیگر درخشان است. دو سه روزی طول می‌کشد که پیشنهادها را مرتب کنم و تصمیم‌گیری کنم. اگر به ایمیل شما فعلا پاسخ داده نشده به خاطر مشغله این دو سه روزه من است که فرصت چندانی برای آنلاین شدن به من نداده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
45 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    اینکه بابت هر کلمه پول بدید فکر می‌کنم باعث میشه بعضی‌ها بخاطر پول بیشتر یه مطلب رو الکی کش بدن و بی جهت طولانی کنن
    هرچقدر هم که مطلب طولانی‌تر باشه خواننده کمتری رو جذب می‌کنه
    شاید بهتر باشه رنج قیمت رو برای هر پست در نظر بگیرید مثل نارنجی یا وبلاگ‌های گروهی دیگه …

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این هم پیشنهاد خوبی است. البته تصور می‌کنم که کسانی که محبت می‌کنند و درخواست نویسنده مهمان شدن در یک پزشک می‌دهند، مسئله مالی در اولیتشان نباشد. مسلما من بر کیفیت پست‌ها نظارت خواهم کرد.

  2. محمد می گوید

    از نظر من تصمیم خوب، درست و مناسبی گرفتید.
    فقط از یک دیدگاه شما به تعجب اومدم:
    “حجم مقالات فاز اول دست‌کم ۳۰ مقاله در ماه خواهد بود.” !!؟؟
    این یعنی روزی یک مقاله! آیا می توان از چنین حجم کاری انتظار کیفیتی بالا را داشت؟ اون هم برای کسانی که این کار مطمئناً کسب و کار اولشان نیست!
    تا جایی که با شما آشنایی دارم و علاقه ی مشترکی که به “سبک اپل” داریم، بهتر نیست “تمرکز” و “تولید محتوایی عالی” رو به بهای محصولاتی کمتر بپذیریم؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      30 پست گجت و فناوری، چیز چندان بالایی نیست. کمی صبر کنید، اصلا در یک پزشک قصد نداریم به سبک وبلاگ‌های دیگر گجت معرفی کنیم!

  3. بهنام می گوید

    خیلی علاقه مندم، اما فکر کنم دو مورد از پیشنیازها رو ندارم، یکی سابقه وبلاگ نویسی حرفه ای، یکی نداشتن وقت
    با آرزوی رونق هرچه بیشتر وبلاگتون

  4. sois می گوید

    علل حساب اومدم که رو تبلیغاتت کلیک کنم که یه جوری به هزینه مقالات کمک کرده باشم
    در طول سال هایه زیادی از نوجوانیمون، کما بیش اتفاق نظری در مورد مجله دانشمند، به عنوان یک منتشر کننده دوست داشتنی محتوی علمی و فناوری و پرورش دهنده رویا پردازی، وجود داشته
    شما هم در افق این سایت دور نشدن از مشخصه هایی مثه “دوست داشتنی” و “پرورنده رویا پردازی” رو در نظر داشته باش،
    چون به مرور مخاطبین زیادی، در همون سنینی که به سختی خوراکی جز اون مجله برامون پیدا می شد، به بازار مصرف اطلاعات اضافه خواهند شد. با این تقاوت که مواجهند با تعداد زیادی منتشر کننده محتوی، پس به مطالبی به جز مقالاتی که در وبلاگ های معروف آورده و همرمان در وبلاگ های فارسی تکرار میشه نیاز داری.
    با بر آورده 30 مقاله در ماه و جذب حد اقل دو همکار، به طور ناخواسته حجم مطالب منتشر شده بالا میره و از حیث محتوی امکان شبیه شدن اینجا رو به نارنجی زیاد میکنه، مواظب این مورد هم باش.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      من سبک و دیدگاه خاص خودم را به نویسندگان مهمان منتقل خواهم کرد، خود من سخت‌گیرتر از چیزی هستم که فکر می‌کنید. از این بابت نگران نباشید!

  5. aliehsan33 می گوید

    به نظر بنده این کار شما،کمک بزرگی به پوشش دادن سطح وسیع تری از علایق خوانندگان شما خواهد کرد.البته امیدوارم پست های نویسندگان مهمان باعث کم شدن تعداد پست های شما نشود:)
    و این دیدگاه شما که صرفا یک مترجم خوب یک آی تی نویس خوب نیست بسیار بنده را خوشحال کرد،به امید ترویج این فرهنگ….

  6. saman می گوید

    بسیار عالی دکتر جان موفق باشی
    امیدوارم کمی سختگیری بە خرج بدی در مورد پستهایی کە با آمدن نویسندهای جدید تو وبلاگ گذاشتە میشە .
    من بە طور مداوم بە وبلاگ سر میزنم و میتونم بگەم ٩٠ درصد پستها رو میخونم و جدای استفادەهای دیگە بسیار هم برام لذت بخشە خوندن این وبلاگ.
    تنها انتقادی کە بە نظر من بە وبلاگ واردە همین کەم بودن محتواست
    من بە شخصە شدە در روز چند بار بە وبلاگ سر بزنم و ولی پست جدیدی نبینم.
    بە نظر من زیاد شدن نویسندە بسیار عالییە بە شرطی کە زیاد شدن نوشتەها لطمەای بە بار محتوایی وبلاگ نزنە
    موفق باشید

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      یک پزشک به خاطر مشغله من، بعضی از روزها دچار سکته و نداشتن پست می‌شود، امیدورام این نقص برطرف شود.

  7. سهیل قدری می گوید

    سلام من وقتی این پست رو خوندم هم خوشحال شدم هم ناراحت
    خوشحال شدم چون که به فکر توسعه مطالب و نویسندگان افتادین
    ناراحت چون می خواین روی یک موضوع خاص مثل گجت تمرکز کنین
    به نظر من- صرفا نظر شخصی – یک پزشک حسن شهرت اش توی نوع مطالب متفاوت و گوناگونش هست نه یک موضوع خاص
    پس چرا همطن روند رو با سردبیری موفق خود علیرضا با همین تنوع نمی بره جلو و به جای جلب نویسنده های خاص یک زمینه فراخوانش رو برای مطلب های جالب متنوع نمی ده!
    منظورم چیه؟ به جا نویسنده برای گجت، مطلب بگیر از نویسنده ها! اون هم نه گجت هر مطلبی که به ساختار یک پزشک می خوره!
    می شه یه راهنمای نگارش گذاشت تو یک پزشک بگی با این ساختار و … آخرش هم سردبیر بررسی و تایید می کنه!
    نمی دونم ها اما من که یک پزشک رو بخاطر مطالب متفاوت و متنوع دوست دارم و دوست دارم اینجور مطالبش زیاد و زیاد و زیاد تر بشه
    سپاس

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      پیدا کردن نویسنده همکار در زمینه فناوری بسیار آسان‌تر از زمینه‌های دیگر است. این را هم در نظر بگیرید که من نمی خواهم لذت نوشتن را از خودم دریغ کنم و اگر همه چیز درست پیش برود، فرصت بیشتری برای من برای نوشتن در موضوعات مورد علاقه‌ام فراهم خواهد شد.

  8. ستار . م می گوید

    درود بر شما
    فکر خوبی است.نویسنده بیشتر می تواند به تنوع محتوای سایت کمک بزرگی نماید.اما من از این نگرانم که “یک پزشک” نیز کلیشه وبلاگ های دیگر که در زمینه گجت ها می نویسند را ، پیش گیرد و به ارسال پست ها و اخبار تکراری بپردازد.
    من به شخصه “یک پزشک” را برای نوشتن پست های متفاوت دوست دارم و امیدوارم این رویه تغییر نکند.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اصلا به انتشار اخبار تکراری و روتین علاقه‌ای ندارمع‌از این بابت خیالتان راحت باشد!

  9. فرزاد.م می گوید

    دکتر جان ان شاءالله دارید نویسنده میگیرید کلا نشه گدجت که هرچی اومد بزارید.
    مثلا به نظر من اول ایده ها رو جمع کنید بعد ایده های تاپ مانند آنباکس و شرح گدجت ، Compare یا مقایسه ، معرفی ابزارهای اضافی اون گدجت در پست ، بررسی نقاط ضعف و قوت اون ، داشتن یه ویدئو آنباکس گدجت از یوتوب و موارد ایده ای مثل این.
    الان همه سایت فناوری گدجت دارن میزنن پس یه مقدار منابعتون باید جز Engadget و اینا باشه و منابعی داشته باشید که خاص و عالی باشن

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سلام، مسلما سعی خواهم کرد، در این سمت حرکت کنم، در «یک پزشک» هیچ وقت فرهنگ محوشدگی در برابر گجت‌ها را دنبال نکرده‌ام و این حساسیت شما هم به نویسندگان منتقل خواهد شد.

  10. Jellyfish Security می گوید

    اگر چند نویسنده مهمان به سایت اضافه بشه با پست های خودتون میشه چیزی در حدود 3 – 4 پست تکنولوژی در روز. من فکر می کنم این حجم پست با قالب فعلی “یک پزشک” هماهنگ نباشه چون به راحتی طی چند روز پست هایی ک تازه هستند به آرشیو می روند و در صفحه اول قابل مشاهده نخواهند بود. پیشنهاد می کنم که یک فکری هم برای قالب بکنید تا مطالب مثلا هفته اخیر بهتر و راحت تر در دسترس باشند…

  11. مهدی غیاثی می گوید

    من فقط می ترسم که یک پزشک تبدیل بشه به چیزی شبیه به نارنجی… حواستون باشه 😀
    و چیز دیگه این که من یک پزشک رو به سبک همین یک پزشک دوست دارم. امیدوارم سختگیری های شما از سبک یک پزشک محافظت کنه…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      پاسخ من رو به کامنت‌های دیگر بخونین مطمئن می‌شین که سبک من دست‌نخورده باقی می‌مونه! بالفرض هم تخطی از موضع دیدین، گزارش بدین!

  12. لیلا می گوید

    راستش برای من که از سال 85 دارم وبلاگتون رو میخونم کمی ترسناکه هرچند که تجربه قبلی نویسنده مهمان داشتن بد نبودو امیدوارم که موفق باشیداما نمی دونم چرا بعضی از خواننده ها فکر می کند یک پزشک باید تبدیل به یک پزشک نیوز بشه و روزی چند مطلب متنوع داشته باشه هرچند که این هم بد نیست اما نه به هر قیمتی (هر چند جواب کامنتها رو خوندم حالم بهتر شد)

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ببینید، پیشنهاد سوژه از سوی خودم صورت می‌گیره، در پی درست کردن یک شبه‌خبرگزاری یا پوشش همه اخبار گجت‌ها نیستم، بلکه هدفم کار کردن سوژه‌های جذابی که هر روز در لیستم قرار می‌گرفتن و به خاطر نبود وقت، از دست می‌رفتن.

  13. شهین می گوید

    سلام از پیشنهادتون خیلی خوشم اومد. اما چرا فقط در مورد گجت ها. دقت کردین که 80تا 90 درصد پست های آخرتون همش در مورد اپلیکیشن ها و گجت ها و اپل و … است؟ مخالف نیستم . اما من با پرداخت شما به هنر باهاتون آشنا شدم و دوست دارم در این مورد هم مثل قبل پست های خوبی ازتون داشته باشم. توی تلویزیون و ماهواره و اینترنت پر شده از معرفی اپلیکیشن ها و گیک ها و تبلت ها و …
    حس نوستالژیک مون داره از بین میره .
    پایدار باشید و مثل همیشه سربلند

  14. احسان می گوید

    سلام دکتر جان
    همه ی ما که به وبلاگ شما علاقه داریم و حداقل روزی یک بار به آن سر میزنیم به خاطر شیوه ی جدید و به نوعی نوین آشنایی با فناوری روز است و امیدواریم که بتوانید چند نویسنده ی تخصصی رو جذب کنید تا مطالب بیشتر و بهتر و با همون سبک رو در وبلاگ یک پزشک شاهد باشیم
    به قول معروف خیر ببینی دکتر جان

  15. Goldenstarc می گوید

    فکر میکنم زیاد فکر بدی نباشه که نویسندگان رو از هم دیگه تفکیک کرد یعنی هر کسی در یک زمینه پست یده تا هم عدل رعایت شه
    و هم طرفداران راضی بمونند

  16. آرش... می گوید

    شخصا به دنبال طیف هایی هستم که شما به اون میپردازید از مقالاتی که خودتون انتخاب میکنید تا نوشتن از سفارش چاپ تصاویر آنلاین …ازخرید کتاب از آمازون یا معرفی کتابهایی که دوست دارید گرفته تا گله گلایه های منطقی از بخشهایی که مد نظرتونه و و و
    خوبه که دوستان باشند ولی محوریت قلم زدن های این وبلاگ با طعم افکار شماست که وبلاگ یک پزشک رو برای من منحصر به فرد میکنه…
    طی این سالها، شناخت ذائقه شما به طور ناخودآگاه منو به سمت یک حس خاص مثل احساسی که به یک دوست داری برده… 🙂
    شما از طریق وبلاگتون و از طریق حضور همیشگیتون حتی با نوشتن یک مقدمه یا حرف دل قبل از پست میهمان به نقطه ای رسیدید که منجر به یک پیوند عاطفی بین شما و کاربران شده… امیدوارم این دستاورد گرانبها رو کمرنگ نبینید و در چک لیستتون در صدر مدیریت وبلاگتون قرار داشته باشه…
    چه بسیار وبلاگهایی که کلا اخبار انگجت و ویرد و گیزمودو و گیزمگ رو واو به واو ترجمه میکنند مثل نارنجی ، زومیت، وبلاگینا ، گویا آی تی و و و
    پس مطمئن باشید خبری از دست نمیره …وبلاگ شما حسن شهرتش در سبک ارتباط شما با مخاطبانتونه…کاش خواهر گرامیتون هم از مشغله ها رهایی پیدا کنند و به شما در پیش بردن وبلاگ کمک کنند…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در پاسخ به کامنت‌های دیگر خوانندگان هم گفتم، اصولا علاقه‌ای به بازتاب ساده اخبار فناوری ندارم، انتخاب مقالات سنجیده صورت خواهد گرفت و شما با مستی از خبرهایی که به راحتی در انگجت و گیزمودو پیدا می‌کنین، بمباران نخواهید شد.

      1. آرش... می گوید

        متوجه فرمایش شما هستم. پاسخ شما رو نسبت به کاربران دیگه از پیش خوندم منتهی حرفمو ظاهرا خوب بیان نکردم.
        حضور شما در مقالات تاثیر گذاره
        راستی یک پیشنهاد
        حق القلم نویسندگان رو بعد از قرار دادن در وبلاگ بپردازید در صورتیکه اون پست با استقبال بیشتری مواجه شد یا از نظر خودتون بسیار عالی بود یا وقت و فکر بیشتری رو نویسنده صرف پست کرد مبلغی رو به عنوان پاداش به اون نویسنده به همراه حق القلمش بپردازید. اینجوری حق نویسنده ای که بیشتر تلاش کرده نمیسوزه در عین حال رقابت برای ارائه پستی بهتر در بین نویسندگان بوجود میاد

  17. محمد سلطانی می گوید

    سلام دکتر جان، وبسایت خیلی خوبی دارید.
    راستش چون می دونم سایت معتبر و علاقه مندان زیادی دارید یک *پیشنهاد به ذهنم اومد که گفتم با خوانندگان و شما در میان بگذارم.

    *هزینه ای که می خواهید برای هر کلمه یا هر چیزی به دوستانی که می خواهند باهاتون همکاری کنند رو بیشتر کنید اما مسابقش کنید، مثلاً از طرف تمام نویسنده های همکارتان فقط2پست در روز قبول کنید، اما هزینه ای که می خواستید مثلاً به 6 تا پست رسیده رو بدید به همون 2 پست بدید، فکر می کنم اینجوری نویسنده ها حواسشون خیلی بیشتر جمع باشه و سایت هم معتبر تر بشه.
    به امید موفقیت روز افزون.
    دوست حقرتان محمد سلطانی….

  18. پویا می گوید

    ضمن عرض ارادت یک سوال دارم. چرا عنوان مقاله را به خودش لینک می دهید؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      لینک دادن بهش آسون می‌شه. شما تصور کنید که دسته‌ای از مردم با افزونه‌ها فایرفاکس یا کروم، روی عنوان راست کلیک می‌کنن و بعد وارد دیگو یادلیشس و … می‌کنن. این یکی از علت‌هاش هست.

  19. سامان بزرگمهر می گوید

    چرا فقط فناوری ؟ من و خیلی ها می توانیم در زمینه علم و سینما به شما کمک کنیم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      خوب این فراخوان مانعی برای ارسال مقالات دیگر نیست. هر وقت سوژه‌ای داشتید در زمینه‌های دیگر با من در میان بگذارید، در صورتی که مناسب باشه در یک پزشک منتشر می‌شه.

  20. مازیار می گوید

    سلام. یکی از نقاط قوت این وبلاگ همیشه کیفیت مقالات و دید متفاوت آن است. یه جوری 1پزشک تبدیل به برند شده برای من، مثل Made in Germany!
    این وبلاگ بیش از یک وبلاگ فناوری است. شاهدش هم پست‌های پزشکی، سینمایی، فوتبالی و غیره است. پیشنهاد من اینه که در کنار مقالات فناوری که قصد دارید بهشون بیشتر بپردازید یکی دو حوزه‌ی از قلم افتاده در این وبلاگ رو هم توسط همکاران جدید پوشش بدید: یکی موسیقی و دیگری اتومبیل.
    در زمینه‌ی گجت‌ها به سختی میتوان مطلب متفاوت تولید کرد، چون وبلاگهایی مثل نارنجی اشراف کامل دارند، اما پتانسیل بالایی برای تولید مطالب دست اول در زمینه‌ی موسیقی توسط با سوادهای موسیقی وجود دارد (مانند معرفی سبک‌های موسیقی ایرانی، آثار برجسته‌ی موسیقی کلاسیک و سبک‌های آن و یا حتی معرفی ترانه‌های روز).
    در زمینه‌ی اتومبیل هم اگر کسانی باشند که ورای خصوصیات ظاهری و اطلاعات کاتالوگی مانند اسب بخار و تعداد سیلندر به ویژگی‌های علمی در روند طراحی و مهندسی با زبان ساده بپردازند به نظر شخصی من میتواند جالب باشد.
    با سپاس

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در زمینه خودرو و هوانوردی وبلاگ خوبی به فارسی نداریم، خیلی دشواره پیدا کردن آدمی در این زمینه.

    2. piano می گوید

      به شدت با پیشنهاد دوستمون در زمینه موسیقی موافقم…جاش به شدت در وبلاگ وزینی چون وبلاگ شما خالیه…

  21. سعید شعبانی می گوید

    علیزضا جان من هم با تصمیم شما موافقم اما به دلیل حجم بالای مطالب درخواستی شما و آنلاین بودن مادام نمی توانم این مسئولیت را بپذیرم.

  22. ابراهیم می گوید

    جناب آقای مجیدی یک ایمیل مبنی بر این فراخوان براتون فرستادم

    منتظر پاسخ شما هستم!

  23. mo می گوید

    به نظر من این وب سایت بهتره روی مقاله نویسی تمرکز کنه.
    من مقالات تخصصی شما که تقریبا می‌شه گفت ترکیبی از علوم پزشکی و دنیای فیلم و کامپیوتر و … هست رو خیلی دوست دارم و دنبال می‌کنم ولی متاسفانه اخبار تکنولوژی یا معرفی فلان برنامه رو زیاد نمی‌پسندم.
    وب سایت های دیگه ای هستند که در معرفی گجت ها و اخبار فناوری خیلی بهتر عمل می‌کنند چون فقط روی اون مطالب تمرکز دارند.

    به نظر من اگر وب‌سایت شما روی موضوعات بین رشته‌ای که یک طرفش دنیای IT هست تمرکز کنه (IT و فیلم، IT و پزشکی، IT و موسیقی، IT و روانشناسی و…) و در مورد اونها ترکیبی از مقاله و خبر بنویسه خیلی جذاب تر و حرفه ای تر می‌شه و مهم تر از اون وب‌سایتی می‌شه که منحصر به فرد خواهد بود.

  24. علی می گوید

    با سلام
    من از خوانندگان یک پزشک هستم اون چیزی که توی این وبلاگ برای من جذابیت داره و از سایرین متمایز می کنه نگاه عمیق تر یک پزشک به فناوری هست با این که به تصمیم شما احترام میزارم اما این نگرانی رو هم دارم که یک پزشک هم مثل بقیه جاها تبدیل بشه به محلی برای مطالب سطحی فناوری مثل دعواهای حقوقی فلان برند با بهمان برند و اینکه رئیس این کمپانی توی راهرو دادگاه به رئیس اون کمپانی چی گفت و از این جور خبرها. و مجبور باشی با ذره بین دنبال خبرها و مطالب با ارزش بگردی داخلش.
    امیدوارم در یک پزشک جدید همچنان رویکرد سابق در انتشار مطلب حفظ شود.

  25. کامبیز می گوید

    چرا در مورد فیلم نمی نویسید خیلی از بازدید کنندگان سایت فیلم باز هستننن
    آخه مگه چند نفر اپل دارنکه شما بیشتر تمرکزتون رو روی اپل گذاشتید؟

  26. عماد می گوید

    خوشحالم که توی لاک خودتون نمی مونید و به فکر بهتر کردن هستید.
    عاملی که باعث میشه امثال من جذبش بشن و حتی با افتخار به تقلید ازتون بپردازه پست هایی بود که با علاقه به سراغش رفتید و اونقدر با حس نوشتینش که حتی ما رو هم بهش علاقه مند کردید.

    مثلا من یک مهندس مکانیک بر خلاف تصورم نسبت به مباحث پزشکی علاقه مند شدم.

    امیدوارم افراد گیک خلاقی پیدا کنید.

  27. حسین زارعی می گوید

    من سایت شما رو دوست دارم، ولی خیلی از اپل صحبت میکنید، من هم هیچ دیوایس اپلی ندارم، بخاطر هم خیلی از پست ها رو نمیخونم

  28. امین می گوید

    دکتر عزیز فکر می کنم گفتنی ها را دوستان گفتند شما تا حدی نگرانی دوستان را برطرف کردید

    من فقط یک پیشنهاد داشتم با توجه به این که به نظر می رسه قرار هست حجم و تنوع مطالب افزایش پیدا کنه به نظر من برای این که دسترسی به مطالب ساده باقی بمونه نیاز هست که خبرنامه وبلاگ حالت هوشمند تری پیدا کنه من فکر می کنم فکر می کنم مدل خبرنامه mashable.com مناسب وبلاگ شما باشه
    تفکیک موضوعی مطالب در خبرنامه باعث می شه هر کس بسته به علاقه خودش بتونه از وبلاگ به بهترین نحو استفاده کنه

  29. مرجان می گوید

    با سلام
    من به تازگی با سایت ساده و سنگین و علمی شما آشنا شدم. شما در سایتتون اصولی را رعایت کردین که کمتر سایتی به اون پایبند هست .بنده فوق لیسانس جامعه شناسی میخونم و با دیدن سایت شما مشتاق شدم سایتی در زمینه جامعه شناسی داشته باشم. ما در لیسانس واحد درسی با عنوان جامعه شناسی پزشکی داریم که فوق العاده جذاب هست و اگر دوست داشته باشین میتونم مقالات و کتابهایی را در این زمینه به شما معرفی کنم. آیا علاقه مند هستید چنین مقالاتی را در سایت خودتون قرار بدهید؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سلام، دو سه نمونه از مقالات را برای من ایمیل کنید. فکر می‌کنم بتونم از مقالات شما بهره ببرم در یک پزشک. ممنون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5