چهار ساختمان و معماری شگفت‌انگیز

24

1- خیابان مسقف میلان: ما بازار مسقف در ایران کم نداریم، مثلا بازار زنجان که لقب طولانی‌ترین بازار مسقف ایران را دارد یا بازار تبریز را که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است.

اما بد نیست در اینجا عکس‌هایی از یک خیابان سرپوشیده در میلان را ببینید. این خیابان با یک سقف قوس‌دار شیشه‌ای بسیار زیبا پوشیده شده است، این خبابان موسوم به Galleria Vittorio Emanuele II است و در مرکز میلان قرار دارد. (+)

خیابان مسقف, میلان

خیابان مسقف, میلان

2- استخری در آسمان رو به ابدیت: ایده ساختن استخرهایی در ارتفاع، که یک ضلع آنها آزاد و به سمت بیرون باشد، ایده جالبی است. در سراسر دنیا شماری از هتل‌های و آپارتمان‌های لوکس و سواحل توریستی، مجهز به چنین استخرهایی هستند و استقبال خوبی از آنها شده است. اما یکی از مرتفع‌ترین این استخرها در سنگاپور و در طبقه 57‌ام هتلی به نام Marina Bay Sands قرار دارد، به این استخر SkyPark می‌گویند و 12400 متر مربع مساحت دارد. منظره این استخر بی‌نظیر است:

 استخری در آسمان ,رو به ابدیت

 استخری در آسمان ,رو به ابدیت

اگر این استخر نظرتان را جلب کرده است، بهتر است به اینجا بروید تا بیشتر شگفت‌زده شوید.

3- پل‌های برای حیوانات: خیلی جالب است که در بعضی از نقاط دنیا انقدر برای محیط زیست و حیات وحششان ارزش قائل هستند که اگر از روی اجبار، مقامات مجبور شدند، جاده‌ای را از دل طبیعت عبور بدهند، پل‌هایی برای عبور حیوانات می‌سازند!

البته ساختن این پل‌ها توجیه اقتصادی هم دارد، چرا که در تنها در ایالات متحده سالانه 8 میلیارد دلار خسارت به خودروها به خاطر تصادف با حیوانات رخ می‌دهد.

فرانسه نخستین کشوری بود که در سال‌های دهه 1950، یک پل برای حیوانات ساخت، بعد از فرانسه کشورهای هلند، سوئیس، کانادا و آمریکا هم مبادرت به این کار کردند.

تنها در کشور هلند، 600 تونل در زیر راه‌های بزرگ و کوچک تعبیه شده است که نتیجه آن افزایش جمعیت حویانات در معرض انقراض مثل گورکن‌ها بوده است. (+)

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از این پل‌های باورنکردنی:

– کانادا، آلبرتا، پارک ملی Banff:

 پل‌های برای حیوانات

– هلند:

 پل‌, حیوانات

– بلژیک:

پل‌, حیوانات

و باز هم هلند:

پل‌, حیوانات

4- خانه‌هایی روی یک مرکز خرید: به تصویر این چهار خانه بر روی مرکز خرید Zhuzhao در چین نگاه کنید، این تصاویر این روزها در اینترنت دست به دست می‌شوند، بعضی‌ها به قانونی بودن ساخت این خانه‌های شک دارند، اما گویا مجوزهای لازم برای ساخت آنها گرفته شده است. (+)

مرکز خرید

مرکز خرید

در راستای سیاست احداث شهرهای سبز از سوی دولت چین، شهر Zhuzhou همراه 33 شهر دیگر چین، برای این منظور انتخاب شده است. به عنوان قسمتی از این سیاست، کلیه ساختمان‌های کوتاه‌تر از 45 متر یا آنهایی که کمتر از 12 طبقه دارند و در بیست سال اخیر ساخته شده‌اند، باید روی سقف خود فضای سبز داشته باشند. اما ساخت خانه به این سبک روی سقف یک عمارت بزرگ، در نوع خود جالب است!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
24 نظرات
  1. علی می گوید

    با سلام
    ببخشید که اینجا کامنت می گذارم
    در قسمت تماس با شما من مطلبی در مورد بن شدن ایرانیان از بازی های انلاین نوشته بودم. نمی دانم ایا به دستتان رسیده یا نه. چون وقتی که دکمه ی فرستادن را زدم صفحه فقط سفید بود و تایید نکرد که مطلب فرستاده شد یا نه. چند بار هم امتحان کردم. نمی دانم مشکل از مرور گر های من است یا سایت خوب شما.

    در ضمن خواستم به همان ای میلی که نوشته اید میل بزنم که جی میل بهم گفت همچین ای میلی وجود ندارد.

    با تشکر

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سلام، نه پیام شما را دریافت نکردم می‌توانید به majidimail در جی میل هم ایمیل بزنید.

  2. Aziz می گوید

    سلام. دکتر، سپاس از این مطلب جالب. یک پرسش دارم، این پل‌هایی که برای حیوانات در هلند ساخته شده‌اند، در کدام استان یا منطقه هلند قرار دارند مشخصتا؟ نتوانستم خودم پیدا کنم. سپاس فراوان.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      منبع پست را ذکر کرده‌ام و فکر می‌کنم با جستجویی در گوگل بتوانید پیدا کنید.

  3. esm می گوید

    درود
    منبع دقیقا کجای صفحه هستش؟
    چرا نمیبینمش!!
    :0

  4. Mohammad می گوید

    از همه باحالتر، استخراش بود. مخصوصا عکسهای لینک زیر
    http://twistedsifter.com/2010/07/25-stunning-infinity-pools-worldwide/
    ایده خوبیه برای صنعت گردشگری ایران !!؟؟

  5. یوسف می گوید

    با دیدن این پلها برای حیوانات یاد اون دختری افتادم که به خاطر نبود پل تو روستاشون انگشتهاش قطع شده بود.

  6. master می گوید

    دکتر بازار تبریز اگه بزرگترین بازار سرپوشیده جهان هست پس ایران از این جهان نیست که ماله زنجان می شه بزرگترین در ایران؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      طولانی‌ترینمعنی بزرگ‌ترین رو مسلما نمی‌ده، دقت کنید.

  7. Parham می گوید

    چه قدر جالب حیوان های خارجی هم با فرهنگن و از روی پل رد می شوند اما اینجا…

  8. shirin می گوید

    سلام . قبلا یه مستندی دیده بودم که استخر روی آب را نشون میداد ولی بقیه مطلبتون را تا حالا ندیده بودم .جالب بودن و جالب تر اینکه دکتری مثل شما به همه ی جنبه های زندگی مثل هنر ،ورزش و …نگاه دوست داشتنی داره …ممنون.

  9. هادی می گوید

    خیلی جالب یود.
    اگه اشتباه نکنم، اون استخره همونیه که تو فیلم وکیل مدافع شیطان استفاده شده!

  10. رضا می گوید

    دکتر یه دکمه برای برگشت به نسخه ی اصلی توی نسخه ی موبایلیت بذار یا اصلا نسخه ی موبایلیت را وردار

  11. Ashkan می گوید

    سلام
    ببخشید اینجا کامنت میزارم
    چند بار ایمیل زدم اما جوابی به دستم نرسید
    میشه تو پست های خوبتون یک توضیح کامل درباره itunes U بدین؟؟
    ممنون میشم

  12. علی ادبی مهذب می گوید

    ممنون از مطلب خوبتون
    سوالم اینه که واقعا حیوونای بیچاره متوجه میشن که باید از روی پل رد بشن و نه وسط خیابون؟

  13. شیما می گوید

    اون استخره یه جوریه
    هم باحاله، هم آدم یه کم می ترسه!

    یه بار تو خواب، مشابه اون خیابون مسقف میلان رو دیدم!!
    یه سقف شیشه ای بود که در طول بازار/یا خیابون کشیده شده بود(اما ابر ها رو می شد دید)

  14. بهار می گوید

    ممنون از مطلب خوبتون
    جای خوشوقتی هست که دوباره تنوع به مطالب سایت برگشته
    پیروز باشید

  15. امین می گوید

    سایت عالی بود ،با آرزوی موفقیت

  16. ندا قاضی زاده می گوید

    سلام،
    ممنون به خاطر معرفی این خیابان در میلان. با خواندن این مطلب شما، به نظرم رسید به عنوان معماری که مدتی کوتاه در میلان زندگی کرده است، مطالب زیر را به متن شما اضافه کنم.
    اون خیابان توی میلان، در حقیقت یک پاساژ هست و نه خیابان. اسمش هم گالری ویتوریا امانوئل هست و به اسم خیابان نمی‌شناسندش. نمونه‌ی این خیابان‌های سرپوشیده در معماری بازارهای ما به وفور وجود دارد. بازار همدان به دلیل اقلیمش با پوشش فلزی پوشیده است. بازارهای شهرهای مرکزی ایران هم که معماری متفاوت و سرپوشیده خودش را دارد. چند نکته جالب در مورد این گالری وجود دارد که به نظرم رسید شاید برای شما جالب باشد.
    – در اصل قرار بوده که مغازه های اصیل و گران قیمت ایتالیایی در این گالری وجود داشته باشند، اما الان یک شعبه ی مک دنالد داخل آن هست که مردم میلان به خاطر آن خیلی خوشنود نیستند.
    – در حاشیه محل تقاطع دو مسیر، تصویر یک گاومیش روی زمین هست، که مردم اعتقاد دارند چرخش با پاشنه ی پا روی شکم گاومیش، براشون خوش یمن هست. به خاطر همین همیشه پیر و جوان دور آن حلقه زدند و منتظر هستند که به ترتیب روی آن بچرخند.
    – نمونه‌ی این گالری در جاهای دیگر اروپا وجود دارد. من گالری اَمبرتو ناپل و همچنین گالری رویال سن هوبرت در بروکسل را دیدم. گالری اَمبرتو دقیقا مثل گالری ویتوریا امانوئل اما کمی کوچکتر است.
    – معمار گالری، جوزپه منگونی، در یک حادثه از سقف گالری پایین افتاده و فوت کرده است. در بخش ورودی و مرکزی آرامگاه یادمانی میلان، این معمار دفن شده است. آرامگاه یادمانی میلان یکی از نقاط دیدنی شهر است که پیشنهاد می کنم مقاله که قبلا در مورد آن نوشته ام را مطالعه کنید.

    http://www.landscape.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1526:1388-10-07-11-09-50&catid=14:weblog&Itemid=76

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      از کامنت و اطلاعات دقیق شما سپاسگزارم.

  17. شهین می گوید

    عالی بودن عالی . چقدر حظ بردم . یه پست کاملا متفاوت . دست مریزاد
    سبز باشید.

  18. نیما می گوید

    خیلی جالبه

  19. ebad می گوید

    عالی بود مثل همیشه

  20. کیمیاگر می گوید

    همون روزی که این مطلب رو خوندم، صبح برای کاری به بازار رفتم، سقف بازار اما از جنس فلزی بود و همون موقع به ذهنم اومد که اگه سقف شیشه‌ای می‌بود ظهر‌ها که آفتاب از بالا مستقیم می‌تابید با اون هوایی گرم و نمداری که بود احتمالاً استفاده کننده‌ها اذیت می‌شدند. اما خب ایده زیر سقف شیشه‌ای قدم زدن در بازار و دیدن آسمان هم جذاب هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5