وضعیت فروشگاه‌های محصولات الکترونیک و کامپیوتری در این روزها

12

مسلما نمی‌شود انتظار داشت که در شرایط دشوار اقتصادی، کسی از خودگذشتگی و ایثاری انجام بدهد، اما به گمانم نوع رفتار ما با هم می‌تواند بسیار حرفه‌ای‌تر و بزرگمنشانه‌تر باشد.

متأسفانه این چند روز در بازار آنلاین و آفلاین  دست‌کم در قسمت محصولات الکترونیک شاهد رویه‌ای ناپسند هستیم، این فروشگاه‌ها با شفافیت در مورد قیمت به‌روز شده یا امکان فروش محصولات خود، ‌اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

همان طور که در اول پست گفتم، انتظار نداریم که صاحبان این فروشگاه‌ها با قیمت‌های یک هفته پیش، کالاهای خود را به فروش برسانند، اما گویا این فروشگاه‌ها می‌خواهند از یک سو به روشنی توقف فروش بسیاری از محصولات خود را به امید بالا بردن بهای فروش اعلام نکنند و از سوی دیگر وقتی یک مشتری سفارشی را ثبت می‌کند یا می‌خواهد مشاوره بگیرد، هیچ تماسی را پاسخ نمی‌دهند.

پیش از این در مورد بعضی از فروشگاه‌ها شاهد بوده‌ایم که حتی بعد از نهایی شدن سفارش و واریز وجه، در صورت بالا رفتن قیمت ارز، آنها در تماسی مجدد، خواستار واریز وجه اضافی می‌شدند.

این یکی دو روزه تلاش من برای تماس با سه فروشگاه آنلاین که هر سه جزو بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران هستند، بی‌ثمر ماند.

اینگونه رفتار غیرحرفه‌ای و خالی از شفافیت، باید تغییر پیدا کند.

البته امیدوارم که من اشتباه کرده باشم و همه چیز تصادفی بوده باشد.

«یک پزشک» آمادگی دارد پاسخ صاحبان این فروشگاه‌ها را در این زمینه یا در مورد دشواری‌های حرفه‌ای کارشان در همین جا منعکس کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. من و تو و اون می گوید

    :)))

    اینقدر به خودت سخت نگیر دکتر جان. ناسلامتی امروز تعطیله ها. اون وقت زنگ زدین جواب ندادن میگین “امروز تلاش من برای تماس با سه فروشگاه آنلاین که هر سه جزو بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین ایران هستند، بی‌ثمر ماند”
    حالا کاش میگفتی روزهای قبل بی ثمر ماند!!!
    =)))))

    1. علی می گوید

      فروشگاه آنلاین یعنی در هر لحظه شما بتونی سفارش بدی و خرید داشته باشی عزیز
      چه روز تعطیل چه روز غیر تعطیل

  2. علی می گوید

    مگه امروز تعطیل رسمی نیست
    فک کنم الان کل تهران تو سواحل خزر هستند 🙂

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      منظورم این چند روزه بود. امروز هم که جای خود داره. فردا هم اختمالا تعططیل کنن.

  3. S.Y می گوید

    دکتر جان رسما فروشگاه که ادعا می‌کنن نمایندگی اپل هستند به من گفتند تا وقتی‌ که قیمت ارز ثابت نشده هیچ فروشی نداریم و هیچ جوابی هم نمیدن البته فروشگاه‌های دیگه مخصوصا لوازم الکترونیک چند روزی هست که این رویه رو پیش گرفتن

  4. محمدرضا می گوید

    منم چند روز پیش از یک فروشگاه آنلاین خرید کردم و پول کالا رو هم پرداخت کردم اما اونها با من تماس گرفتن و اطلاع دادن که خرید من کنسل شده

  5. فرشاد می گوید

    بله درسته
    اتفاقاً من هم در حال حاضر با یکی از همین فروشگاه‌های اینترنتی که معروف هم هست دقیقاً مشکل شما رو پیدا کردم، نه پاسخی و نه تعهدی. امروز و فردا و جمعه هم که تعطیل بود، 3 روز از کار مهمی که داشتم بخاطر همین خریدها عقب موندم. اصلاً چه معنی میده فروشگاه مجازی در تعطیلات رسمی یا آخر هفته تعطیل باشه؟!
    اونوقت تبلیغ میکنند که از فروشگاه های اینترنتی خرید کنیم بجای فروشگاه های بازار سنتی!

  6. رضا می گوید

    من خطا پوشی اینچنین شما را در نام نبردن اسامی فروشگاه ها شایسته رفتار آنها نمی دانم. زیرا در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که آنها به سوال شما پاسخ دهند و از طرف دیگر جریان شفاف نقد نیازمند مشخص کردن دقیق حدود انتقاد است.

  7. سعید می گوید

    واقعا وضعیت مزخرفیه. از یک جهت تحریم ها. از یک جهت مسئولین که حتی وقتی پظیفشون حمایت از مصرفکننده باشه هیچ کاری برای مصرفکننده برنمیدارن که هیچ اذیت هم میکنن. از یه طرف هم وضعیت ارز. از یه طرف هم بی اخلاقی فروشندگان. بیچاره مصرف کننده وخریدار!!!

  8. سعید می گوید

    نه حالا، می‌خوایین این مطلبتون تاثیری هم داشته باشه؟
    چرا اسم فروشگاه‌ها رو نمی‌یارید؟ مگه الان همین اتفاق در سایت‌های خارجی افتاده بود، اونا اسم فروشگاه‌ها رو جیغ(!) نزده بودند؟
    واقعا و جدا، این مسئولیت شما و چند سایت و وبلاگ تکنولوژی بزرگه که جلوی این کار بایستید. با گفتن اسم و انتقاد صریح. خداروشکر دولتی نیستند که بیان شما رو فی۹۴۸تر کنند!

  9. علی می گوید

    من تجربه متفاوتی داشتم. برای خرید گیفت کارت آیتونز پول واریز کرده بودم، تماس گرفتند که فعلا نمیتوانند تهیه کنند و پیشنهاد کردند یا پول را برگردانند یا اگر خودم میخواهم، منتظر بمانم. منتظر ماندم و گویا خرید ممکن نبود. ایمیل زدند که شماره کارت بدهم برای برگشت وجه، وجه را برگرداندند همراه با توضیح که چرا امکان خرید میسر نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5