10 سرگرمی آنلاین برای داشتن ساعاتی شاد و مفید در اوقات فراغت شما

3

برخی‌ها تصور می‌کنند که سرگرمی یعنی اینکه وقتتان بدون هیچ تلاش ذهنی و یا بدنی با آسودگی بگذرد. اما در عمل، خیلی وقت‌ها این طور گذران وقت، بیشتر باعث رخوت و کسل شدن ما می‌شود. درست به همین خاطر است که حس می‌کنید بعد از یک تعطیلی، نیاز به یک تعطیلی دیگر برای عبور و گذر از رخوت ایجاد شده دارید.

به نظر شما سرگرمی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به گمان ما سرگرمی خوب، باید بتواند:

  1. باعث تمدد اعصاب شما شود و خستگی کارهای تکراری را از تن و روان شما بزداید.
  2. قسمت‌هایی از مغز و تن شما را که فعالیت کافی نداشته‌اند، به تحرک وادار کند.
  3. نشاط آور و مفرح باشد و حس شوخ‌طبعی را در شما برانگیزاند.
  4. نوآوری و خلاقیت را در ذهنتان جلا بدهد.

ما در اینجا سعی می‌کنیم، تعدادی سرگرمی آنلاین به شما معرفی کنیم که رایگان هستند و هزینه‌ای ندارند. این سرگرمی‌ها به مراتب بهتر از اسکرول کردن بی‌پایان تلگرام و اینستاگرام، برای شما مفید خواهند بود.


1- در جریان تازه‌های دنیای کتاب قرار بگیرید

تازه‌های کتاب

در اینجا دارم محتاطانه از شما می‌خواهم که حتی اگر به هر دلیل کتاب نمی‌خوانید، دست‌کم با کتاب قهر نکنید و اخبار دنیای کتاب را دنبال کنید.

در «یک پزشک» سعی کرده‌ام تا جایی که امکان داشته کتاب معرفی کنم. اما مسلم است که سرعت اضافه شدن کتاب‌های تازه و خوب، بیشتر از توان معرفی و پیشنهاد روزانه من است.

شما می‌توانید با مراجعه به بخش تازه‌های کتاب در سایت‌های فیدیبو، طاقچه و شهر کتاب آنلاین، با کتاب‌های خوب و تازه آشنا شوید. شاید علاقه‌مند شدید و هر وقت فرصت داشتید، تعدادی از آنها را تهیه کردید و خواندید.

حتی اگر کتابی نخریدید، همینکه با کتاب‌های تازه و نویسندگان مشهور آشنا می‌شوید، روجلد کتاب‌ها را برانداز می‌کنید و خلاصه‌شان را می‌خوانید، برای خودش غنیمتی است.


2- پیاده‌روی کنید و همزمان پادکست گوش کنید

سرگرمی

بیشتر ما به حکم تجربه دریافته‌ایم که پیاده‌روی ذهن را باز می‌کند و خیلی‌ها در حین پیاده‌روی پاسخ مشکلات حرفه‌ای و علمی خود را پیدا کرده‌اند. شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند پیاده‌روی هم به حفظ سلامتی جسمانی کمک می‌کند و هم باعث تقویت قوای ذهنی می‌شود.

حال، اگر شما هم پیاده‌روی کنید و هم پادکست خوب گوش کنید، مغزتان را دوچندان فعال و بانشاط کرده‌اید.

خوشبختانه این سال‌ها، سال‌های طلایی پادکست‌های فارسی هستند و شما می‌توانید متناسب با سلیقه‌تان چند تا از پادکست‌ها را انتخاب کنید و  گوش کنید و سرگرمی خوبی داشته باشید.

ناملیک، سایت خوبی است که تعداد زیادی پادکست فارسی را گردآورده. البته تعداد پادکست‌های فارسی فراتر از چیزی است که حتی در ناملیک مشاهده می‌کنید.


3- به جای بیهودگی در اینستاگرام، حس زیبایی‌شناسی خود را با عکس‌های سایت 500px تقویت کنید

سرگرمی خوب

اگر مدتی بی‌حساب و کتاب هر پیجی را در اینستاگرام دنبال کرده باشید، اینستاگرام شما تبدیل به ابزاری برای هدر دادن وقت می‌شود. انبوهی عکس و کپشن بی‌کیفیت را هر روز در آن می‌بینید، بی‌آنکه سودی ببرید.

شما می‌توانید به جای اینستاگرام، هر روز یا هر چند روز یک بار، قسمت عکس‌های محبوب سایت 500px را ببینید. در اینجا شما با عکس‌های بسیار باکیفیت از عکاسان خوب، روبرو هستید. هم از یک سرگرمی خوب بهره‌مند می‌شوید و هم حس زیبایی‌شناسی شما تقویت می‌شود.


4- با تماشای تریلر فیلم‌هایی که به زودی اکران خواهند شد، هم سرگرمی خوبی داشته باشید و هم زودتر از همه، معلوماتی در مورد تازه‌های سینمایی کسب کنید

تریلرهای سایت imdb

تماشای تریلرها، برای خودش سرگرمی خوبی است. قسمت تریلرهای سایت imdb مکان مناسبی برای سرگرمی شما و همچنین افزایش دانش سینمایی شماست. اگر مرتب به این قسمت سر بزنید، کمک زیادی به انتخاب فیلم‌های شما در آینده هم خواهد شد.


5- در یوتیوب مستند تماشا کنید

تماشای مستند در یوتیوب

درست است که می‌توانید مستندهای خوب را از سایت‌های دانلود پیدا کنید و ببینید، اما یوتیوب مستندهایی دارد که واقعا هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شوند. کافی است که کمی جستجوگر باشید و از کلمه کلیدی documentary به‌جا استفاده کنید.

فقط برای نمونه به این دو صفحه مراجعه کنید تا با تعدادی از مستندهای خوب که در یوتیوب به رایگان قابل تماشا هستند، آشنا شوید : (+ , +) این کانال یوتیوب هم به تمامی به مستندهای ناب اختصاص دارد. به این می‌گویند سرگرمی مفید!

در ضمن شما می‌توانید این مستندها را از یوتیوب دانلود کنید: آشنایی با روش‌های دانلود ویدئو از یوتیوب


6- ویدئوهای TED را تماشا کنید

ویدئوهای TED

TED یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی است که تشکیلاتی  برای ترغیب مشاهیر و دانشمندان و فعالان عرصه‌های مختلف به ارائه بهترین سخنرانی‌های ممکن فراهم کرده است. توضیحات مشروح در مورد TED‌ را در ویکی‌پدیا بخوانید.

در اینجا پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک بار سری به بخش ویدئوهای ترجمه شده فارسی TED‌بزنید و یکی یا چند تا از آنها را تماشا کنید.

این سخنرانی‌ها واقعا ناب و بی‌نظیر هستند و بعضی‌هاشان واقعا می‌توانند به اصطلاح روزتان را بسازند و زاویه دید جدیدی در شما ایجاد کنند.


7- نوستالژی تلویزیونی کنید و کارتون‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی را دوباره تماشا کنید

آه از آن زمان که همراه خانواده‌هایمان فیلم و سریال و کارتون می‌دیدم! انتخاب‌های ما خیلی محدود بودند، اما هر چه را که پخش می‌شد، با دقت می‌دیدیم و همزمان در مورد رخدادهای آن در جمع خانواده اظهار نظر می‌کردیم و روز بعد در دبستان و مدرسه راهنمایی و دبیرستان دوباره در موردشان گفتگو می‌کردیم.

سایت نوستالژیک یک منبع عالی برای بازیابی خاطرات و نوستالژی‌های تلویزیونی و سرگرمی مفید است. از دستش ندهید.


8- نقبی به گذشته اینترنت بزنید!

دوست دارید بدانید که سال‌ها پیش گوگل و یوتیوب چه ظاهری داشتند؟ سایتی را دوست داشتید که دیگر وجود خارجی ندارد.

با استفاده از سایت آرشیو می‌توانید، سوار بر ماشین زمان بشوید و صفحات منتخبی از گذشته وب را دوباره ببینید. با همان طراحی‌ها و محتواهای قدیمی.


9- مناسبت‌های روز را مرور کنید

برای نسلی که سال‌ها، قبل از رفتن به مدرسه، برنامه رادیویی تقویم تاریخ را با اون تیتراژ معرکه، می‌شنید، باید مناسبت‌های روز مهم باشد، طوری که سال‌ها بعد هم در اینترنت از جستجوی مناسبت‌های روز غفلت نکند.

آگاهی از مناسبت روز، باعث می‌شود که انگیزه‌ای برای مطالعه در مورد شخصیت‌ها و رویدادها پیدا کنید. ما در این پست، مجوعه سایت‌هایی برای آگهی از مناسبت‌های تاریخی هر روز را به شما معرفی کرده بودیم.


10- موسیقی تازه پیدا کنید یا موسیقی‌های قدیمی را بعد سال‌ها دوباره گوش کنید

وقتی برای سرگرمی، یک موسیقی را در یوتیوب جستجو می‌کنید، یوتیوب در قسمت سایدبار موسیقی‌های دیگری از همان هنرمند یا هنرمندانی که سبکی تقریبا مشابه دارند، به شما پیشنهاد می‌کنند. این طوری می‌توانید در دریای موسیقی کشف کنید و‌ آثار کشف نشده‌ای را پیدا کنید.

در اپلیکیشن اسپاتیفای هم به گوش کردن ترک‌های موسیقی تکراری اکتفا نکنید و با مراجعه به قسمت خوانندگان با سبک مشابه هر هنرمند، آثار جدید کشف کنید.

بد نیست به سایت نقشه موسیقی هم سر بزنید. در این سایت جالب شما کافی است که نام یک هنرمند را جستجو کنید، سایت به صورت یک نقشه، هنرمندانی با سبک مشابه را به شما پیشنهاد می‌کند. هر چقدر یک خواننده در نقشه ارائه شده، نزدیک خواننده اولیه باشد، سبکی شبیه‌تر به او دارد.

سایت پاندورا هم جای خوبی برای کشف موسیقی‌های تازه است. (با آی پی آمریکا باید وارد بشوید.)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. سعیده می گوید

    امکان نداره اینجا بیام و تنها به خوندن یک مطلب اکتفا کنم و برم . . . اونقدر اینجا برام جذابیت داره که هر وقت به قصد خوندن یک مطلب آمدم ، ناگهان دیدم یک ساعته که دارم مطالب مختلف رو می خونم . . .
    ممنون و دست مریزاد

  2. فلاح می گوید

    از اون مدل پست هایی هست که تخصصی توسط دکتر علیرضا مجیدی نوشته شده ، برندش نوشتن این مدل پست هاست

  3. سپیده می گوید

    یک پزشک معرکه، اومدم ازت بخوام که مثل قبل برامون مجله ی هفتگی بذاری و با پست هایی که مارو برای دقایقی از این دنیا جدا میکنه دوباره اینجارو یه رنگ و بوی دیگه بدی که با این پست روبرو شدم. عالی بود. کیف کردم. با تک تک این روش ها میشه فعلا ساعت ها سرگرم شد. شاید هم یک پزشک دوباره روزی مجله ی هفتگیشو راه بندازه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5