شش دلیل برای کسل‌کننده بودن CES

5

آیا جزو کسانی هستید که حوصله اخبار CES را ندارند؟ در این مقاله «یک پزشک» با هم از زاویه دیگر و متفاوتی به CES نگاه می‌کنیم و برخلاف پست دیگری که امروز منتشر کردم و سعی می‌کرد عظمت CES را بنمایاند، این بار می‌خواهیم ثابت کنیم، CES گرچه مهم است، اما آش دهان‌سوزی هم نیست!

امسال CES در شرایطی برگزار می‌شود که تولیدکنندگان باید رکورد اقتصادی را در نظر می‌گرفتند و آمریکا تازه خطر سقوط در پرتگاه مالی را از سر گذرانده است. به همین خاطر شرکت‌های بزرگ سعی کرده‌اند که محافظه‌کارتر باشند و به جای روی آوردن به ایده‌های کاملا نو، به توسعه ایده‌های قبلا امتحان پس داده، بپردازند.

در اینجا با هم دلایل عمده کسل‌کننده بودن CES را مرور می‌کنیم:

1- نبود مایکروسافت: سال پیش، مایکروسافت برای آخرین بار در CES حضور یافت، نبود مایکروسافت، ضایعه‌ای برای CES است. شرکت‌های همکار مایکروسافت سعی دارند با نمایش پی‌سی‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای همه‌کاره و تبدیل‌شونده‌هایی که از ویندوز 8 استفاده می‌کنند، این شکاف را پر کنند.

اما آیا سخت‌افزارهای این شرکت‌های می‌توانند، سخت‌افزارهایی تمام‌عیار برای نمایش ویندوز 8 باشند و کاربران را ترغیب به خرید و استفاده بیشتر از پی‌سی‌ها کنند؟

گرچه لنوو همان طور که در پست قبلی «یک پزشک» به آن اشاره کردم، سخت‌افزارهای قابل تأملی وارد بازار کرده است، اما بسیاری از شرکت‌ها هم نگاه مبتذلی به قضیه به دنیای پی‌سی داشته‌اند، تا حدی که خواسته‌اند با تنوع رنگ، نظر کاربران را جلب کنند!

به علاوه اگر خود مایکروسافت، از کار شرکت‌های همکار راضی بود، هیچگاه رأسا به سراغ ساختن سرفیس نمی‌رفت.

کاش مایکروسافت بود و مثلا تبلت سرفیس پرو را در CES، به نمایش می‌گذاشت.

2- تبلت‌هایی از شرکت‌های نامعتبر: در CES 2012 با سیلی از تبلت‌ها مواجه شدیم، امسال در حالی پا به نمایشگاه می‌گذاریم که اپل و گوگل و آمازون، به شوق یافتن بازار تازه رو به ساخت تبلت‌های کوچک‌تر آورده‌اند.

در CES امسال با تبلت‌های اندرویدی زیادی مواجه خواهیم شد که تولیدکنندگانشان شرکت‌هایی هستند که حتی اسمشان را نشنیده‌ایم. این تولیدکنندگان احتمالا به تقلید از شرکت‌های بزرگ، تبلت‌های کوچک و ارزانی وارد بازار خواهند کرد و به سبک مایکروسافت، کیبوردی را در کنار این تبلت‌ها به مشتری‌ها خواهند داد. اما CES بدون تبلت‌هایی از تولیدکنندگان بزرگ و بدون گوشی‌های هوشمندی که فوریه در نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلونا معرفی خواهند شد، جذابیتی نخواهد داشت.

01-07-2013 06-59-44 PM

3- تلویزیون‌های بی‌مصرف: یکی از چیزهایی که در CES در نمایشگاه زیادی روی ان مانور می‌شود، تلویزیون‌های بسیار گران‌قیمت 4K و اولترا اچ دی است.

اما واقعا چه کسی از مصرف‌کنندگان عادی مثل من و شما این تلویزیون‌ها را می‌خرد و در شرایطی که اصلا برنامه‌هایی با این محتوا برای تماشا بسیار به ندرت پیدا می‌شوند، چرا کسی باید پیدا شود و برای خرید آنها، پول دور بریزد؟

مردم البته از تلویزیون‌های هوشمند با قبلیت اتصال به اینترنت خوششان می‌آید، تولیدکنندگان وسایل جانبی مانند Roku و یا سیستم تلویزیون گوگل، هم جذابیت خاص خود را دارند، اما صحبت و تمرکز زیاد روی تلویزیون‌های عظیم 4K، در بسیاری موارد برای بیشتر ما کسل‌کننده است.

4- وسایل متنوع همیشه متصل به اینترنت: یکی از چیزهایی که در CES امسال، زیاد به چشم می‌آید، وسایل و تجهیزاتی است که همیشه و در همه جا با اتصال به اینترنت،‌محتواهای متوع یا اطلاعات را در دسترس ما قرا می‌دهند، چیزهای مثل:
– خودروهای متصل به اینترنت
– اپلیکیشن‌های صفحات ثانویه‌ با امکان ارسال ویدئو به تلویزیون‌ها و تبلت‌ها
– وسایل جانبی پخش موسیقی که به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شوند و با استفاده از پاندورا و سایر سایت‌های اشتراک موسیقی، سرگرممان می‌کنند.

اینها چیزهایی سودمندی هستند، اما یک محدودیت عمده استفاده از آنها پایین بودن کیفیت پایین دسترسی به اینترنت است، چیزی که تقصیر شرکت‌های مخابراتی و ISPهاست. حتی در کشورهای پیشرفته هم همیشه، پلن‌های جالبی برای دسترسی به اینترنت پهن‌باند (به معنی واقعی کلمه) وجود ندارد. پس در این شرایط استفاده از سرویس‌هایی که محتاج اینترنت پهن‌باند هم هستند، بی‌معنی می‌شود و هیجان ما فرومی‌نشیند.

5- کیفیت پایین سخت‌افزارهای پایش‌کننده میزان فعالیت ورزشی و مرتبط با تناسب اندام

6- تجهیزات بنجل: CES فقط محلی برای عرضه تجهیزات اصلی نیست، در این نمایشگاه با غوغای کیس‌های گوشی‌، دسته‌کلیدهای دارای حافظه فلش، هارد دیسک‌های اکسترنال، کیف‌های نوت‌بوک، برچسب‌ها و .. هم مواجه می‌شویم. اینها چیزهای بدی نیستند، اما تفاوت زیادی بین خلاقیت و این تجهیزات جانبی عمدتا بنجل وجود دارد.

ما نیاز داریم که در CES تجهیزات جانبی هیجان‌آوری مانند هواپیماهای کنترل از راه دور ببینیم، نه این اجناس پیش و پا افتاده را.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. mehionline می گوید

    مورد ۶ رو که داشتم میخوندم فکر کردم که مقاله کلا در مورد نمایشگاه کامپیوتر مشهد بوده!

  2. محمد می گوید

    با سلام
    سوالی داشتم در رابطه این پست اصولا اهمیت اینکه CES کسل کنندس یا خوب برای خوانندگان چیست به شخصه به نظرم این سبک پست ها مفید نیستن البته نه کاملا بی فایده کلا واسه این گفتم چون بین وبلاگ هایی که می بینم معمولا یک پزشک پست های مفیدتری نسبت به بقیه وبلاگ ها داره و من هر وقت یک پزشک پست می ده منتظر بک مطلب مفید هستم اما بعضی موقع ها که البته کم پیش میاد به نظرم مفید نیستن

  3. فرشاد می گوید

    مهمترین عامل برای توجیه کسل‌کننده بودنش برای ما ایرانی‌ها دیدن اون همه تکنولوژی دور از دسترس با قیمت بسیار مناسبه! اصلن بجای کسل کننده باید گفت نا امید کننده!!! 🙁

  4. هومان می گوید

    موافقم ، کنفرانس فقط اپل

  5. محسن یوسفی می گوید

    ممنون دکتر، نکات زیبایی بود اما در مورد تلویزیون های 4K شاید این طور که در مطلب گفتین نباشه ، به دو دلیل :
    اول این که فکر میکنم این تلویزیون های فول اچ دی بودن که مصرف کننده ها رو به این کیفیت تصویر سوق دادن و بالطبع تولید کننده ها رو ، و راه رو برای کیفیت فول اچ دی باز کردن . در کل همیشه و در همه صنعت ها سخت افزار جلوتر از نرم افزار بوده .
    و دوم این که سونی تلاش های خوبی برای ارایه محتوای 4K کرده که این تلاشها نمونه اش در ابتدای زمان ارایه ال سی دی های فول اچ دی نبود .
    اما از منظر دیگه ای با کسل کننده بودن تلویزیون های 4K موافقم و اونم قیمت این محصولات هست ! درست یادم نیست اما فکر میکنم فول اچ دی ها در ابتدای عرضه به این میزان گران نبودند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.