سکه‌های آمازون: سیستم جدید پولی برای رونق بخشیدن به اکو سیستم کیندل فایر

5

تاریخچه شکل‌گیری پول به عنوان قراردادی اجتماعی برای دست‌بیابی به شیوه‌ای استاندارد برای تعیین ارزش کالاها، شاید یکی از جالب‌ترین داستان‌های تاریخ تمدن بشر باشد. این‌که ارزش پول، کالا یا خدمات در شرایط مختلف چگونه تعیین می‌شود، سازوکارهای مالی و شاخه‌ای از علوم به نام اقتصاد همه حاصل توافق افراد جامعه بر سر ارزشمند بودن قطعه‌ای فلز یا بریده‌ای کاغذ است. اما ایجاد سیستم پولی جدید، خلق اکوسیستمی که معاملات آن بر سر کالاهایی غیرفیزیکی و با پولی غیرفیزیکی و واحد پولی ناشناخته‌ای صورت بگیرد، بدون برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت و به خصوص بدون در اختیار داشتن حجم عظیمی از مشتریان فعال و وفادار ممکن نخواهد بود. این همان کاری است که شاید مشهورترین نمونه آن را بتواند در دلارهای لیندن در بازی آنلاین Second Life جست‌وجو کرد.

سکه‌های آمازون

به هر حال انگار آمازون، شرکتی که به نظر می رسد اهمیت چندانی برای کسب درآمد قایل نیست، هم به جایگزین متفاوتی برای کسب درآمد دست یافته است! این شرکت می‌خواهد پول‌هایش (پول‌های جدیدش!) را میان مردم تقسیم کند:

امروز ما رسما راه‌اندازی سیستم جدید مالی آمازون یعنی سکه‌ها در‌آینده نزدیک را اعلام کردیم. این سکه‌ها در حکم پول جدیدی برای مشتریان ما در ایالات متحده هستند که با آن‌ها می‌توانند به خرید اپ‌ها، بازی‌ها و خریدهای داخل اپ در اکوسیستم کیندل فایر بپردازند. زمانی که سیستم سکه‌ها در ماه می فعال شود، ما سکه‌هایی به ارزش کلی ده‌ها میلیون دلار را میان مشتریان‌مان توزیع می‌کنیم تا از آن‌ها برای خرید اپ، بازی یا خرید داخل اپ استفاده کنند.

سکه‌های آمازون

هر سکه آمازون که یک سنت ارزش خواهد داشت، می‌تواند توسط تولیدکنندگان محتوای فروشگاه کیندل (برنامه‌نویسان و خوانندگان و فیلم‌سازان و . . .) دوباره به دلار آمریکا تبدیل شود. در حوزه اقتصاد کلان، شما می‌توانید به این موضوع به چشم برنامه توسعه پولی تهاجمی برای رونق بخشیدن به اکوسیستم کیندل فایر نگاه کنید. با تزریق حجم عظیمی از این پول جدید به جامعه کاربران کیندل فایر، آمازون می‌خواهد میزان مصرف محتوا را توسط آن‌ها افزایش دهد. اما افزایش میزان مصرف محتوای فروشگاه‌های کیندل تنها هدف آمازون نیست، چرا که این افزایش مصرف و تقاضای بیشتر باعث سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌های طرف سوم در توسعه محتوای کیندل می‌شود. به این ترتیب این سیستم پولی جدید تجربه‌ای کوتاه مدت برای خشنود کردن کاربران نخواهد بود. این کار بخشی از یک استراتژی طولانی‌مدت برای تقویت پلتفرم کیندل است. به علاوه آمازون از این طریق می‌تواند با بهره بردن از تعامل دینامیکی که میان مشتریان، بازار بزرگ، کیفیت و کمیت اپ‌ها برقرار می‌شود و همین‌طور تمایل بیشتر کاربران برای عضو شدن در این بازار، اکوسیستم خود را از سایر نمونه‌های مشابه اندروییدی جدا کند.

به این ترتیب اگر  در دراز مدت سکه‌های آمازون به  روشی عمومی و پرطرفدار برای انجام تراکنش‌های مالی تبدیل شوند، این شرکت می‌تواند به شکل عمیق‌تری به فعالیت‌های شبه بانکداری وارد شود یا حداقل به کمک مشتریانی که از این سیستم مالی استفاده می‌کنند، به منبع عظیمی از سرمایه‌های با ترخ بهره اندک  دست یابد.

گاه آمازون را به واسطه ناکارآمدی سیستم‌های مالی‌اش یا درآمد اندک در برابر گردش مالی بسیار بالا، سرزنش می‌کنند، اما با این حرکت آمازون نشان داده است که به شدت مشتاق است که راه‌های جدیدی برای کسب درآمد، خدمت‌رسانی به مشتریان و افزایش اعتبار برندش بیاید. این حرکت آمازون با توجه به سرمایه‌گذارانی که بیش از هر چیز نگران درآمد شرکت در سه‌ماهه‌های مالی سال هستند، حرکتی هوشمندانه محسوب می‌شود.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. نیما ولیپور می گوید

    یکی میشه دقیقا توضیح بده این کار آمازون چطور میتونه بهش کمک کنه! خوب چه کاریه داد و ستد با دلار مگه عیبش چیه که آمازون اومده اینجوری لقمه رو دور سرش پیچونده؟!
    آقای شریف پور اصلا میشه خودتون با زبون ساده تر بگین سازوکارش چطوریه؟

    1. احمد شریف‌پور می گوید

      سلام دوست عزیز
      این سیستم پولی مجازی از چند جهت میتونه برای آمازون مفید باشه:
      ۱- پولهای مجازی برای اپ ها و به خصوص بازی‌ها بسیار مناسب هستند. معمولا در هیچ پلتفرم بازی اسلحه‌ها، میان‌برها و غیره با پول واقعی فروخته نمیشوند.
      ۲- یادتون باشه که این پول فقط برای تولید کنندگا محتوا قابل تبدیل به دلاره. بنابراین شارژ کردن یک میلیون سکه به کاربران، به اونها قدرت خرید می‌ده، اما آمازون عملا هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنه.
      ۳- به آمازون اجازه می‌ده سیاست‌های پولی دلخواهی رو اجرا کنه و لازم نباشه براش به دولت، بانک یا هر کس دیگه‌ای جواب بده. مثلا اگر آمازون بخواد برای تشویق کاربران به هر نفر ۱۰۰ سکه بده این هیچ هزینه‌ای براش نداره و به راحتی مدیران سایتش می‌تونن این کار رو انجام بدن. اما با پول واقعی هم هزینه هنگفتی داره و هم مستلزم کلی تراکنش بانکیه.
      ۴- نکته چهارم که شاید برای کاربران ایراد محسوب بشه و برای آمازون مزیت اینه که قانون تبادل و نرخ برابری سکه آمازون با پول معمولی دست خودشه و بنا به مصالحش کم و زیادش میکنه.
      ۵- جذابیت یه بازار و یک تجربه جدید (اون هم رایگان) می‌تونه مشتریان جدیدی رو به اکوسیستم تزریق کنه.

      *** اینها چیزایی بود که به نظر من رسید. اما مطمئنا دلایل بهتری هم برای خودشون داشته و همینطور عیب و ایرادهایی رو هم ممکنه همراه داشته باشه که ما هنوز ازش بی خبر هستیم. به هر حال ممنون که وقت گذاشتین برای خوندن مطلب و نظر دادن.

      1. نیما ولیپور می گوید

        ممنون از پاسخت احمد عزیز حالا دست گیرم شد یعنی چی و چقدر میتونه پر منفعت باشه این کار آمازون!
        بازم تشکر از مقاله ی عالی و پر بارتون که بازم مثل همیشه به معلومات ما افزود 🙂
        پاینده باشید

  2. محمد می گوید

    من هم که از علم اقتصاد زیاد سر در نمیارم نفهمیدم
    ایجاد پولی غیر واقعی چه چرخه ای رو ایجاد می کنه که اگر این 10 میلیون رو به عنوان شارژ حساب های کاربری در نظر بگیریم ،عمل نمی کرد چیزی متفاوت وجود داره در کلان قضیه؟؟؟
    به هر حال این ده میلیون به صورت دلار واقعی خارج خواهد شد این فقط یک شو ِ؟؟؟؟

  3. pop می گوید

    یه راهه برای فرار از مالیات!!!!!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5