بررسی تبلت آمازون کیندل‌فایر پیپروایت ۲۰۲۱: کتابی بزرگ‌تر و بهتر

محبوب‌ترین کیندل، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود در یک دهه اخیر را دارد

0

نزدیک به سه سال از هنگامی که آمازون بهترین و پرفروش‌ترین کیندل خود را به‌روزرسانی کرد؛ می‌گذرد و اکنون Kindle Paperwhite بزرگ‌ترین ارتقای خود را شاهد است که حداقل روی کاغذ سرانجام آمازون بهترین کیندل خود را ساخته است.

آخرین به‌روزرسانی کیندل وایت‌پیپر یک ارتقای نسبتا جزئی بود و شامل تغییرات طراحی کوچک و ابلیت ضد آب می‌شد. اما ارتقای اخیر کیندل وایت‌پیپر تقریبا شاهل به‌روزرسانی در هر بخشی می‌شود. از نظر ارتقای سخت‌افزاری شامل یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، شارژ بی‌سیم، درگاه USB-C، دمای رنگ قابل تنظیم و چراغ‌های LED اضافی برای نور پس‌زمینه سازگارتر می‌شود.

کیندل فایر وایت‌پیپر جدید در دو نسخه متفاوت عرضه می‌شود. مدل استاندارد و مدل Signature Edition که شامل شارژ بی‌سیم، سنسور تنظیم خودکار نور پس‌زمینه و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (در مقایسه با ۸ گیگابایت در نسخه معمولی) می‌شود.

قیمت کیندل وایت‌پیپر معمولی ۱۳۹.۹۹ دلار یا ۱۵۹.۹۹ دلار بدون تبلیغات صفحه قفل است ولی قیمت نسخه Signature Edition از ۱۸۹.۹۹ دلار بدون تبلیغات می‌شود.

تفاوت مدل‌ها و مشخصات سخت‌افزاری

ما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مدل Signature Edition بپردازیم و اینکه آیا این تفاوت قیمت ارزشش را دارد؟ تقریبا همه‌چیز به اهمیت تفاوت‌های موجود برای شما بستگی دارد. فضای ذخیره‌سازی بیشتر و نور پس‌زمینه با قابلیت تنظیم خودکار، ویژگی‌های عالی هستند که این تفاوت را می‌سازند.

کیندل وایت‌پیپر ۲۰۲۱ به ندرت نیاز به شارژ دارد و از طریق درگاه USB-C بسیار سریع‌تر از شارژ بی‌سیم پر می‌شود. البته، شارژ بی‌سیم Qi نیز برای مواقعی مفید است. آمازون پد شارژ بی‌سیمی که ارائه داده است؛ فقط برای وایت‌پیپر مناسب بوده و اگر شما پدهای شارژر بی‌سیم تلفن همراه و مخصوصا مدل‌های ایستاده و عمودی را بیشتر دوست دارید؛ احتمالا زیاد از پد کیندل خوش‌تان نیاید.

احتمالا، بسیاری از مردم مدل استاندارد کیندل فایر وایت‌پیپر را بیشتر دوست دارند ولی اگر شما تعداد زیاد کتاب (مخصوصا کتاب‌های صوتی) دارید و علاقه‌مند به نور پس‌زمینه خودکار هستید و از تبلیغات آمازون متنفر هستید؛ ارزش دارد پول بیشتری بدهید و مدل Signature Edition را بخرید.

طراحی کیندل جدید تا حدود زیادی مشابه همان مدل وایت‌پیپر قدیمی است. صفحه‌نمایش لمسی تخت، لوگوی خاکستری کیندل در قاب پایینی، بدنه پشتی تا حدودی چسبناک و استاندارد ضد آب IPX8 همگی جزو بهترین ویژگی‌های نسل قبل بودند که اکنون به لطف صفحه‌نمایش بزرگ‌تر مدل ۲۰۲۱ بیشتر قابل تشخیص هستند.

همان‌طور که در ارتقاهای اخیر کیندل وایت‌پیپر مرسوم است؛ بزرگ‌ترین ویژگی‌های این کیندل از مدل رده بالای Kindle Oasis می‌آیند. به علاوه، در وایت‌پیپر جدید شاهد صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و نور پس‌زمینه خودکار هستیم که آمازون برای توجیه پول بیشتر به آن افزوده است.

فرم فکتور مدل Oasis هنوز تفاوت‌هایی با این کیندل ۲۰۲۱ دارد. در مدل Oasis شاهد دکمه‌های چرخاندن صفحه فیزیکی است که در وایت‌پیپر نمی‌بینیم و اینکه صفحه‌نمایش Oasis حدودا ۷ اینچی است ولی در وایت‌پیپر ۲۰۲۱ صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی است و چراغ‌های LED کمتری دارد (وایت‌پیپر ۱۷ چراغ نور پس‌زمینه و Oasis شامل ۲۵ چراغ LED است.)

بنابراین، تفاوت میان مدل کیندل Oasis با قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار و وایت‌پیپر ۱۳۹.۹۹ دلاری کمتر شده است. بیشتر بودن چراغ‌های LED در Oasis به این معنی است که نمایشگر روشن‌تر است و ارزش هزینه‌ای دو برابر بیشتر را ندارد. کیندل فایر وایت‌پیپر ۲۰۲۱ نیز بسیار روشن است و شما فقط در یک اتاق با نور بسیار کم متوجه تفاوت نمایشگر آن‌ها خواهید شد.

شارژ سریع، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر

آمازون در وایت‌پیپر ۲۰۲۱ چندین ویژگی جدید را هم معرفی کرده است که معمولا برعکس بود و جدیدترین ویژگی‌ها را در مدل Oasis شاهد بودیم. احتمالا، آمازون از یک Oasis جدید و ارتقایافته با این ویژگی‌های وایت‌پیپر رونمایی خواهد کرد.

در نهایت، وایت‌پیپر ۲۰۲۱ اولین کیندل آمازون است که از شارژ USB-C سود می‌برد که امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند. ضمن اینکه می‌تواند از کابل‌های شارژ بسیاری از دستگاه‌های مدرن امروزی استفاده کند. عمر باتری طولانی‌تر به این معنی که نیاز نیست به دفعات شارژ کنید را در این دستگاه دارید ولی یک قدم بزرگ‌تر این است که دیگر از کابل Micro USB در زندگی شخصی استفاده نکنید.

یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات طراحی کیندل وایت‌پیپر ۲۰۲۱ به بزرگ شدن صفحه‌نمایش از ۶ اینچ به ۶.۸ اینچ برمی‌گردد؛ تغییر طراحی که پس از یک دهه اتفاق افتاده است و طی آن وزن دستگاه کمی افزایش پیدا کرده است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمتر و باریک‌تر شدند.

با وجود صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، این نمایشگر همچنان رزولوشن 300ppi مدل قدیمی را دارد. فضای صفحه‌نمایش افزوده شده است و گزینه دمای رنگ کمک می‌کند تا تقلید بهتری از رنگ کاغذ واقعی پیاده‌سازی شود. هنوز هیچ گزینه‌ای برای تنظیم خودکار دما توسط کیندل در پاسخ به نور محیط ارائه نشده است که مقداری ناامیدکننده است و در دستگاه Oasis نیز چنین مشکلی مشاهده می‌شود.

مدل جدید کیندل وایت‌پیپر حدود یک سوم اینچ بلندتر و پهن‌تر از مدل قدیمی و حدود ۲۶ گرم سنگین‌تر از مدل ۲۰۱۸ است. اگرچه ممکن است بزرگ‌تر شدن این اندازه‌ها به خاطر صفحه‌نمایش زیاد نباشد ولی نگه داشتن آن با یک دست سخت است؛ حتی اگر دست‌های بزرگ و پهنی داشته باشید. اغلب اوقات مجبور می‌شوید برای کار با آن از دست دوم هم استفاده کنید که در مدل قدیمی این‌طور نبود.

شاید بسیاری از کاربران ترجیح می‌دادند ابعاد و وزن دستگاه کاهش پیدا می‌کرد یا به همان اندازه مدل قدیمی باقی می‌ماند تا اینکه به خاطر بزرگ‌تر شدن نمایشگر، این توازن به هم بریزد.

آمازون می‌گوید عمر باتری وایت‌پیپر جدید با یک بار شارژ از ۶ هفته به ۱۰ هفته افزایش پیدا کرده است (البته با استفاده از مود Power Saver). در عمل هم شما مشکلی با عمر باتری این دستگاه نخواهید داشت. در ۶ الی ۷ ساعتی که با آن مشغول خواندن کتاب‌های الکترونیکی بودیم؛ شارژ باتری ۱ الی ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. حتی در حالت عادی و استاندارد و بدون مود Power Saver باز هم عمر باتری طولانی دارید. عمر باتری کیندل وایپ‌پیپر به شدت وابسته به نوع مصرف شما است؛ میزان ساعتی که مطالعه می‌کنید؛ تعداد ورق زدن‌ها و روشنایی صفحه و مسایل دیگر.

همچنین آمازون می‌گوید در مدل ۲۰۲۱ کیندل از یک پردازنده قوی‌تر استفاده کرده است که به افزایش سرعت کارها کمک می‌کند و همه‌چیز روی این دستگاه سریع انجام می‌شود. کتاب‌ها سریع‌تر باز می‌شوند؛ صفحه‌ها سریع‌تر می‌چرخند و پیمایش در کتابخانه یک تجربه بی‌وقفه می‌شود.

نرم‌افزار جدید Kindle

وایت‌پیپر ۲۰۲۱ با نرم‌افزار کیندل جدید آمازون عرضه می‌شود. این برنامه در اوایل پاییز امسال منتشر شده و افزودنی‌های مفیدی دارد. از جمله می‌توان به چیدمان خانه جدید که کتاب‌های خوانده شده را در جلو و مرکز قرار می‌دهد و ادغام بهتر با فهرست‌های مطالعه Goodreads. نرم‌افزار جدید بازگشت به مطالعه کتابی که در حال حاضر در آن هستید را با استفاده از نوار ابزار پایین صفحه آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، یک حالت راه‌اندازی جدید دارد که به شما امکان می‌دهد به جای مبارزه با نمایشگر E Ink برای تایپ اعتبار آمازون و رمزعبور وای‌فای، از طریق بلوتوث و برنامه Kindle در اسمارت‌فون، اطلاعات ورود خود را به اشتراک بگذارید.

از همه مهم‌تر، نرم‌افزار جدید Kindle دسترسی به منوی سوایپ پایین را راحت‌تر می‌کند. آمازون به معنای واقعی کلمه از تجربه تمام گوشی‌های تلفن همراه در نیم دهه اخیر استفاده کرده و یک منوی سوایپ به پایین در دسترس قرار داده که در هر کجای کیندل وایپ‌پیپر باشید؛ می‌توانید به سرعت آن را باز کنید و مواردی مانند مود airplane، بلوتوث، مود تاریک، تنظیمات سینک و میزان روشنایی و دمای رنگ را در اختیار دارید.

مانند اکثر ارتقاهای کیندل، اگر شما مدل وایت‌پیپر ۲۰۱۸ را داشته باشید؛ ارزش هزینه کردن بیشتر برای خرید مدل ۲۰۲۱ را ندارد. قطعا، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر خوب است ولی اشکالات خاص خود را برای این دستگاه دارد. افزودن USB-C و شارژ بی‌سیم سال‌ها است از سوی کاربران درخواست می‌شود ولی هیچ‌کدام ارزش سرمایه‌گذاری برای یک دستگاه کاملا جدید را ندارند. رابط کاربری و تجربه خواندن کتاب‌های الکترونیکی هنوز مانند گذشته است و ما توصیه می‌کنیم دارندگان کیندل برای ارتقا عجله نکنند.

اما اگر امروز می‌خواهید برای اولین بار یک کیندل جدید خریداری کنید یا یک مدل قدیمی را به نسخه جدید ارتقا دهید؛ وایت‌پیپر ۲۰۲۱ بهترین سخت‌افزاری است که می‌توانید بخرید و احتمالا بهترین سخت‌افزار برای هر کتابخوان الکترونیکی در حال حاضر.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…
منبع theverge
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.