HTC: سامسونگ پولش را برای بازاریابی هزینه می‌کند و نه خلاقیت!

20

رئیس شرکت HTC -جیسون مک‌کنزی- بعد از رونمایی از گلکسی اس 4 اظهارات جالبی کرده است که نشانه اوج رقابت بین پرچم‌داران اندرویدی است.

او سعی کرده است خود را خونسرد نشان بدهد و گفته است که در حین نمایش مراسم معرفی گلکسی اس 4، وضعیتش بین خنده و احساس شرمساری متغیر بوده است! شرمساری بابت نوع خاص تبلبغات سامسونگ!

مک‌کینزی بر این باور است که با وجود آمدن گلکسی اس 4، هنوز هم HTC One در صدر ایستاده است، او عقیده دارد که سامسونگ هزینه زیادی را صرف بازاریابی و نه خلاقیت کرده است.

03-15-2013 10-07-37 AM

جالب است بدانید که HTC در اقدام جالبی در زمان معرفی سامسونگ گلکسی اس 4، تعدادی از کارکنان خود را صف مردم جلوی سالن همایش یعنی سالن Radio City Music فرستاده بود، آنها به مردم بطری‌های آب و چیپس تعارف می‌کردند!

03-15-2013 09-54-25 AM

03-15-2013 09-54-05 AM

در اقدامی دیگر، شرکت ال جی در تبلیغاتش با استفاده از جو انتظار برای معرفی گلکسی اس 4، تبلیغات خود را طوری طراحی کرده بود که با معطوف کردن توجه مردم به عدد 4، نگاه آنها را به اپتیموس G این شرکت خیره کند!

03-15-2013 09-56-19 AM

این در حالی است که یک روز قبل از معرفی گلکسی اس 4، فیل شیلر -مدیر بازاریابی جهانی اپل- هم به سامسونگ تاخته بود و به این مطلب اشاره کرده بود که برخلاف اپل، سخت‌افزار و نرم‌افزار در گوشی‌های این شرکت در هماهنگی کامل با هم نیستند.

این رفتارها و این اظهار نظرها، جنبه‌هایی از واقعیت و حسادت ناشی از رقابت را به صورت همزمان، در خود مستتر دارند.

HTC تا حدی درست می‌گوید، سامسونگ هیچگاه در طراحی بدنه، یک شرکت خلاق نبوده است و بیشتر یک شرکت دنبال‌کننده محسوب می‌شود، این شرکت تا حالا نتوانسته است یک گوشی با بدنه فلزی تمام‌عیار درست کند یا دست‌کم یک طراحی جالب توجه مثل گوشی‌ لومیا یا گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ وارد بازار کند. فیل شیلر هم تا حدی حق دارد و اصولا هماهنگی کامل سخت‌افزار و نرم‌افزار، یکی از برتری‌های اپل بوده است. برتری‌ای که البته یک نقطه ضعف هم از نظر تنوع محصولات است.

اما سوی دیگر این مطلب که ال جی و HTC با حرکاتی مثل پخش تنقلات در صف مردم یا بنرهای تبلیغاتی کودکانه، سعی در جلب توجه دارند، نشان می‌دهد که سامسونگ آنقدر بزرگ شده است که شرکت‌های دیگر، سعی می‌کنند با تاختن و ساختن حاشیه، خودی نشان بدهند. این مطلب در ضمن نشان‌دهنده موفقیت سیستم بازاریابی سامسونگ هم می‌تواند باشد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
20 نظرات
  1. مهدی غیاثی می گوید

    بنده خدا همچین بی‌راه هم نمیگه!

  2. امید می گوید

    یعنی من هر چی به گوشی های گلکسی نگاه می کنم هیچ ویژگی ای که نقطۀ عطفِ طراحی سامسونگ باشه در اون نمی بینم. و هیچ نشانۀ ویژه ای در اون نمی بینم که من رو به یاد سامسونگ بندازه مگر لوگویی که بالاشه.

    1. سینا می گوید

      شما دقیق تر نگاه کن به خصوص به قابلیت های نرم افزاری اون

  3. Marilyn می گوید

    بله که بیراه نمیگن شارژ بیسیم ، قابلیت کار با دست کش،دست بند اس و….. حتی استفاده از قلم و باز هم ….. تمام تاکید میکنم تمام موارد دیگر کپی برداری اند اما مسله جالب اینجاست پس چرا در دادگاه ها پیروزی قطعی به اپل ، نوکیا و…. نمیرسد. البته من هم زیاد با این پتنت بازی ها موفق نیستم اما این ها به نفع مشتری است، پس خوبه،
    البته این روز ها بیشتر موازی کاری به جای پیشرپت حاصل شده و همه به دنبال حل مسله از روش دیگرندو از دست ما کاری بر نمی اید چه طرفدار سامسونگ چه یا باید تماشگر با شیم یا خود یکی از نواور که از روی کار او کپی شده اینطور نیست دوساتن ….

  4. سینا می گوید

    درکش می کنم.طفلکی تو بد شرایطی قرار گرفته داره حزیون میگه.

  5. علی احسان می گوید

    گویا خلاقیت در این دوره و زمانه طراحی فلزی گوشی است! خود جناب مک‌کنزی اگر قرار بود برای گوشی “HTC One” فروشی معادل 100 میلیون در نظر بگیرند آیا باز هم از این طراحی و متریال در ساخت استفاده میکردند؟ایا از پس تقاضای بازار بر آمدند،حتی شرکت اپل بعد این همه تجربه در فروش در عرضه و تقاضای بازار به سختی بر آید.
    سامسونگ در گذشته هم طراح های زیبای را وارد بازار کرده به شخصه از جنس و طراحی گوشی های سری ویو بسیار راضی بودم حتی در گذشته گوشی های مانند امینا یا جت یا حتی گوشی ویندوز فونی Ativ S طراحی زیبا و بدنه ای فلزی دارند!
    امیدوارم در آینده سامسونگ هم خط تولید خود را گسترش بده و بتوانه با یک طراحی زیبا و مدیر عامل پسند(!) خلاقیت خلق بکند!

    1. سینا می گوید

      جواب بسیار دندان شکنی بود.احسنت

    2. Marliyn می گوید

      مستر احسان این مطلب درباره ی زیبای و پاسخ گویی به بازار نیست در باره خلاقیت و نواوری
      نه خط تولید و بدنه پلاستیکی یا فلزی

      1. علی احسان می گوید

        بله دوست من منظور بنده هم همین بود ، شما خلاقیت های گوشی “HTC One” را (در مقابل گوشی سامسونگ) که جناب مک‌کنزی به آن میبالد را برای ما شرح دهید .
        توجه فرمائید بیشتر تولید کنندگان گوشی ( به جز کمپانی مانند اپل یا نوکیا که سیستم عامل انحصاری خود را داردند ) از اندروید استفاده میکنند ، با سخت افزاری تقریبا مشابه در این میان شرکت ها برای رقابت با هم کار مشکلی دارد .

        1. marilyn می گوید

          ای اقا شما مثل اینکه از دوربین جدیدو بیشترین تعداد پیکسل بی خبری
          من طرفداران HTC نیستم ولی در مورد چیزی که اظهار نظر میکنم مطللعمه می کنم البته جسارت نباشه
          سامسونگ رو هم از بعضی مدلهاش بسیار خوشم میاید مثل سری نوت اما همان ها هم کپی
          چرا اخه حقیقت برای شما دوستان که سهام دار هم نیست سخت

          1. علی احسان می گوید

            دوست من بنده انسان “برند” پرستی نیستم و از بهترین جنس بازار ” از نظر خودم ” لذت میبرم فارق از مارک و … این را حداقل کسانی که بنده را می شناسد به آن واقف اند.
            در مورد خلاقیت های نام برده شما هم بنده به کام میپذیرم و در مورد این دو گوشی که هنوز وارد بازار نشده و هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته قضاوت نمیکنم.
            در باب موارد دیگری که شما ذکر کردید هم عید را به شما تبریک میگویم . موفق باشید.

          2. Marilyn می گوید

            شما قضاوت کرده اید در ضمن””بله دوست من منظور بنده هم همین بود ، شما خلاقیت های گوشی “HTC One” را (در مقابل گوشی سامسونگ) که جناب مک‌کنزی به آن میبالد را برای ما شرح دهید .””این عیت نقل قول شماست اگر این قضاوت و از روی بیاطلاعی نیست پس چیست

          3. Marilyn می گوید

            در ضمن (یادم رفت) در حال حاضر (3 روز بعد از معرفی )
            در سایت های مختلف ریویو های زیادی حتی از نحوه ورود سیم کارت هم هست چه برسه به سایر موارد

  6. امیرحسین م می گوید

    خداییش خودتون قضاوت کنید ، سامسونگ گوشی می زنه ، بدنش نمی شکنه … بلکه مثل لواشک پاره می شه 🙂

    ولی گوشی های HTC با بدنه کربنی رو دستت می گیری اصلا یه حال دیگه ای داره!

    تبلیغات ، تبلیغاته به ال جی و … هم نمی شه خورده گرفت

  7. فراز می گوید

    ولی HTC هم راست میگه! گوشی های سامسونگ قابلیت زیاد دارن اما کاربرد ندارن ، هر دفه یه سینی بزرگتر ، هر دفه کتلت میده بیرون ! فقط مونده یه چی بده ما توش هندونه پوست بکنیم!
    البته خورده گرفتن HTC هم خنده داره ، یکی نیست بگه تو که داری ورشکست میشی ، یه کار کن کاربرا به محصولاتت روی خوش نشون بدن!‌حالا هی HTC , samsung و… میان میگن قابلیت NFC و شارژ بیسیم

    شارژ بیسیم ، خودش سیمیه! قابلیت NFC هم به درد عمشون میخوره

  8. امید مصدق می گوید

    HTC تا حدی درست می‌گوید، سامسونگ هیچگاه در طراحی بدنه، یک شرکت خلاق نبوده است و بیشتر یک شرکت دنبال‌کننده محسوب می‌شود، این شرکت تا حالا نتوانسته است یک گوشی با بدنه فلزی تمام‌عیار درست کند یا دست‌کم یک طراحی جالب توجه مثل گوشی‌ لومیا یا گوشی‌های پرچم‌دار *سامسونگ*وارد بازار کند.

    کلمه سامسونگ بین 2 ستاره مورد داره. فکر کنم اسم یه شرکت دیگه باید باشه.متن رو بخونید.

  9. ضعیف قلب می گوید

    عشق است سامسونگ

  10. ساعدایمان می گوید

    به گفته مسئولین شرکت سامسونگ “تولید گوشی هایی با بدنه پلاستیکی، آسان تر و کم هزینه تر است.” با وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حد مطلوب ،سامسونگ همیشه نسبت به رابط گرافیکی و ظاهر گوشی مفتضحانه عمل کرده است. حتی تصاویر انتخابی برای پس زمینه گوشی چنان بدون ذوق هنری و بدون اصول طراحی نوین انتخاب می شود که خبر از ضعف بزرگی در بخش طراحی این کمپانی دارد.

  11. محمد می گوید

    یک پزشک عزیز بعضی جاها مطالبتون ویراستاری اساسی میخواد.
    امیدوارم به این مطلب بیشتر دقت کنید.
    این کتاب رو پیشنهاد میکنم:
    http://religions.ir/bookadyan/index2.php?id=274

    1. Marilyn می گوید

      جناب محمد خان البته خود دکتر هیچ گاه به نظرات پاسخ نمی دهد من هم فقط یک بازدید کننده هستم اما توصیه ام به شما ست که بهتر شما هم از نرم افزار http://www.virastyar.ir
      واین توصیه رو به این سایت هم دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5