گوبلز و داستانی عکس چشم‌های مملو از نفرت او

5

در سپتامبر سال 1933، عکاس نشریه لایف –آلفرد آیشنستات– به شهر ژنو سفر کرده بود تا گزارش‌هایی از جریان نشست سران و مقامات کشورها تهیه کند. یکی از چهره‌های سیاسی حاضر، یوزف گوبلز -وزیر تبلیغات نازی‌ها- بود، او یکی از فدایی‌هایی هیتلر به شمار می‌آمد.

04-02-2013 12-23-18 PM

آیشنستات یک یهودی زاده آلمان بود. گوبلز که ابتدا از این امر مطلع نبود، برخوردی دوستانه با او داشت و از اینکه او عکس‌های خوبی از سیاستمداران نازی می‌گرفت که آنها را در حالت نیکو و بشاشی به تصویر می‌کشید، خشنود بود.

04-02-2013 12-14-37 PM

اما گوبلز سرانجام در مورد او کسب اطلاع کرد و این بار وقتی که عکاس می‌خواست از او یک عکس پرتره بگیرد، به جای لبخند ابتدایی، چهره‌ای دیگر از او دید، چهره‌ای که در آن چشم‌های مملو از نفرت گوبلز کاملا مشخص است.

04-02-2013 12-14-51 PM

این عکس در باغ هتل کارلتون گرفته شده است، این سفر نخستین سفر خارجی گوبلز در این مقام رسمی محسوب می‌شد. در همین نشست بود که سخنرانی مشهور صلحش را ایراد کرد. سخنرانی‌ای که اتفاقا به مذاق دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگران حاضر، خوش آمده بود!

این عکس مبدل به یکی از مشهورترین عکس آیشنستات شد، عکسی که آن روی سکه نازی‌ها را خیلی زودتر از زمانی که جهانیان متوجه بشوند، نشان داده بود.

البته ما این عکاس را به خاطر یک عکس نمادین مشهورتر دیگر می‌شناسیم، عکسی که در آن بعد از تسلیم ژاپن در مقابل متفقین در میدان تایمز گرفته شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. Marilyn می گوید

    “”عکسی که آن روی سکه نازی‌ها را خیلی زودتر از زمانی که جهانیان متوجه بشوند، نشان داده بود.”” ایا باز سازی صنعتی المان احتیاج به اینهمه کشتار داشت یا دیگر جاذبه های هیتلر (یا به قول “”فدایی‌هایی هیتلر”” پیشوا ) باعث این علاقه اطرافیان به او بود یا شاید این بهنه ای برای اورپا بود تا استعار جدید به وجود اورد چون در تاریخ جان مردم کم ارزش ترین و پر ارزش ترین بوده “”همۀ حیوانات باهم برابرند، ولی برخی از آنها برابرترند””(دو نقل قول اول از خود صفحه و نقل قول اخر از کتاب قعله حیوانات نوشته Orwel )
    تاریخ هنوز نقاط تاریک زیادی دارد
    یا شاید یک فرد صادق
    شما چی فکر میکنید

    1. فرشاد می گوید

      از کارل مارکس:
      “هگل در جایی می‌گوید همه وقایع و شخصیت‌های بزرگ تاریخ جهان از نو به شکلی ظاهر میشوند. وی فراموش کرده اضافه کند: بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی!”
      یا برعکس؟ شما چی فکر میکنید؟ 😉

      1. Marilyn می گوید

        متاسف که بازی با جان …بله
        جان مردم تشبیه به تراژدی یا کمدی میشود

  2. شایان می گوید

    سلام. حدود یک سالی میشه که مطالب این وبلاگ رو دنبال میکنم. ولی تا به حال نظر نداده بودم. خواستم از تمامی مطالب خوب و آموزندتون که با دقت بسیار زیادی نوشته یه ترجمه میشه نهایت تشکر رو کنم!

  3. مرتضی رمضانی می گوید

    گوبلز تا آخرین لحظه با هیلتر موند و به سبک هیتلر خودکشی کرد؛ زن گوبلز با دادن شکلات سمی ؛ بچه های 2 تا 12 سالش رو کشت و بعد به همراه شوهرش توسط نیرو های اس اس با شلیک گلوله کشته شدن و جسدشون به آتش کشیده شد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5