پایان تابستان و زمان نمایش فیلم‌هایی که سودای گرفتن جایزه اسکار را دارند

16

تابستان چند روز دیگر تمام می‌شود، طبق یک سنت، معمولا فیلم‌هایی که بخت بیشتری برای گرفتن اسکار دارند، در پاییز و زمستان به نمایش گذاشته می‌شوند، این فیلم‌ها معمولا دارام‌تر هستند، فلیمنامه و جنبه روایی مستحکم‌تری دارند، ستارگان نامدارتری در آنها بازی می‌کنند و کارگردان‌های مشهورتری آنها را می‌سازند.

در اینجا با هم تعدادی از این فیلم‌ها را مرور می‌کنیم:

1- فیلم Rush

ران هاوارد، در این فیلم، رقابت دو راننده فرمول یک یعنی جیمز هانت و نیکی لودا را با بازی کریس همسورث و دانیل برول روایت می‌کند، رقابت این دو در سال‌های دهه 1970 در صدر اخبار فرمول یک بود.

کارگردان فیلم‌های مشهوری مثل یک ذهن زیبا، آپولو 13، مرد سیندریلایی و فراست/نیکسون این بار آماده است تا رقابت و آدرنالین پیست‌ها را به تصویر بکشد و شخصیت‌های متفاوت و عشق‌های این دو راننده را نمایش بدهد.

09-16-2013 02-05-33 PM

2- گرانش یا Gravity

داستان این فیلم تکراری نیست: دو فضانورد راهی یک راهپیمایی فضایی روتین می‌شوند، ولی در عمق فضا سرگردان می‌شوند. حالا جالب است که آلفونسو کوارون -کارگردان فیلم Children of Men – برای نقش این دو از جورج کلونی و ساندرا بولاک استفاده کرده است.

فیلمبرداری و جلوه‌های ویژه این فیلم مسحورتان خواهد کرد!

09-16-2013 02-06-00 PM

3- کاپیتان فیلیپس

 پول گیرنگرس که پیش از این داستان یک هواپیماربایی را در فیلم United 93 کارگردانی کرده بود، این بار دزدان دریایی سومالی را می‌خواهد روی پرده نقره‌ای ببرد.

در این فیلم تام هنکس، نقش کاپیتان فیلیپس را بازی می‌کند، کاپیتانی‌ که کشتی‌اش توسط تعدادی از دزدان دریایی جوان سومالی، به سرفت می‌رود، چیزی که از سال 1800 برای یک کشتی آمریکایی سابقه نداشته است.

فیلم تلاش می‌کند که با استفاده از مهاجران سومالی که تا پیش از این اصلا تجربه هنرپیشگی نداشتند، چهره‌ای انسانی به دزدان دریایی بدهد.

09-16-2013 02-06-59 PM

4- دوازده سال بردگی یا 12 Years a Slave

استیو مک‌کویین -کارگردان فیلم- ما را به سال 1841 می‌برد و رنج‌هایی یک سیاهپوست آزاد را برایمان تعریف می‌کند که در حین سفر به واشنگتن اسیر می‌شود و به عنوان یک برده فروخته می‌شود.

برد پیت و مایکل فاسبندر، هنرپیشه‌های آشنا برای ما در این فیلم هستند. دیگر هنرپیشه‌های فیلم پول دانو، پول گیاناتی، بندیکت کامبربچ، سارا پولسان و چیوتل اجیوفور هستند.

این فیلم از زمان نمایشش در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با استقبال زیاد مواجه شده است و گفته می‌شود که یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا حالا در مورد بردگی و تبعیض نژادی درست شده است.

09-16-2013 02-07-26 PM

5- همه چیز از دست رفت یا All Is Lost

اگر گمان می‌کنید که ژانر فیلم‌هایی که داستان کلی آن تلاش یک نفر یا گروهی از مردم، برای بقا در شرایط بسیار دشوار است، رنگ باخته است، اگر تصور می‌کنید که شاید بعد از «زندگی پی» و «127 ساعت» دیگر کسی خطر نکند و فیلمی با مضمون مشابه نسازد، باید بگویم که اشتباه می‌کنید. چرا؟

چون اکتبر امسال قرار است، فیلمی با بازی رابرت ردفورد با نام All Is Lost به نمایش دربیاید، فیلمی که تقریبا دیالوگ خاصی ندارد و در آن رابرت ردفورد نقش مالک یک قایق را بازی می‌کند که باید با توفان و کوسه‌های مبارزه‌ای دشوار داشته باشد.

کارگردان جوان این فیلم جی سی چاندور است.

09-16-2013 02-07-50 PM

6- مشاور یا The Counselor

حتما اقتباس‌های سینمایی مشهور از آثار کورمک مک‌کارتی -نویسنده برنده جایزه پولتزر- را به یاد دارید: جاده و جایی برای پیرمردها نیست یا No Country for Old Men.

این بار مک‌کارتی خودش آستین بالا زده و یک فیلمنامه اصلی به نام مشاور نوشته است. این فیلم داستان یک وکیل با بازی مایکل فاسبندر است که وقتی به یک موادفروش با بازی خاویر باردم، همکاری می‌کند و می‌خواهد 20 میلیون دلار کوکائین بفروشد، دچار مشکل می‌شود.

این برای دومین بار است که خاویر باردم نقش آدم بد را در فیلم‌های اقتباسی مک‌کارتی بازی می‌کند.

کاگردان فیلم ریدلی اسکات است و دانستن نام باقی هنرپیشه‌های فیلم هم هیجان‌زده‌تان می‌کند: برد پیت، پنلوپه کروز، کامرون دیاز و البته دین نوریس (هنرپیشه سریال Breaking Bad)

09-16-2013 02-09-28 PM

7- بازی اندر یا Ender’s Game

زمین در یک آینده تخیلی، پس از هفتاد سال پیکار با فرازمینی‌ها و از سر گذاراندن دو جنگ بزرگ، این بار تصمیم این است که با انتخاب تعدادی از کودکان نخبه و آموزش آنها، فرماندهانی توانمند برای جنگ سرنوشت‌ساز سوم، تربیت شوند، یکی از آنها «اندر» نام دارد …

فیلم اقتباس سینمایی است از یکی از آثار ارسون اسکات کارد که در سال 1977 منتشر شده بود، هریسون فرود و بن کینگزلی، هنرپیشه‌های مشهور فیلم هستند.

09-16-2013 02-10-04 PM

8- کتاب‌دزد

یک سال و نیم پیش، در یکی از پست‌های «یک پزشک» به شما رمان کتاب‌دزد را معرفی کرده بودم، کتابی که توسط مارکوس زوساک نوشته شده بود، این رمان در سال 2006 بسیار موفق بود.

داستان کتاب در آلمان نازی قبل و حین جنگ جهانی جهانی دوم می‌گذرد، سرپرستی لیزل بعد از فرستاده شده مادر کمونیست‌اش به اردوگاه کار اجباری به یک خانواده دیگر سپرده شده است، در دوره کتاب‌سوزان و جنگ پرآشوب، لیزل خودش را با دزدیدن و خواندن کتاب‌ سرگرم نگاه می‌دارد. این دختر کتاب‌ها را با همسایگان و یک مرد یهودی که در ساختمان آنها پنهان شده است، به اشتراک می‌گذارد.

09-16-2013 02-10-34 PM

9- گرگ وال استریت

لئوناردو دی کاپریو، پیش از این به دفعات نقش آدم‌های را بازی کرده است که سخت به دنبال رسیدن به پول و کلاس اجتماعی و در یک کلام رؤیای آمریکایی هستند. کافی است که جک در تایتانیک و گتسبی در گتسبی بزرگ را مجسم کنید و این بار در فیلم گرگ وال استریت او نقش جوردن بلفورت را بازی کرده است، یک دلال سهام و کارآفرین که در دهه 1990 به ثروت هنگفتی می‌رسد، اما بعدا به خاطر کلاهبرداری تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

دی کاپریو برای حس کردن این نقش، ‌دفعات زیادی با بلفورت ملاقات کرده است.

09-16-2013 02-11-11 PM

10- نبراسکا

کارگردان درباره اشمیت About Schmidt، نوادگان Descendants و راه‌های جانبی Sideways، یعنی الکساندر پین، این بار یک فیلم سیاه و سفید با مضمون خانوادگی، سالخوردگی و سفر ساخته است.

پیرمردی الکلی با بازی بروس درن، به خاطر زوال عقلش، به این توهم می‌افتد که برنده یک جایزه یک میلیون دلاری شده است، او فرزندان خود را هم متقاعد می‌کند که برای گرفتن این جایزه با او در یک سفر همراه شوند!

09-16-2013 02-11-35 PM

11- اندرون لوین دیوس Inside Llewyn Davis

گفته می‌شود که این فیلم یکی از بهترین‌های برادران کوئن خواهد بود.

فیلم داستان یک خواننده موسیقی سنتی را روایت می‌کند که در نیویورک در سال 1961، در پی رسیدن به جایگاه خود است و در این مسیر از یک گربه ولگرد مراقبت می‌کند و وارد درگیرهایی رمانتیک می‌شود. جاستین تیمبرلیک، یکی از هنرپیشه‌های فیلم است.

09-16-2013 02-12-12 PM

12- American Hustle

کارگردان فیلم‌های مبارز Fighter  و Silver Linings Playbook در این فیلم با بازی کریستین بیل، ایمی آدامز، جنیفر لارنس و بردلی کوپر و رابرت دنیرو داستان عملیات مخفی FBI در دهه 1980 را برایمان تعریف می‌کند، عملیاتی که هدف ازآن کاهش رشوه در کنگره بود.

09-16-2013 02-14-02 PM

The Monuments Men- 13

جورج کلونی عناصری از فیلم‌های 11 یار اوشن، ایندیانا جونز و آرگو را در این فیلم با هم ترکیب کرده است، در این فیام مت دیمون، کیت بلانشت، جان گودمن، بیل مورای و خود کلونی بازی می‌کنند، داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد، زمانی که دولت آمریکا تصمیم می‌گیرد یک برنامه نجات آثار هنری را از یغمای نازی‌ها، اجرایی کند.

09-16-2013 02-14-42 PM

14- Her

ژوکین فونیکس، عاشق صدای سیستم عامل خود (با صدای اسکارلت جوهانسون) می‌شود و این امر منجر به جدایی او از همسرش می‌شود.

فیلم هشداری است درباره خو کردن و دوستی بیش از حد ما با فناوری و گجت‌هایمان!

09-16-2013 02-15-08 PM

15- نجات آقای بنکس Saving Mr. Banks

زمانی که فیلم مری پاپینز در سال 1964 به نمایش درآمد، مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و این اثر که آمیزه‌ای از انیمیشن و فیلم روتین بود، چند جایزه هم برد.

اما در پشت صحنه و در ورای دشواری‌های تکنیکی، گرفتن اجازه از صاحب اثر یعنی پی ال تراورس هم دشوار بود، والت دیزنی، دهه‌ها را صرف چانه زدن با این نویسنده برای گرفتن حق اقتباس سنمایی این اثر کرد.

در فیلم نجات آقای بنکس که پایه زندگی‌نامه تراسورس نوشته شده است، داستان همین ملاقات‌ها روایت می‌شود، اما تامپسون نقش تراورزس را بازی می‌کند و تام هنکس، نقس والت دیزنی را.

09-16-2013 02-15-36 PM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. maryam می گوید

    ممنون و خسته نباشید

  2. مهدیکو می گوید

    «فیلم تلاش می‌کند که با استفاده از مهاجران سومالی که تا پیش از این اصلا تجربه هنرپیشگی نداشتند، چهره‌ای انسانی به دزدان دریایی بدهد.»

    چهره انسانی؟! شاید منظورت «چهره واقعی» بوده باشه.

  3. رضا می گوید

    فیلم her فکر کنم برا آی تی دوست ها جالب باشه,البته معلومه که طرف مورد نظرش siri اپل هست

  4. peni می گوید

    مدتها بود در باره فیلمها مطلبی نخونده بودم. اقای دکتر بعضی مطالبت واقعا غافلگیر کننده است.

  5. محمود می گوید

    چه بد که یه وسترن نداریم!
    سوژه her جالبه
    Gravity هم که …

  6. mina می گوید

    اسکار ….. جدایی نادر از سیمین ………..که کلی برای گرفتن جایزه اسکار گریه شوق کردم و سال بعدش ……… ارگو . اسکار دو سال ایران ایران کرد .با این حال بازیهای تام هنکس رو بعداز Cast away و ترمینال دوست دارم . رابرت ردفورد هم برام ستودنیه . ممنون از شما که منوی امسال اسکار رو داریم . امیدوارم امسال انتخاب اسکار فقط ازنقطه نظر هنری باشه و به اقتصاد و سیاست و ….. مربوط نباشه .

  7. ستار . م می گوید

    درود بر شما
    بی صبرانه منتظرم این عناوین به دستم برسند.اکثراً موضوع جالبی دارند و فکر کنم همگی ارزش یک بار دیدن رو داشته باشند.
    با تشکر از این پست عالی

  8. Hamed می گوید

    The Counselor به معنی‌ وکیل هم هست که با توجه به خلاصه داستان فکر می‌کنم ترجمه وکیل درست باشه.

  9. وحید می گوید

    خدا دین نوریس بیامرزه ….!

  10. کیان می گوید

    حضور بازیگرانی چون: کامرون دیاز، جاستین تیمبرلیک و بردلی کوپر تایدی بر بد بودن فیلم خواهد بود. نباید ازشون انتظاری داشت، هرچند که آخری متعلق به برادران کوئن هست. اما این بازیگر ها امکان نداره حضور در فیلم خوب رو قبول کنن. (وقتی نقشی رو قبول کنن یعنی فیلم نامه خوبی نبوده)

    فیلم Gravity جلوه های ویژه بسیار سنگینی داره که متاسفانه به نظر من احتمالا شبیه Avatar خواهد بود. فیلمی بسیار ضعیف با بودجه بسیار سنگین. دلیل این حرفم فکر نکردن سازنده ها به فیلم هست.
    از چنین فیلمی علاوه بر زیبایی بصری، انتظار ارئه داستانی خیال پردازانه اما همسو با واقعیت داشت. به 45 سال قبل برگردیم، سال 1968 یک سال قبل از فرود انسان روی ماه، استنلی کوبریک اودیسه فضایی رو ساخت. فیلمی که علاوه بر شاهکاری بصری در زمان خودش، از واقعیت فاصله نگرفت. تمام صحنه های مربوط به خازج اط فضاپیما کاملا در سکوت هست. این یعنی دقت به جزیات و سعی در واقعی تر بودن صحنه ها.

    اما در Gravity هرچند که در ابتدای تریلر اعلام شده، در فضا سکوت مطلق هست و صدا در خلا منتشر نمیشه، تمام صحنه های اکشن پر از صداهای انفجار و زد و خوزد هست. این یعنی عدم توجه و فکر کردن به هوش بیننده. تمرکز فقط بر جلوه های بصری و صوتی هست و بس. این بسیار نا امید کننده هست.

  11. میلاد می گوید

    من خودم به شدت منتظر درون لیون دیویسم و شانس کوئنها رو برای اینکه یه بار دیگه مثل سال 2008 اسکارهارو درو کنن بیشتر می دونم

  12. سید عماد رضوی می گوید

    بوکمارک می کنم تا زمانی که امتیاز عمومی بهشون معلوم بشه و بهترین هاش رو دانلود کنم. مرسی به هر حال پست عالی ای بود

  13. sarina می گوید

    اسکار امسال بازیگری مال تام هنکس عزیزه

  14. mihan می گوید

    چقدر از ترکیب “توسطِ” استفاده می‌کنید!
    کتاب را نویسنده می‌نویسد نه این کتاب توسط نویسنده نوشته می‌شود

  15. Sherlock Holmes می گوید

    خیلی به Gravity امیدوارم … به ویژه با توجه به وضعیت الانش … متشکر از لیست …

  16. پارتیشن می گوید

    توی سینمای شهرستانها اصلا فیلمهای خارجی اکران نمیشه.
    تو شهر ما دو تا سینما بود.
    یکیش تعطیل شده مونده یکیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5