پیشبینی‌ها و انتظاراتی در مورد همایش فردای مایکروسافت و تبلت‌های سرفیس 2

5

فردا -دوشنبه- یک همایش مهم مایکروسافت برگزار می‌شود، در این همایش نسل دوم تبلت‌های سرفیس معرفی خواهند شد. همایش در لس آنجلس برگزار خواهد شد. مایکروسافت هم مثل اپل، گوگل و سامسونگ دوست دارد همایش‌های مهمی داشته باشد که همه برای زمان برگزاری آن روزشماری کنند. مایکروسافت دوست دارد، مثل محصولات شرکت‌های رقیق، از ماه‌ها قبل، انواع طراحی‌های مفهومی و امید و آرزوهای مردم برای نسل بعدی محصولاتش و حتی درزهای کنترل‌شده اطلاع در محیط وب منتشر شوند.

مایکروسافت این همایش را در شرایطی برگزار می‌کند که طبق آمار سه ماهه اخیر، تبلت سرفیس RT اش، با یک زیان‌دهی 900 میلیون دلاری روبرو شده است. اما هنوز هم مایکروسافت همین تبلت سرفیس RT را می‌خواهد مبدل به برگ برنده خود کند، طوری که «تامی رلر»- رئیس بخش بازاریابی هم گفته است که سرفیس RT پی‌سی اصلی مایکروسافت خواهد بود.

اما ما از همایش روز دوشنبه چه انتظاراتی داریم؟

سرفیس پروی 2

سرفیس پروی نسل یک پردازشگر Core i5 و سرفیس RT پردازشگر ARM داشتند، و حالا انتظار می‌رود که پرقیس پروی جدید پردازشگر هاسول داشته باشد. همین امر بزرگ‌ترین نقطه سرفیس پرو یعنی مشکل باتری را برطرف می‌کند. ما انتظار داریم که سرفیس پروی جدید به جای 4 ساعت، دست‌کم هفت ساعت عمر باتری داشته باشد.

مایکروسافت ادعا می‌کند که اندازه مطلوب و ایده‌آل صفحه نمایش 10.6 اینچ است و بنابراین انتظار نداریم که اندازه صفحه نمایش سرفیس پرو تغییری کند. اما می‌شود انتظار داشت که سرفیس پرو، ضخامت کمتری پیدا کند و نازک‌تر شود.

انتظار بعدی این است که پایه سرفیس پرو، طوری طراحی بشود که در چند زاویه بشود صفحه نمایش را حالت داد، این طوری کاربر می‌تواند خیلی راحت‌تر باشد و در هنگام تماشای ویئو یا نوشتن چیزی یا نشان دادن محتوا به کاربر دیگر، به دلخواه زاویه صفحه نمایش را تغییر دهد.

انتظار بعدی هم هم تنوع در حافظه سرفیس پرو است، مدل قبلی حداکثر 128 گیگ حافظه داشت، اما مدل جدید شاید ظرفیت 256 گیگ یا حتی 512 گیگ هم داشته باشد.

اما متأسفانه امید زیادی به کاهش قیمت سرفیس پرو نیست و انتظار داریم، قیمت نسل جدید سرفیس پرو 800 دلار باشد.

به هر ترتیب در صورتی که این حوادث خوب رخ بدهند، می‌شود انتظار داشت که بسیاری از کاربرانی که دنبال یک پی‌سی قدرتمند پرتابل بوند و در عین حال دلشان می‌خواست یک تبلت هم داشته باشند، یه سرفیس پروی 2 روی بیاورند.

یک سرفیس پروی با عمر باتری بیشتر، پردازشگر قوی‌تر، ضخامت کمتر و حافظه بیشتر،‌هر کسی را وسوسه می‌کند که داشته باشدش!

09-22-2013 08-30-38 PM

سرفیس مینی

ماه بعد نسخه 8.1 ویندوز رونمایی می‌شود، وعده داده شده که این نسخه از ویندوز از تبلت‌های با صفحه نمایش کوچک به خوبی پشتیبانی کند. ما حتی پیش از این هم نخستین تبت ویندوزی 8 اینچی را دیده‌ام که تبلت Acer Iconia W3 است، اما شاید مایکروسافت در پی آن باشد که سرفیس مینی هم عرضه کند.

سرفیس مینی 8 اینچ یا اندکی بیشتر اندازه خواهد داشت و از لحظا قیمت با آی‌پد مینی رقابت خواهد کرد و گلکسی تب 8 اینچی رقابت خواهد کرد.

احتمالا مایکروسافت آن را برای مصرف داده، یعنی فعالیت‌های وب‌گردی بهینه خواهد کرد. احتمالا کیفیت صفحه نمایش آن هم خوب و در حد فول اچ دی باشد.

مشخص نیست که سرفیس مینی، نسخه RT یا کامل ویندوز 8.1 را اجرا کند، اما بیشتر احتمال می‌رود که ویندوز RT، سیستم عامل سرفیس مینی باشد.

سرفیس RT 2

همان طور که گفتیم نسخه یک سرفیس RT اصلا موفق نبود و زیان‌ده هم بود. چنین شکستی، حتی شاید بعضی‌ها را به این باور برساند که مایکروسافت کلا از خیر این سری از محصولش بگذرد، اما پذیرش چنین شکستی به معنی کم آوردن در برابر آی‌پد است و مایکروسافت مغرورتر از آن است که چنین شکستی را قبول کند.

البته باید اعتراف کنیم که با آپدیت‌های سیستم عامل و هزاران اپلیکیشنی که بعدا اضافه شدند، سرفیس هم‌اکنون جایگاه بهتری نسبت به روزهای نخست خود دارد. و حالا اگر مایکروسافت از نظر سخت‌افزاری سرفیس RT را ارتقا بدهد، شاید بتواند موقعیت را بهتر کند و همه اینها باید در حالی انجام شوند که مایکروسافت قیمت سرفیس RT را خیلی پایین‌تر از آی‌پد نگه دارد.

اما انجام همه این کارها برای مایکروسافت دشوار خواهد بود، شاید حتی مایکروسافت از خیر داشتن سرفیس RT با اندازه 10.6 اینچ بگذرد و مدل 8 اینچی ارزان‌قیمتی را تحت عنوان سرفیس RT 2 روانه بازار کند.

تجهیزات جانبی تازه

کیبورد مغناطیسی سرفیس، یک وسیله جانبی بسیار خوبی به نظر می‌آید و در عمل هم همین طور شد، وسایلی که با اتصال بی‌نقصی و ساده‌ به سرفیس‌ها ما را مجاب به خریدشان می‌کردند.

ما انتظار داریم که شاهد «تاچ کاور»ها و «تایپ کاور»های جدیدی باشیم که سبک‌تر باشند و آرایش دکمه‌هایشان بهتر باشد، اینها حتی ممکن است ضدآب هم تهیه شوند. این کاورها شاید به تبعیت و تقلید از رنگی شدن محصولات اپل یا موتو ایکس گوگل، در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه شوند.

شاید یک «داک» هم برای سرفیس پرو عرضه شود، طوری که پورت‌های این تبلت را بیشتر از پیش کند. پرو فقط یک پورت USB 3.0، یک پورت هدفون و یک دیسپلی‌پورت داشت.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    دکتر جان، قرار نشد پا رو قلب فن بوی های مایکروسافت بذاریا….
    “این کاورها شاید به تبعیت و تقلید از رنگی شدن محصولات اپل یا موتو ایکس گوگل، در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه شوند.”

    اتفاقا تاچ کاور تنوع رنگی بالایی داره (که تو عکس اول مشخصه). اتفاقا یه مدتی مایکروسافت یه سری مدل تاچ کاور که با طراحی های هنری مزین شده بودن رو به فروش میرسوند.

    پ.ن: البته این احتمالا تقصیر نویسنده ی ماشبل هستش.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      وبلاگهای فرنگی روی خوشی به مایکروسافت نشون نمی‌دن. با این همه شخصا من از سرفیس پرو خوشم می‌یاد، امیدوارم در دیزاین جدید، با نازک شدن و بهبود کیفیت صفحه نمایش و افزایش امر باتری، انگیزه جدی برای خریدش پیدا کنیم.

      1. محمد می گوید

        امر یا عمر ؟

        1. آرما می گوید

          امر باتری یعنی در خصوص باتری.

  2. Ali می گوید

    من هم منتظر سرفیس پرو ۲ هستم تا نیازم از pc و تبلت یکی بشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.