مقایسه‌ی LG G Watch و Samsung Gear Live بعد از یک روز کار با هردو

2

lg-g-watch-samsung-gear-live

در مقالهٔ قبلی در مورد سیستم‌عامل Android Wear صحبت کردیم. در این مقاله می‌خواهیم وارد جزئیات سخت‌افزار آن شویم.

هم‌اکنون دو گزینه برای متقاضیان ساعت هوشمند با سیستم‌عامل Android Wear وجود دارد. LG G Watch به قیمت ۲۲۹ دلار و Samsung Gear Live به قیمت ۱۹۹ دلار فروخته می‌شوند. Motorola Moto 360 نیز که دارای صفحهٔ گرد است در آیندهٔ نزدیک عرضه خواهد شد. این مقاله شامل تجربهٔ یک‌روزه از در دست داشتن هر دو ساعت (رنگ مشکی) است.

ازنظر شکل و ظاهر، G Watch و Gear Live بسیار شبیه هم هستند. هیچ‌کدام ظاهر خیلی شکیل و ظریف مثل ساعت‌های معمولی ندارند. هردو کمی چاق و ضخیم هستند و صفحهٔ بزرگ و مستطیلی شکل آن‌ها آدم را یاد ساعت‌های ماشین‌حساب دار Casio می‌اندازد که بچه‌های بیست سال پیش دستشان می‌کردند.

البته در میان این دو ساعت Samsung Gear Live با حاشیهٔ نقره‌ای‌رنگش ساعت قشنگ‌تری به نظر می‌رسد. G Watch برعکس Gear Live هیچ بخش زینتی که دارای رنگ متفاوت باشد و تفاوتی در ظاهرش ایجاد کند ندارد و دیگر ساده‌تر از این نمی‌توانست باشد.

lg-g-watch-vs-samsung-gear-live

بند این ساعت نوعی مادهٔ لاستیکی است که بر روی دیگر ساعت‌های اسپرت نیز مشاهده می‌کنید. البته به‌جای قفل معمولی دارای دو برآمدگی است که داخل سوراخ‌ها جا می‌افتند. این بست موردعلاقهٔ من نیست چون در طول روز که دستم کرده بودم هنگام راه رفتن در خیابان احساس می‌کردم که هرلحظه ممکن است شل شود. خبر خوب اینجا است که در صورت تمایل می‌توانید بند ساعت را عوض کنید و هر مدل که دوست دارید بگیرید.

Gear-Live-620x374

بند G Watch کمی نرم‌تر به نظر می‌رسد و قفل معمولی‌تری نیز دارد. این قفل، پوشش پلاستیکی دارد و همرنگ بند است. بند خاکستری به همراه قفلی که پوشش پلاستیکی خاکستری دارد، بیشتر از اینکه شیک و مجلسی باشد، ظاهری اسپرت ایجاد کرده است. بند G Watch همانند Gear Live قابل تعویض است.

lg-g-watch

وقتی این دو ساعت را دستتان می‌کنید هردو حس مشابهی ایجاد می‌کنند. بااینکه صفحهٔ بزرگ و ضخیم دارند، من احساس ناراحتی از بستن هیچ‌کدام نکردم. هیچ‌کدام حس گنده و بدقواره بودن به من نمی‌دهند ولی می‌توانم بگویم هردو کمی احمقانه به نظر می‌رسند.

LG_G_Watch_Android_Wear

من صفحهٔ نمایش Samsung Gear Live را ترجیح می‌دهم. سامسونگ دارای صفحهٔ ۱.۶۵ اینچ و LG دارای صفحهٔ ۱.۶۳ اینچ است که تقریباً هم‌اندازه هستند. صفحهٔ نمایش سامسونگ از نوع Super AMOLED با وضوح ۳۲۰ در ۳۲۰ است ولی LG دارای صفحهٔ LCD با وضوح ۲۸۰ در ۲۸۰ می‌باشد. این تفاوت وضوح در این سایز کوچک تفاوت خیلی زیادی نیست ولی مجموعاً صفحهٔ سامسونگ بهتر به چشم می‌آید.

lg-g-watch-samsung-gear-live-android-wear

هر دو صفحه در زیر نور آفتاب یا اصلاً پیدا نیستند و یا به‌سختی می‌توان آن را تشخیص داد.

تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای در قابلیت تشخیص حرکت دو ساعت وجود دارد. در مقالهٔ قبل گفتیم که در Android Wear وقتی دستمان را بالا می‌آوریم تا ساعت را نگاه کنیم صفحهٔ ساعت روشن می‌شود. در Samsung Gear Live این حرکت به‌خوبی تشخیص داده می‌شد و همواره خوب کار می‌کرد. اما در LG G Watch می‌بایست با دقت بیشتری دستم را بالا می‌آوردم تا صفحهٔ ساعت روشن شود. حتی بعضی‌اوقات دفعهٔ اول جواب نمی‌داد و مجبور می‌شدم چند دفعهٔ دیگر این کار را انجام دهم تا حرکت دستم را تشخیص دهد.

Samsung-Gear-Live-and-LG-G-Watch-are-both-offficial-and-available-on-Google-Play4

در آخر به برخی نکات کلیدی در مورد این دو ساعت می‌پردازیم:

  • Samsung Gear Live در حقیقت همان Samsung Gear 2 است که کمی ساده‌تر شده و دکمهٔ فیزیکی جلوی گوشی و دوربین آن را حذف کرده‌اند.
  • Gear Live دارای قابلیت سنجش ضربان قلب می‌باشد ولی G Watch این قابلیت را ندارد. البته به خاطر تجربهٔ استفاده از سنسور سنجش ضربان قلب در دیگر دستگاه‌های سامسونگ اعتماد زیادی به صحت و دقت سنسور Gear Live ندارم. احتمالاً وجود آن برتری مهمی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.
  • Gear Live یک دکمهٔ کوچک در کنارش وجود دارد که با آن می‌توانید ساعت را روشن کنید. G Watch چنین دکمه‌ای ندارد و فقط با وسیلهٔ مخصوص شارژش روشن می‌شود. یعنی وقتی ساعت روشن بشود، روشن خواهد ماند که البته مسئلهٔ مهمی نیست.
  • LG G Watch باتری 400mAh دارد که از باتری 300mAh بکار رفته در Samsung Gear Live قوی‌تر است. ازاین‌جهت که وضوح صفحهٔ G Watch کمتر از Gear Live است و برق کمتری مصرف می‌کند احتمال می‌دهیم شارژ دهی بهتری داشته باشد.

G-Watch-vs-Gear-Live-640x383

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. pejman می گوید

    در آخر اون روز این یکی چند درصد باطری داشت و اون یکی چقدر ؟

  2. Mahdi می گوید

    ممنون
    بررسی جالب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5