هواپیماهای نظامی در سال ۲۰۴۰ از چه تکنولوژی‌هایی بهره خواهند برد؟

3

BAE Systems concept designs

آیندهٔ تکنولوژی هوافضا می‌تواند به‌جایی برسد که هواپیماهای بدون سرنشین، خودشان را در حین پرواز تعمیر کنند، برای گسترش حوزهٔ مأموریت به هواپیماهای کوچک‌تر تبدیل شوند و یا موشک‌ها را با انرژی هدایت‌شونده در حین پرواز هدف قرار دهند.

سرعت پیشرفت تکنولوژی آن‌قدر زیاد است که هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید دقیقاً در چندین سال آینده چه پیشرفت‌هایی در روبروی ما خواهد بود ولی شرکت BAE که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع دفاعی در دنیا است از برخی احتمالات صنعت هواپیما در سال ۲۰۴۰ سخن می‌گوید.

BAE Systems تنها در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۱۱۷ میلیون یورو درزمینهٔ تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده با اطمینان از تکنولوژی‌هایی سخن می‌گوید که احتمالاً در آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود.

چاپگرهای سه‌بعدی هم‌اکنون با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و شرکت BAE Systems‌ ادعا می‌کند این چاپگرها در سال ۲۰۴۰ به جایگاهی می‌رسند که می‌توانند هواپیماهای کوچک بدون سرنشین درست کنند.

محققین BAE ادعا می‌کنند هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را می‌توان به‌وسیلهٔ چاپگرهای سه‌بعدی پیشرفته که بر روی هواپیما سوار می‌شوند، لایهٔ افزودنی و مونتاژ به‌وسیلهٔ روبات ساخت.

نوعی از این هواپیماها با پره‌های بزرگی که بر روی بال‌هایشان دارند می‌توانند شهروندان یا سربازان نظامی را از شرایط خطرناک نجات دهند. از این تکنولوژی می‌توان برای ساخت هواپیماهای مناسب برای تجسس طولانی‌مدت و یا تجسس استقامتی نیز استفاده کرد.

BAE Systems concept designs

«گروه ضربت انطباق پذیر فوق‌العاده» نامی است که برای تکنولوژی هواپیمای جنگی سال ۲۰۴۰ انتخاب‌شده است. با این تکنولوژی یک هواپیمای پیشتاز می‌تواند در هر سناریوی نامعلومی وارد شود و هر آنچه برای انجام آن مأموریت بر اساس شرایط موجود نیاز دارد سریعاً بسازد.

این هواپیماها می‌توانند در صورت افتادن در محدودهٔ دشمن بوردهای الکترونیکی خودشان را آب کنند و یا به صورتی فرود بیایند که بشود بعداً از آن‌ها استفاده کرد.

Nick Colosimo یکی از کارشناسان و مدیران BAE Systems می‌گوید: البته ما نمی‌دانیم دقیقاً چه تکنولوژی‌هایی در سال ۲۰۴۰ وارد صنایع هواپیمایی خواهند شد ولی خیلی عالی است اگر بتوانیم یک تصویر کلی ازآنچه ممکن است پیشرفت تکنولوژی‌های کنونی برایمان در آینده به ارمغان بیاورد برای مردم ترسیم کنیم.

او همچنین ابراز داشت: BAE Systems دارای میراث غنی درزمینهٔ تحقیق و توسعه است. تیم ما دارای پیشینهٔ چندین دهه کار تحقیق و توسعه توسط هزاران دانشمند و مهندس است.

هواپیمای بدون سرنشین که گفته شد تنها یکی از ۴ تکنولوژی است که BAE پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۴۰ یا حتی زودتر در صنایع هواپیمایی بکار گرفته شود.

دیگر تکنولوژی که ممکن است در سال‌های آینده شاهد آن باشیم Survivor نام دارد و به قطعات هواپیما قابلیت می‌دهد که خودشان را تعمیر کنند.

BAE Systems concept designs

بر اساس صحبت‌های سخنگوی BAE پروژهٔ Survivor شامل نوعی سیال چسب مانند است که به جت‌ها اجازه می‌دهد اگر در حین پرواز آسیب ببینند، خودشان را تعمیر کنند. این استفادهٔ پیشرفته از مواد باعث به وجود آمدن هواپیماهای جان‌سختی می‌شود که می‌توانند در خطرناک‌ترین سناریوها مأموریت‌های حیاتی انجام دهند.

Transformer دیگر تکنولوژی احتمالی هواپیماها در سال ۲۰۴۰ است. Transformer نوعی هواپیمای برد بلند است که با ورود به مقصد به چند هواپیمای کوچک‌تر تبدیل می‌شود.

BAE Systems concept designs

BAE هواپیمای Transformer را این‌گونه توصیف می‌کند: یک سیستم انعطاف‌پذیر هواپیمایی که چند جت کوچک‌تر را برای پرواز بهتر باهم ترکیب می‌کند و می‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند تا با هر شرایطی هماهنگ شوند.

وقتی Transformer به مقصد رسید می‌تواند از هم جدا شود و برای انجام مأموریت‌های متنوعی به کار گرفته شود. می‌تواند در صورت تهدید شدن حمله کند، از مواضع دشمن تجسس بکند و یا حتی تدارکات به نیروها برساند.

دیگر تکنولوژی آیندهٔ صنایع هوایی، سلاح‌های انرژی هدایت‌شونده (DES) هستند. این سلاح‌ها می‌توانند با سرعت نور به موشک‌ها حمله کنند و آن‌ها را در هوا نابود سازند، قبل از اینکه باعث آسیب‌های جانی و مالی در زمین بشوند.

BAE Systems concept designs

کارشناسان BAE ادعا می‌کنند سلاح‌های انرژی هدایت‌شونده می‌توانند با اشعه‌های متمرکز انرژی به تهدیدهای هوایی حمله کنند و نیروهای زمینی را از خطر موشک‌ها و خمپاره‌ها ایمن سازند. این تکنولوژی می‌تواند در آینده در هواپیماها بکار گرفته شود. بدین‌صورت جت‌هایی که با سرعت زیادی حرکت می‌کنند می‌توانند موشک‌ها را در هوا با دقت هدف بگیرند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. مریم می گوید

    به نظر من پیشرفت در سال2040 خیلی بیشتر از اینها خواهد بود

  2. فرید می گوید

    من رو یاد بریده جراید قدیمی انداخت

  3. اونترنت می گوید

    چه جلب !!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5