بعد از جنجال درز عکس‌های مشاهیر، این بار بعضی از عکس‌های کاربران عادی در Snapchat به بیرون درز کرده است

4

هنوز مدت زیادی از هک شدن آی‌کلاد مشاهیری مثل جنیفر لارنس نگذشته است که بحران جدید در اینترنت شکل گرفته است. این مسئله در مورد مشاهیر نیست، بلکه در مورد کاربران عادی سرویس  Snapchat  است.

اسنپ‌چت البته در ایران شهرت اپلکیشن‌هایی مثل وایبر را ندارد، اما در میان کاربران غربی و مخصوصا نوجوان‌های خیلی محبوب است.

با این اپلکیشن می‌شود عکس‌هایی را فرستاد و دریافت کرد که بعد از مدتی، به صورت خودکار حذف می‌شوند، طوری که گیرنده عکس نمی‌تواند آنها را دوباره ببیند.

و البته گرچه کاربران اسنپ‌چت به خاطر این مسئله احساس یک امنیت نسبی را می‌کنند، بدیهی است که با کار ساده‌ای مثل اسکرین‌شات گرفتن از صفحه موبایل یا تبلت می‌شود، عکس‌ها را کپی کرد.

در این میان البته اپلیکیشن‌هایی هم نوشته شده‌اند که کار اصلی‌شان ذخیره‌سازی همین عکس‌های اسنپ‌چت است. خود مقامات و مسئولان اسنپ‌چت این اپ‌ها را تأیید نمی‌کنند و همیشه اپ استور اپل و گوگل پلی را کنترل می‌کنند تا جلوی این اپ‌ها را بگیرند.

اما به تازگی یک عضو ناشناس فوروم 4chan ادعا کرده است که به هک کردن یکی از این اپ‌های جانبی، توانسته است به دیتابیس عظیمی از عکس‌ها و ویدئوهای اسنپ‌چت دسترسی پیدا کند.

خبر بدتر اینکه که این عکس و ویدئوها برچسب نام کاربری اعضای اسنپ‌چت را هم خورده‌اند و بنابراین با انتشار این دیتابیس بزرگ، به زودی احتمال دارد که هزاران نفر از کاربران اسنپ‌چت با مشکل مواجه شوند.

10-11-2014 11-23-32 AM

در حالی که ابتدا گمان می‌رفت که Snapsave هک شده باشد، مشخص شده است که استی هک شده در واقع SnapSaved بوده است.

این SnapSaved به صورت یک سرویس وبی یا وب کلاینت برای مرور عکس‌های اسنپ‌چت عمل می‌کرد. متأسفانه همه عکس‌هایی که کاربران بعد از ورود به SnapSaved مشاهده می‌کردند، در سرورهای این سایت ذخیره می‌شدند و برچسب نام کاربری شخص را هم می‌خوردند.

SnapSaved  فعلا فعال نیست. اما انتظار می‌رود که به زودی تعداد زیادی عکس جنجالی در اینترنت منتشر شوند.

متأسفانه چنان که افتد و دانی، محتوای بخش زیادی از این عکس‌های مناسب نیست و از آنجا که به کاربران نوجوان مربوط می‌شود، حساسیت‌های زیادی برخواهد انگیخت.


نتیجه‌ای که از این خبر تازه می‌گیریم، همانی است که قبلا در «یک پزشک» در چند نوبت برایتان نوشته بودیم:

همیشه در محیط اینترنت و شبکه‌های اجتماعی چنان عمل کنید که گویی در میان همه دوستان و خانواده و اعضای محیط کار، هستید!

می‌دانم که تصور اینکه هیچ حریم خصوصی، حتی در اینترنت هم وجود ندارد، برایتان سخت است و عمل به چنین کاری برایتان دشوار است. اما واقعا غیرمنطقی است که تصور کنید، سرویس‌های حتی به ظاهر معتبر و مشهور اینترنتی، هک‌نشدنی هستند.

حتی اگر به خاطر رمزنگاری خوب یک اپلکیشن پیامرسانی، احساس ایمنی می‌کنید و تصور می‌کنید که حرف‌ها و پیام‌های شما قابل رصد نیستند، کافی است که به خود آیید و تصور کنید که چه می‌شود اگر یکی از اعضای گروهی که در آن به سر می‌برید، ماه‌ها بعد، پس از مشکل پیدا کردن با شما، با اسکرین شات‌هایی از سخنان شتاب‌آلود شما، تهدیدتان نکند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. ميلاد فضايي می گوید

    قابل توجه خیلیها که با خونه خاله اشتباه گرفتند
    بعضی ها انگار چهار دیواری اختیاری را عملی کردند …

  2. نیما می گوید

    وقتی به انتهای مطلب رسیدم بی اختیار این قطعه شعر محمد اومد جلوی چشمم :

    جهان جای نا امنی شده است پسرم/دوست پسرم
    جهان جای نا امنی شده است دخترم/دوست دخترم
    فقط به بی خطری عکسها و پوستر فوتبالیست های معروف میشود اعتماد کرد
    و عاشقشان شد
    و روی دیوارهای اتاق چسباند
    فقط عکس ها بی خطرند

    اگر خطرناک نباشند!

    م.لطفی

  3. کیان می گوید

    مردم ایراد دارن که به این چیز ها اهمیت میدن
    اگر کسی اهمیت نده ، نه خبر گذازی دنبالش میره، نه ترافیکی برای سایت هایی که نمایش دهنده اون ها هستند، و نه لذتی برای اون هکر که بی شباهت به قاتل ذنجیره ای نیست.

    همه از توجه لذت میبرن، بیاید به کسانی که لایق این توجه نیستند، توجه نکنیم.

  4. فرشاد می گوید

    در اصل فلسفه وجود نرم‌افزارهای پیام‌رسان رایگان همینه. این شرکت‌ها اطلاعات کاربرها رو ذخیره میکنند که در مواقع خاص در صورت نیاز سرویس‌های جاسوسی (همه کشورها. نه فقط اونهایی که اسمشون بد یا خوب در رفته!) اونها رو بفروشند. وگرنه همه میدونیم هزینه‌های پهنای باند و سرور برای چنین منظوری واقعن کمرشکن هست!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5