رپورتاژ: آیا تلویزیون‌های خمیده یا انحنادار را در برنامه خرید خود بگذاریم؟ آشنایی با مدل‌های پرفروش تلویزیون‌های خمیده سامسونگ در بازار ایران

7

حتما تبلیغ‌های تلویزیون‌های خمیده را از تلویزیون یا در بیلبوردهای سطح شهر دیده‌اید. این تبلیغات واقعا وسوسه‌کننده‌اند. پیش از هر چیز زیبایی این تلویزیون‌ها، جلوه‌گری می‌کند و بعد از آن آدم با خودش فکر می‌کند که تماشای یک فیلم بلو ری blue ray یا یک مسابقه ورزشی از آنها، چقدر می‌تواند لذت‌‌بخش باشد.

اما از آنجا که عملا این تلویزیون‌ها خیلی گران هستند، ما فرصت کمی پیدا می‌کنیم تا آنها را نزدیک، در خانه دوستان و اقوام خود ببینیم و بفهمیم که خرید آنها به نسبت پولی که برایشان صرف می‌کنیم، منطقی است یا خیر.

در بخش اول این پست که جزء غیرتبلیغاتی این پست است، می‌خواهیم نکات مثبت و منفی تلویزیون‌های خمیده را با هم بررسی کنیم تا شما، با پرهیز از شتاب‌زدگی، در صورتی که تلویزیون‌های خمدیه در محدوده بودجه خرید شما بودند، با آگاهی و دانش کافی اقدام به خرید آنها کنید.


5-30-2015 10-26-27 AM

نکات مثبت تلویزیون‌های خمیده:

1- آنها شما را در تصویر غوطه‌ور می‌کنند:

به خاطر انحنایی که این تلویزیون‌های دارند، شما خود را تا حدودی در متن و در درون تصویر احساس می‌کنید، انگار که تصویر شما را به نرمی در بر گرفته است.

5-30-2015 10-23-10 AM

2- حس عمق تصاویر با این تلویزیون‌ها تقویت می‌شود

در نخستین تجارب استفاده از این تلویزیون‌ها یکی از شگفتی‌های کاربران این است که حتی در مورد تصاویر دوبعدی، کاربر بهتر حس سه‌بعدی تصاویر را درک می‌کند. یعنی نزدیک شدن لبه‌های راست و چپ تصویر، عملا درک دیداری ما و حس عمق و ژرفا را در ما بیشتر می‌کند.

3- در اندازه مساوی، تلویزیون‌های خمیده، احساس دیدن تصاویر بزرگ‌تری نسبت به تلویزیون‌های مسطح را القا می‌کنند

یک تلویزیون 65 اینچ مسطح و یک تلویزیون 65 اینچ خمیده را در نظر بگیرید. اگر یک تصویر واحد را در هر دو ببینید، حس می‌کنید که تصویر تلویزیون خمیده، مقداری بزرگ‌تر است!

4- کنتراست در تلویزیون‌ها خمیده بهتر است.

از آنجا که تلویزیون‌های خمیده تا حدی نور صفحه را به خاطر انحنای خود متمرکز می‌کنند، کنتراست صفحه نمایش تا حدی بیشتر به نظر می‌رسد.

5- از زوایای بیشتری می‌توان، تصویر تلویزیون‌های خمیده را مشاهده کرد

در روی کاغذ شاید این مطلب درست به نظر نرسد. تصور ما این است که خمیده بودن یک تلویزیون زاویه مناسب برای مشاهده تصویر آن را محدود می‌کند. اما به صورت متناقضی، راستای ساطع شدن نور را بهتر می‌کند و به درک بهتر کنتراست و غلظت رنگ می‌انجامد.

6- شاید مهم‌ترین دلیل: تلویزیون‌های خمیده شیک و مد روز و ابزاری برای تفاخر هستند!


5-30-2015 10-26-04 AM

نکات منفی تلویزیون‌های خمیده:

1- انحنای این تلویزیون‌های بازتاب نور را از منابع پیرامون تلویزیون بیشتر می‌کند:

خیلی‌ها از بازتاب نور از تلویزیون متنفر هستند. تلویزیون این طوری یک نمای آینه‌ای پیدا می‌کند و اگر تلویزیون در اتاقی نصب شده باشد که پنجره یا یک منبع نور در مقابل آن باشد، مسئله بدتر می‌شود.

در تلویزیون‌های خمیده میزان بازتاب نور بیشتر از تلویزیون‌های مسطح است. (به صورت کلی)

2- تلویزیون‌های خمیده زاویه مناسب برای تماشای تلویزیون را محدود می‌کنند

برخلاف نظری که پیش‌تر برایتان نوشتیم، بعضی‌ها عقیده دارند که با کمی تغییر زاویه دید، تصویری که روی یک تلویزیون خمیده دیده می‌شود، از نظر هندسی، مخدوش می‌شود. یعنی تا زاویه 35 درجه همه چیز خوب است، اما اگر زاویه راستای دید شما با صفحه نمایش از 35 درجه بیشتر شود، کیفیت درک تصویر به سرعت خراب می‌شود.

استدلال برخی دیگر هم این است که گرچه تا زاویه 70 درجه، تصویر دیده شده از تلویزیون‌های خمیده قابل قبول است، اما تنها افرادی که در درست در روبرو و وسط تلویزیون نشسته باشند، بیشترین سود و بهره را از مزایای بصری این تلویزیون‌ها خواهند برد.

3- تلویزیون خمیده کوچک فایده‌ای ندارد.

اشتابه نکنید! خرید تلویزیون‌های 55 اینچ خمیده گرچه ممکن است حس خوبی به ما بدهند، اما از نظر عملی تصویر این تلویزیون‌ها، فایده‌ای از نظر بهتر کردن ادراک تصویر و تجربه کاربری به دست نخواهند داد. بنابراین منظقی است که در صورت تمایل به خرید تلویزیون‌های خمیده، مدل‌های 65 اینچ به بالا را بخرید.

4- تلویزیون‌های خمیده وقتی روی دیوار نصب شوند، منظره‌ای به زیبایی تلویزیون‌های مسطح ایجاد نمی‌کنند

این امر البته تا حدی سلیقه‌ای است.

5- و مهم‌ترین دلیلی که ممکن است جلوی خرید شما را بگیرد: تلویزیون‌های خمیده گران هستند!


5-30-2015 10-29-05 AM

آیا باید تلویزیون‌ خمیده تهیه کنم؟

مثل همه خرید‌های دیگر، نسخت باید توجه کنید که با این خرید به دنبال چه هستید. اگر پول زیادی دارید و قیمت برایتان مهم نیست، چرا که نه! بدون حساسیت و تحقیق بیشتر، خرید این تلویزیون‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

اما اگر بودجه شما محدود است و با خرید این تلویزیون ممکن است، بعضی از خرید‌های واجب‌تر شما، در معرض تهدید قرار بگیرند، توصیه می‌کنیم، حتما پیش خودتان حساب کنید که:

1- آیا اتاق نشیمن من، وسعت کافی را دارد؟

2- آیا برای بهره‌گیری و لذت بردن از وضوح بالای این تلویزیون‌ها (بیشتر آنها 4k هستند)، وقت و هزینه خرید مرتب بلو ری و محتواهای تصویری با وضوح بالا را دارم؟

3- به فکر فخر فروختن هستم یا استفاده عملی؟

4- آیا اصلا آدمی هستم که کمی وضوح بیشتر و تجربه دیداری بهتر، باعث حس لذت در من شود. شما ممکن است آدمی باشید که زیاد به این مسئله اهمیت ندهید.

5- مهم‌تر از همه: آیا صلاح نیست که فعلا دو سه سالی از LED قبلی خود استفاده کنم تا زمانی که فناوری و پیشرفت‌های تولید، باعث ساخت تلویزیون‌های با وضوح بیشتر و قیمت ارزان‌تر شود. تازه شاید آن زمان دسترسی به تلویزیون‌های 4K روتین شود.


آشنایی با بعضی از مدل‌های پرفروش تلویزیون‌های خمیده سامسونگ در بازار ایران

سامسونگ مدل‌های خمیده متنوع با اندازه‌ها و کیفیت‌ صفحه نمایش متنوع دارد.

ارزان‌ترین آنها مدلی است که در ایران موسوم به مدل 55HC8880 است. این مدل 55 اینچی است و در حال حاضر با قیمت پیرامون 6 میلیون 700 هزار تومان در بازار با گارانتی سام سرویس به فروش می‌رسد.

در نظر داشته باشید که این مدل فول اچ دی است و 4K نیست.

5-30-2015 10-16-51 AM

مدل بعدی 65 اینچی است و در ایران به نام 65HC8880 خوانده می‌شود. این مدل هم کیفیت صفحه نمایش‌اش فول اچ دی است و ویژگی سه‌بعدی دارد. قیمت آن حدود 10 میلیون و 400 هزار تومان است.

مدل بعدی که 65HUC8990 خوانده می‌شود هم 65 اینچی است. منتها این مدل 4K‌ است و کنتراست تصاویر در آن بهتر است. این مدل هم می‌تواند تصاویر سه‌بعدی نمایش بدهد. قیمت این مدل حدود 12 میلیون و 300 هزار تومان است.

5-30-2015 10-17-38 AM

مدل بعدی 65HUC9990 است. این تلویزیون 65 اینچی هم 4K است، اما کیفیت صفحه نمایش آن از مدل قبلی بهتر است و به علاوه با عینک‌های پسیو آن، می‌توان تصاویر سه‌بعدی را دید. قیمت این مدل حدود 16 میلیون و 100 هزار تومان است.

5-30-2015 10-18-09 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. محسن می گوید

    تلویزیون خمیده ابزاری برای تفاخر !
    چقد این جمله پوچ و نفرت انگیزه .

    1. نظری زاده می گوید

      هرچیزی میتونه ابزار ابراز تفاخر باشه
      بستگی داره آدم چطور فکر کنه و چه قصدی از داشتن و استفاده از وسایل داشته باشه
      شاید باور نکنید ولی گاهی دیدم تو این مسابقه پیشرفت تکنولوژی بعضی ها حتی با استفاده از ابتدایی ترین وسایل مدرن مثل موبایل 1100 یا مثلا تلویزیون 12 اینچی سیاه و سفید شارپ یا روندن اتومبیل های دهه 60 – 70 میلادی به نوعی خودشون رو کلاسیک میکنن یا حتی برای حس نوستالژی قضیه از گرامافون و یا رادیوهای بزرگ قدیمی استفاده میکنن
      صرف نظر هر احساسی که افراد میتونن داشته باشن ولی ارضای حس تفاخر همیشه بهانه انجام خیلی کارها و بهانه داشتن خیلی چیزهاست.
      حالا بعید نیست که داشتن تلویزیون های اینچنین پیشرفته از نظر برخی برای ارضای حس تفاخر باشه هرچند ممکنه خیلی ها هم صرفا برای کسب لذت بیشتر اقدام به خرید کنند.
      به هرحال همه چیز به خود فرد بستگی داره

  2. seedni می گوید

    چه تفاخری ؟ اگه پول داشتم یکیشو میخریدم .

  3. رضا می گوید

    علیرغم جذابیت های بصری که داره ارزش خرید چندانی نداره یه دلیل مهم که اشاره کردید زاویه دید محدودیه که ایجاد میکنه
    یه تلویزیون 4k اینچ بالا تخت ، خیالتم تخت میکنه

  4. امین می گوید

    تلویزیون خمیده ابزاری برای تفاخر
    تا حالا تبلیغ به این پوچی ندیده بودم, عملا نمیدونن چطور این نوع تلویزیون رو بفروشن . و اینکه تفاخر یه چیز نسبیه برای هرکسی یک چیز خاص مظهر تفاخره

  5. mehdi می گوید

    ما هم چنان در انتظار ارزان شدن این مدل می مانیم!

  6. فرشاد می گوید

    شنیده بودیم میکروفون تلوزیون‌های سامسونگ برای دستورات صوتی اطلاعات صوتی رو بدون هیچ رمزنگاری‌ای به سرورهای سامسونگ برای پردازش میفرستند. آیا این به نوعی امنیت و حریم خصوصی ما رو به خطر نمیندازه؟ و اصولاً آیا ارسال اطلاعاتی که به هر نوع میتونه برای مشتری مهم باشه به نقطه‌ای هرچند امن، مصداق نقض حریم خصوصی نیست؟
    آیا هنوز هم باید تلوزیون سامسونگ بخریم؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.