برای درک بهتر واقعیت مجازی، باید هدفونهای ویژه آن را هم تجربه کنید: هدفونهای اوسیک متناسب با اندازه سر، شکل گوش و صدای پیرامونی، کار میکنند
واقعیت مجازی شانس زیادی دارد که تبدیل به یک فناوری محبوب برای عموم، در یکی دو سال آینده شود. اما در شرایطی که شرکتها بیشتر روی کیفیت دیداری واقعیت مجازی تمرکز کردهاند، از توسعه دادن فناوری شنیداری، مقداری غفلت کردهاند.
اگر کاربر واقعیت مجازی نتواند متناسب با منظرهای که میبینید، صدا را با کیفیت و در جهت درست، بشنود، قسمتی از تجربه واقعیت مجازی، مخدوش خواهد بود و کاربر نمیتواند واقعا به متن حادثه برود.
برای اینکه یک هدفون بتواند بهترین تجربه شنیداری را ایجاد کند باید بتواند با اندازه سر کاربر (فاصله دو گوش) و شکل آناتومیک گوش کاربر تطبیق داشته باشد. بیشتر هدفونسازها تنها اندازه متوسط سر کاربران و شکل غالب گوش را در نظر میگیرند.
اما شرکت Ossic میخواهد به صورت دقیقتری کار خود را انجام بدهد، به همین خاطر در پروژهای که در کیکاستارتر ارائه داده و تا حالا چندین برابر نیاز، سرمایه جذب کرده است، هدفونها را طراحی کرده و پیشنهاد داده است که به یاری حسگرهایی متوجه فاصله گوش مشتریها میشوند، سپس الگوریتمهای این هدفون متناسب با فاصله گوش مشتری، موسیقی پخش میکنند.
همچنین هدفون Ossic X، چهار نوع مختلف قطعه کاپ، یعنی همان قسمتی که روی گوش قرار میگیرد، دارد و هر کس میتواند متناسب با شکل گوش خود، یکی از آنها را برگزیند.
اما ویژگی جالبتر این هدفونها این است که صدای فراگیری با جهت درست پخش میکنند. یعنی اگر کاربر در اتاق جابجا شود و سر خود را به چپ و راست بچرخاند، شدت صدا در هدفون چپ و راست، طوری تغییر میکند که متناسب با جهت فرضی صدا در واقعیت مجازی باشد.
در طی رویدادی که از هدست واقعیت مجازی HTC Vive به نمایش گذاشته شده بود، این هدفونها هم به حضار معرفی شدند و بازخورد خوبی داشتند.
البته این هدفونها اصلا ارزان نیستند، به طوری که وقتی به بازار آمدند، حدود 400 دلار قیمت خواهند داشت.